-

ewa-rembikowska : Wczoraj Warszawianka, dziś Kujawianka.

Blamaż TalkAl..., czyli o pomocy sztucznej inteligencji

Zadałam sztucznej inteligencji, która podobno ma zastąpić wkrótce człowieka w wielu jego czynnościach, co znaczy "piekarski na mękach"?

ChatGPT

Termin "piekarski na mękach" oznacza osobę, która jest bardzo pracowita i ciężko pracuje na swoje utrzymanie. Wywodzi się on z tradycyjnego zawodu piekarza, który musiał wcześnie wstawać i ciężko pracować, aby dostarczyć świeże pieczywo swoim klientom. Osoba "piekarska na mękach" jest więc znana z trudu, poświęcenia i wysiłku włożonego w wykonywanie pracy.

O mały włos nie spadłam z krzesła. Ale wyobraźnia. Nie wpadłabym na to.



tagi: sztuczna inteligencja 

ewa-rembikowska
28 czerwca 2023 16:25
90     2855    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

BeaM @ewa-rembikowska
28 czerwca 2023 17:24

A to znakomitość! 
Ja kiedyś przyuważyłam artykuł CZY PAMIĘTASZ TE KULTOWE GWIAZDY? ZOBACZ, CO DZISIAJ ROBIĄ. Wśród nich Elżbieta Dmoch, o której AI napisała: „Elżbieta znana jest przede wszystkim ze współpracy z uznanym na całym świecie zespołem Kult. Była jednym z założycieli zespołu i występuje z nim od ponad 30 lat". 
To coś pojawiło się w tym generatorze treści:
https://afternoonedition.com/trending/czy-pamietasz-te-kultowe-gwiazdy-zobacz-co-dzisiaj-robia-zemg-pola-raksa/67

Ale teraz widzę, że ktoś się musiał zorientować i to usunął, ale dysponuję na telefonie sceenami na dowód. 
Teraz to zniknęło, ale za jakiś czas nie zniknie, bo nie będzie osób, które pamiętają, mają wiedzę etc. 
Najgorsze jest w tym wszystkim nie to, że wygenerowano idiotyzm, ale to że niedługo niekomu to nie będzie przeszkadzało. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BeaM 28 czerwca 2023 17:24
28 czerwca 2023 17:32

Właśnie młodzi podchodzą do Al bezkrytycznie i zaraz się okaże, że co powie Al to święte, bo Al jest mądry i się nie  myli.

A Al wie tyle, ile znajdzie w Wiki i innych łatwo dostepnych witrynach, bo do bibliotek cyfrowych już nie sięga.

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @ewa-rembikowska 28 czerwca 2023 17:32
28 czerwca 2023 17:40

Ale za dwie nanosekundy już sięgnie :-o

zaloguj się by móc komentować

Pioter @BeaM 28 czerwca 2023 17:40
28 czerwca 2023 18:17

Nie sięgnie.

Ograniczeniem ChatGTP jest możliwość czytania nawet plików pdf. Tego ograniczenia nie ma chatBIG, ale ten się obraża i wyłącza natychmiast po wykazaniu, że się myli - czyli wogóle nie jest przygotowany do uczenia się.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ewa-rembikowska
28 czerwca 2023 19:24

Jeśli by to była praca domowa, to wyszłaby jatka. Uczeń dostaje ndst, matka leci do dyrekcji, że nauczyciel głupi, bo przecież było w internecie... Taki cyrk do momentu, kiedy fizycznego belfra zastąpi awatar. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewa-rembikowska
28 czerwca 2023 19:24

ChatGPT to jest dosyć prymitwyne narzędzie, raczej do prostych poleceń, nie należy go traktować jako jakiegoś przedstawiciela AI.

Najgorsze jest to, że AI jest reklamowane szeroko właśnie poprzez te najbardziej popularne narzędzia, a z drugiej strony przez wizje SF. Przez to ludzie myślą, że mają kontakt z AI, a tak nie jest, bo to jest dużo bardziej hermetyczny i skomplikowany temat niż to co jest ogólno dostępne i reklamowane.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Kuldahrus 28 czerwca 2023 19:24
28 czerwca 2023 19:33

Też tak myślę, że są różne poziomy zaawansowania. Co innego dla wojska i służb, co innego dla publiczności.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewa-rembikowska 28 czerwca 2023 19:33
28 czerwca 2023 20:49

Chodzi mi też o samą technologię, że trochę trzeba poznać od kuchni żeby wyrobić sobie jakieś zdanie.
Nie da się ocenić czegoś znając coś tylko z zabawy w internecie. Jak się nie programowało nigdy nic nawet hobbystycznie, to o AI można bardziej fantazjować niż coś konkretnego napisać.

To jest tak jak Gabriel opisuje, że ludzie chcą pisać o czytelnictwie, a żadne z tych osób nie handlowało książkami, więc co oni mogą wiedzieć o czytelnictwie.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska
28 czerwca 2023 20:58

"Zadałam sztucznej inteligencji, która podobno ma zastąpić wkrótce człowieka w wielu jego czynnościach, co znaczy "piekarski na mękach"?"

Nie daj Bóg żeby zastąpiła.

To byłoby tak jakby pijany szympans wziął człowieka za rękę i paląc cygaro prowadził w stronę szpitala psychiatrycznego.

Ostatnio w Niemczech, gdzie jak wiadomo nie ma alternatywy dla postępu, odprawione zostało "nabożeństwo" przy dużym, a może nawet większościowym udziale sztucznej inteligencji, która wygłosiła nawet kazanie.

Pisze o tym w swoim felietonie niezrównany Stanisław Michalkiewicz:

http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=5415

Jeżeli są już samochody na baterie, serwują chrabąszcze i kurczaki z laboratorium, to czemu nie sztuczna inteligencja?

I tylko przypomina mi się dialog z serialu "Dom", gdzie niezapomniany Popiołek mówi do murarza:

"panie Osuch, bez obrazy, ale może to czym pana zrobiono to było sztuczne..."

To mnie właśnie niepokoi i intryguje, może ci naprawiacze świata i nasi dobrodzieje, którzy na każdym kroku chcą nas uszcześliwiać, może oni naprawdę

zostali zrobieni sztucznym, a nie prawdziwym?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Szczodrocha33 28 czerwca 2023 20:58
28 czerwca 2023 21:09

Nie, ci obecni to tym prawdziwym, nie ma jeszcze odpowiednio rozwiniętej technologii. Wprawdzie robią wrażenie sztucznych, ale to skutek ich wielotniego oderwania od rzeczywistości w której muszą żyć ich wyborcy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Kuldahrus 28 czerwca 2023 20:49
29 czerwca 2023 01:03

Narzędzie zwane sztuczną inteligencją ma pewne osiągnięcia w dziedzinach takich jak np. projektowanie nowych leków - ale jest to wąska branża - i na dobrą sprawę trudno mówić o inteligencji - raczej jest to wspierana mocą obliczeniową zdolność do tworzenia rozwiązań, które człowiekowi zajęłoby dużo czasu i wysiłku. Ma więc on (człowiek) wrażenie, iż maszyna wytwarza coś, czego on by nie dokonał. 

Są jednak takie obszary, gdzie usiłuje się stosować AI - np. typowanie sprawców przestępstw - i tu AI wypada słabo, bo typuje osoby, które nie popełniły tychże. Oczywiście można powiedzieć, że do sprawy tak poważnej, jak zamknięcie kogoś w więzieniu stosuje się wersję zubożoną, a nie tą "militarną". Jednakowoż, jeżeli byłaby to "inteligencja" to chyba by się połapała, że jest niekompetentna, nieprawdaż? Człowiek, który ma nieco pokory potrafi ocenić, iż jest niekompetentny, nawet jak jest tępy, to nie wypowiada się autorytatywnie i nie upiera przy swojej racji. Maszyna jest "nadmiernie asertywna" - jest beczelnym, zadufanym w sobie chamem (oceniając ją kryteriami "ludzkimi").

Ogólnie AI (jako pojęcie) to wynalazek uczonych radzieckich - pamiętam jeszcze ze szkoły średniej upowszechniany przez te środowiska pogląd, iż jak komputery osiągną odpowiedni poziom rozwoju to będą lesze od człowieka (mądrzejsze).

Moim zdaniem nie będa nigdy - bo inteligencję, jak mawiał pewien mój znajomy ma się wrodzoną, a nie nabytą - tzn. duża moc obliczeniowa plus bazy danych plus algorytmy mogą stworzyć nową jakość - ale nie będzie to tym, co rozumiemy pod pojęciem inteligencji (czy mądrości). Tzn. komputer jest sprawny - ale nadal głupi, ślepy i bezmyślny.

Przykładowo - czy do sterowania samolotami używa się wersji uproszczonej (pastewnej) a nie tej najlepszej? Proste pytanie - czy "inteligencja" zainstalowana w topowym modelu samolotu topowego producenta wie, że samolot nie powinien przywalić w ziemię? 

Nie wie.

W samolotach renomowanego producenta zainstalowano algorytmy, mające zabezpieczyć go przed błędami pilota, np. przed niezamierzonym przeciągnięciem. Algorytm zakładał optymistycznie, iż pilot nie wykona pewnych sekwencji operacji manipulatorami - ale pilot o tym nie wiedział. Więc samolot spadł.

W kolejnym przypadku pilot już to wiedział - i samolot też spadł. Czyli to, co wie, ponad wszelką wątpliwość niepełnosprawny umysłowo, ofiara alkoholizmu rodziców - tego maszyna najlepsza z najlepszych nie wie, nawet wspomagana przez prawdziwą inteligencję (pilota) potrafi upierać się przy swoim i doprowadzić do upadku na ziemię maszyny z pasażerami.

Młodzi znajomi informatycy poddani testowi na "mądrość samolotu" odpowiadają, iż można przecież wpisać do algorytmu, żeby maszyna nie spadała na ziemię - ale cóż to za inteligencja, której trzeba takiej instrukcji - i jak ją przełożyć na język programu - skoro samolot nie może utrzymywać się wiecznie w powietrzu - musi czasem lądować. Gdyby był "inteligentny", to by wiedział, kiedy ma lądować, a kiedy nie walić w ziemę bez sensu.

Ze sztuczną inteligencją jest jak z rzeczywistością wirtualną - jest to pewne zagadnienie techniczne, którego istota nie odpowieda nazwie - nie ma bowiem czegoś takiego, jak rzeczywistość wirtualna - jest tylko realna, inaczej nie jest rzeczywsitością. 

Zagrożeniem nie jest to, iż AI będzie od nas lepsza - ale to, że ćwierć i półinteligenci będa opierać się na jej produktach jako na prawdziwych - tzn. wygeneruje (AI) jakąś decyzję - a oni (świerć i półinteligencji wierni radzieckiej nauce) uznają za prawdę coś, co nią nie jest. Obojętne co tą prawdą będzie - uznanie za fakt czegoś, co nie miało miejsca - czy decyzja dla samolotu/samochodu.

Póki co, testy wersji pastewnej (dla nierogacizny) spowodowały tak dalece idącą kompromitację AI - iż liderzy zmiany uznali, że należy nieco przyhamować. Podobno to skutek masowych zwolnień specjalistów od etyki, zatrudnionych przy pracach nad AI - ale skoro ta AI sama z siebie nie wie, że nie należy konfabulować, jak się nie ma wiedzy, to co to za inteligencja? Chyba, że uznamy, iż inteligentny to synomim zadufanego w sobie, aroganckiego chama. 

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Pioter 28 czerwca 2023 18:17
29 czerwca 2023 01:18

''... nie jest przygotowany do uczenia się''

oj, może nie, ... milknie i idzie się uczyć dalej, a później już będzie ... mądrzejszy

zaloguj się by móc komentować

Matejek @ewa-rembikowska 28 czerwca 2023 19:33
29 czerwca 2023 01:21

i tu SEDNO ... i jeszcze głebsze sedno

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Wolfram 29 czerwca 2023 01:03
29 czerwca 2023 01:43

<forsowanie przy jednoczesnym ogłupianiu>

<radziecki> <euro pejski> 

odpowiedzialność osobowa vs. zbiorowa < ocena i osąd potencjalnego, a faktycznego sprawcy ... tu już wsjo rawno, dobro planety wyższe je, a że samolot spadnie ...

więc AI już górą

no i /że tak sobie pozwolę/ film Idiokracja też tu swoje doda

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @ewa-rembikowska
29 czerwca 2023 02:33

Dwieście plusów. Tego nic nie przebije. Gratulacje za intuicję:))) Żeby zadać sztucznej inteligencji takie podstępne pytanie:))))

zaloguj się by móc komentować

klon @Wolfram 29 czerwca 2023 01:03
29 czerwca 2023 06:24

<<< a oni (świerć i półinteligencji wierni radzieckiej nauce) uznają za prawdę coś, co nią nie jest.>>>

Do takich postaw nie trzeba AI. Tak działo się wcześniej i dzieje się obecnie. I nie wiem, czy skala zjawiska będzie większa. No, może z powodu "nadmiernej asertywności"? :)

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska
29 czerwca 2023 07:11

Ja tu umieszczę cytat z przedwczorajszego tekstu, on jest tylko pozornie nie a propos

 

Metoda jaką posługiwano się przy tłumaczeniach, była dość prymitywna: przestrzegano dosłownego tłumaczenia tekstu, a w przypadku trudniejszych terminów arabskich poprzestawano na ich łacińskiej transkrypcji. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski 29 czerwca 2023 07:11
29 czerwca 2023 08:27

algoritmo arrabiato?  :)

zaloguj się by móc komentować

BeaM @pink-panther 29 czerwca 2023 02:33
29 czerwca 2023 08:37

Też się podłączam pod gratulacje wyboru zadania maturalnego dla sztucznej inteligencji :) Swoją drogą muszę przyznać, że AI nieźle wykombinowała swoją egzegezę. I myślę, że jak by to wstawić do podręcznika, to wiele białkowych inteligencji by to łuknęło :)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ewa-rembikowska
29 czerwca 2023 09:15

Jesteśmy obecnie poddani operacji globalnej przez psychopatów z ogromnymi pieniędzmi, którym się wydaje że świat do nich należy. Przykładem ostatnim jest implozja bojleru uważanego przez milionera za innowacyjny batyskaf. W jakich sektach oni się udzielają tego często nie wiemy ale np. Schwab występuje czasem w uniformie kapłana. Przed laty była informacja, że podobno nad „lekami” homeopatycznymi , głównie niemieckich firm odprawiane są jakieś dziwne modły i rytuały. Sztuczna inteligencja traktowana jako sprawniejsza wikipedia jest niegroźna ale jak zostanie zastosowana do sterowania różnymi procesami a także np. diagnostyką to będzie upiornie.

zaloguj się by móc komentować

atelin @ewa-rembikowska
29 czerwca 2023 09:17

Nie pamiętam tytułu tej komedii, ale z niej pochodzi jeden z moich ulubionych cytatów: "Ja chyba, k...a, śnię."

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 29 czerwca 2023 09:17
29 czerwca 2023 09:20

"Kariera Nikosia Dyzmy".

zaloguj się by móc komentować

BeaM @peter15k 29 czerwca 2023 09:15
29 czerwca 2023 09:55

Myślałam też o zastosowaniu AI w diagnostyce i powiem, że to może być mniej upiorne niż diagnostyka w wykonaniu wielu lekarzy. Czyli ludzi, którzy, jak przychodzi pacjent, to często nawet nie podnoszą wzorku znad monitora, zapisują tylko odpowiedzi na pytania. A tyle chorób zapisanych jest w twarzy :))) Powołuję się na mój ulubiony przykład, kiedy poszłam do chirurga ze złamanym żebrem. Nie tylko że nie dotknął tego miejsca, ale nawet na nie nie spojrzał. Za to postawił diaganozę: na sto procent to nie jest złamanie, proszę pani. Było, bo zrobiłam RTG. Modły i rytuały nad niemieckimi homeopatami? Pierwsze słyszę. Leki homeopatyczne poddaje się tzw. dynamizacji, ale to się odbywa mechanicznie, w maszynach albo ręcznie. To ma więcej z fizyką i biochemią wspólnego niż z jakąś magią. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BeaM 29 czerwca 2023 09:55
29 czerwca 2023 10:12

Obecnie radiolog wpisuje rozpoznanie i reszta należy do lekarza. Wszystko zależy od algorytmu. Jeżeli w jego konstrukcji zaangażowany będzie sektor finansowy to okaże sie , że emeryci z drogimi schorzeniami będą zachęcani do eutanazji. Ponieważ lekarz jest drogi ( wszędzie ) to w ramach oszczędności będzie dostępny jedynie dla wybranych a epikryzę sporządzi AI.  Tu się rodzi pole do popisu dla biotechnologicznego biznesu. Przykładem jest obecna kampania transowania dzieci a globalny numer szczepionkowy to preludium. Obawy będą penalizowane, co już przerabialiśmy, na szczęście w Polsce jak zwykle nie do końca ale w takiej Australii czy Kanadzie nie ma żartów.  To nowoczesniejsza forma "usypiania" drogich pacjentów tak jak wcześniej spychania ich do państwowej służby zdrowia. To rodzi gigantyczne pole do popisu dla czcicieli pieniądza. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @peter15k 29 czerwca 2023 10:12
29 czerwca 2023 10:14

Z drugiej strony pamiętajmy, że ci starzy udzie wychodzą z aptek z reklamówkami pełnymi leków. Usypianie ich to jak odcinanie gałęzi...

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 29 czerwca 2023 09:15
29 czerwca 2023 13:13

Te  ,,pinieNdze,,...

...  bo  nie  PIENIADZE  toto  dziadostwo  ma  z  PAPIERU  TOALETOWEGO  !!!

Ony,  PSYCHOPACI  -  NIGDY  w  ZYCIU  nie  widzieli  takiej  gory  szmalu  -  jaka  im  sie  ,,pSZypisOje,,  i  nigdy  NIE  ZOBACZA.  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @chlor 28 czerwca 2023 21:09
29 czerwca 2023 15:58

"Nie, ci obecni to tym prawdziwym, nie ma jeszcze odpowiednio rozwiniętej technologii. Wprawdzie robią wrażenie sztucznych, ale to skutek ich wielotniego oderwania od rzeczywistości w której muszą żyć ich wyborcy."

Doszły mnie słuchy że Musk będzie walczyć w klatce z Cukierbergiem.

Wynalazca samochodzików na baterie kontra twórca wirtualnego przytułku dla oczadziałych.

Ciekawe kto będzie sędziował.

Może sztuczna inteligencja?

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ewa-rembikowska
29 czerwca 2023 18:21

> O mały włos nie spadłam z krzesła. Ale wyobraźnia. Nie wpadłabym na to.

Właśnie po to są modele AI :) żeby spadać z krzeseł i dać zarobić trochę grosza autorom a sponsorom wyciągnąć dużo większą kasę z giełdy lub z funduszy.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @ArGut 29 czerwca 2023 18:21
29 czerwca 2023 18:52

No gdybym spadła z krzesła z powodu śmiechu, który mnie opanował i na przykład bym sobie coś złamała, to czy sąd by mi przyznał odszkodowanie od twórców Al za szkody fizyczne, których doznałam???

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ewa-rembikowska 29 czerwca 2023 18:52
29 czerwca 2023 19:34

Oczywiście, jak ten upadek byłby w pracy. Póki co nie ma żadnego prawodawstwa, czyli AI zdejmuje odpowiedzialność za doradzanie z KAŻDEGO. Rekompensat trzeba się domagać po staremu.

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @BeaM 29 czerwca 2023 09:55
29 czerwca 2023 19:41

Mogę potwierdzić te zaklęcia nad lekami homeopatycznymi. Około 1988 roku miałem dobrego znajomego, który pracował w takiej firmie, po awansie kazano mu wymawiać te zaklęcia 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 29 czerwca 2023 15:58
29 czerwca 2023 20:12

Nie,...

...  Henry  Kissinger  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Wolfram 29 czerwca 2023 01:03
29 czerwca 2023 21:31

Nawet nie chciałem się w to zagłębiać. Chodziło mi o taki podstawowy poziom, że AI zrobiło się tylko modne, jak kiedyś F1 kiedy Kubica startował w wyścigach.
O AI ogół ludzi wie tyle co o mechanizacji rolnictwa, ale o wyższości ciągników Claasa nad Lamborghini(albo na odwrót) nikt jakoś tyle nie pisze co o chatGPT, czy robotach bo to nie jest nośny temat.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @SilentiumUniversi 29 czerwca 2023 19:41
29 czerwca 2023 21:36

Homeopatia to groźne szamaństwo przez które można sobie zrobić poważną krzywdę, a którą próbuje się wciskać pod płaszczykiem "naukowości".

https://www.katolik.pl/721,416.druk?s=1

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @SilentiumUniversi 29 czerwca 2023 19:41
29 czerwca 2023 22:01

A jak nazywała się ta firma? Warto odnosić się do konkretów. Moze jakaś sekta przyswoiła sobie zasady homeopatyczne i je „wzbogaciła" zaklęciami. Zasady homeopatii według poważnych lekarzy, takich jak dr Madaus czy Hahnemann, nic nie mówią o zaklęciach. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Kuldahrus 29 czerwca 2023 21:36
29 czerwca 2023 22:01

Homeopatia nie jest w stanie zaszkodzić. Przy takich rozcieńczeniach można zażywać cyjanki, rtęć, arsen, i nic się nie stanie. Czy pomaga?

Cholera wie.

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Kuldahrus 29 czerwca 2023 21:36
29 czerwca 2023 22:05

Co za bzdura, ciężko to nawet komentować. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @chlor 29 czerwca 2023 22:01
29 czerwca 2023 22:13

Otóż cholera wie :)) Akurat, jako uczennica dr. Henryka Różańskiego co nieco na ten temat wiem. Najlepszym sprawdzianem jest stosowanie leków homeopatycznych w weterynarii. Doktor opracowywał dla nich receptury i one były na maxa skuteczne. Ciężko podejrzewać, że zwierzę uległo autosugestii i się nią wyleczyło, co często sugerują przeciwnicy homeopatii, mówiący, że ona nie działa, a jak działa to przez autosusgestię. Faktem jest natomiast, że od postawy psychicznej pacjenta bardzo wiele zależy. Niektore leki nie działają kompletnie, jeśli osoba nie ma woli życia, nie ma chęci wyleczenia się. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BeaM 28 czerwca 2023 17:40
29 czerwca 2023 22:50

Nanosekunda ...

W tym czasie światło (w próżni) przebędzie drogę równą (plus/minus) wysokości arkusza A4 (0,3m).

Takie przedwczoraj usłyszałem porównanie, nie zobaczyłem, bo oczy już się zamknęły.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @chlor 29 czerwca 2023 22:01
29 czerwca 2023 22:57

Jak nie może zaszkodzić to i nie może pomóc bo substancji czynnej jest tam tyle co nic. Lek od trucizny odróżnienia stężenie, to pewnie lek od rozpuszczalnika to stężenie też może rozróżnić.

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @BeaM 29 czerwca 2023 22:01
29 czerwca 2023 23:13

Przykro mi, nie zapytałem. To na pewno była firma, a nie sekta. Byłem mocno zaskoczony, bo sądziłem wtedy, że homeopatia to po prostu jakaś nieoficjalna i nie potwierdzona naukowo metoda leczenia, jakich jest wiele. Ten kolega też był zaskoczony, bo pracował tam dosyć długo i na niższym poziomie wtajemniczenia o żadnych zaklęciach mowy nie było.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewa-rembikowska
29 czerwca 2023 23:31

Ewo, mam jeszcze jedno, wredne, pytanie do tego całego Ala. Ale nie potrafię sama go zadać:

co to znaczy "nie zasypiaj gruszek w popiele" i dlaczego "nie zasypiaj"? 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @KOSSOBOR 29 czerwca 2023 23:31
30 czerwca 2023 07:24

Proszę ->

Nie zasypiaj gruszek w popiele. Co to dla Ciebie znaczy ?

ChatGPT

Wyrażenie "nie zasypiaj gruszek w popiele" jest idiomem, który oznacza, że nie powinieneś marnować szansy lub nie doceniać czegoś wartościowego, ignorując to lub traktując to lekceważąco. Oznacza to, że powinieneś docenić lub wykorzystać okazję, gdy się pojawi, zamiast tracić ją z powodu niedbalstwa, niezdecydowania lub braku zainteresowania.

Idiom ten odnosi się często do sytuacji, w których coś cennego lub pożądanego jest dostępne, ale osoba nie dostrzega jego wartości lub nie wykorzystuje tej szansy. Może to być odniesienie do okazji w karierze, życiu osobistym lub jakiejkolwiek innej sytuacji, w której ważne jest zrozumienie i podjęcie odpowiednich działań.

W zasadzie, wyrażenie to przypomina, aby nie zapominać o potencjale, możliwościach i wartościach, które mogą być łatwo zlekceważone lub przeoczone. Zachęca do bycia uważnym, obserwującym i gotowym do działania, gdy nadarzy się odpowiednia okazja.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @SilentiumUniversi 29 czerwca 2023 23:13
30 czerwca 2023 09:14

Czyli na razie wiemy, że nic nie wiemy, ani jaka firma, ani jakie zaklęcia. To może niech pan zapyta kolegę. Coś czuję, że on raczej panu nie powie. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @KOSSOBOR 29 czerwca 2023 23:31
30 czerwca 2023 14:48

ChatGPT

 

Wyrażenie "nie zasypiaj gruszek w popiele" oznacza, że nie należy tracić czasu na bezsensowne zadanie, które jest niemożliwe do wykonania lub nieprzydatne. Jest to metafora wskazująca na nieproduktywne działanie lub zajmowanie się czymś, co nie ma sensu.

TalkAI - rozmawiaj z ChatGPT po polsku

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @ewa-rembikowska
30 czerwca 2023 16:12

Nie powie ... To było w 1988 roku (około)  nie mam z nim kontaktu

zaloguj się by móc komentować

zkr @ArGut 29 czerwca 2023 22:57
30 czerwca 2023 17:16

> bo substancji czynnej jest tam tyle co nic.

"kacza czastka" (Oscillococcinum) - rozcienczenie 10^400  :)
wiec tego... :D

Ale byly proby tlumaczenia efektu tych preparatow.
Ciekla woda to w sumie dosc skomplikowany uklad. Tworza sie tam zlozone struktury, klastry poprzez siec wiazan wodorowych. Oczywiscie budowa tych struktur, tej sieci polaczonych wiazaniami wodorowymi czasteczek wody zalezy od tego co w wodzie jest rozpuszczone. I tego nikt nie neguje.

Ci co przychylnie patrza na homeopatie, przynajmniej ich czesc, probuja ja tlumaczyc efektem, ktory mozna okreslic jako cos w rodzaju "pamieci" wody, czyli zachowanie okreslonej konfiguracji tych struktur mimo, ze w wyniku kolejnych rozcienczen nie powinno byc juz tam danego, nazwijmy to, zwiazku "aktywujacego". Czyli preparat z "kacza czastka" zawiera inna siec wiazan wodorowych niz ta sama woda (w znaczeniu: z tego samego zrodla) ale nie majaca wczesniej z nia kontaktu.

Kto chce, niech wierzy :)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 29 czerwca 2023 01:03
30 czerwca 2023 17:39

100% zgody na ten wywód, AI już jest w umysłach ludzi nie tylko maszyn, 'nie posiadał lecz mógł posiadac' jako uzasadnienie odszkodowania za korzystanie z mienia, którego powód nie posiadał

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @SilentiumUniversi 30 czerwca 2023 16:12
30 czerwca 2023 17:45

To miało być do BeaM ... Mam wrażenie , że znalezienie nazwy firmy jest istotne, spróbuję tego mojego znajomego odszukać w necie

zaloguj się by móc komentować

BeaM @SilentiumUniversi 30 czerwca 2023 17:45
30 czerwca 2023 17:47

Warto, to może być ciekawe. Może chodziło o Weledę?

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewa-rembikowska 30 czerwca 2023 14:48
30 czerwca 2023 18:01

i @ArGut

Oczywiście wiem, co to znaczy, ale chodziło mi , skąd wzięło się to powiedzonko. Pewnie źle zadałam pytanie. No i zazwyczaj ludzie mawiają: nie zasypuj gruszek w popiele, co jest bez sensu. Powiedzenie to pochodzi od dawnego zwyczaju spędzania wieczorów przy kominku i gdy juz dopalały się bierwiona, a pora była późna /i senna.../, wrzucano do gorącego popiołu gruszki dla miłej przekąski przed snem. No i gdy się zasnęło - z gruszek zostawała przypalona brejka :)

Pozdrawiam :)

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @BeaM 29 czerwca 2023 09:55
30 czerwca 2023 18:39

Rozmawiałem kiedyś z człowiekiem, który planował rozwój działalności z dziedziny medycyny alternatywnej, a którego biznesplan zakładał, że (luźno cytuję) "Zrobi się program, do którego wklepie się objawy opisane przez pacjenta, program chwilę pomyśli i zasugeruje jakiś tam produkt, nieważne dokładnie. Chodzi o to, żeby pacjentom* wydawało się, że stoi za tym jakiś system." Chodziło o jakieś kryształy czy inne magiczne płytki. Tego typu przedsiębiorcom sztuczna inteligencja (w dowolnej formie, byleby było o niej głośno) będzie bardzo na rękę.

* Piszę o "pacjentach" dla konsekwencji, a zresztą i to słowo się w opisie pojawiało, ale tutaj chyba mówił "tym babom".

zaloguj się by móc komentować

zkr @tomasz-kurowski 30 czerwca 2023 18:39
30 czerwca 2023 18:44

Ja widze, ze AI moglaby pomagac jedynie jako kolejny "filtr" aby wylapac dane, ktore przeoczyl lekarz (a przeciez takie przypadki sie zdarzaja).
W zadnym wypadku nie bralbym pod uwage wynikow negatywnych z AI.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @chlor 29 czerwca 2023 22:01
30 czerwca 2023 19:36

Jeśli bylibyśmy "czystymi" ateistami i udawalibyśmy, że poza światem materialnym nie ma nic, to z punktu widzenia czysto materialnego homeopatia ani nie zaszkodzi, ani nie pomoże. Ot jakieś mikrogramy substancji rozcieńczone w wodzie, woda mineralna jest bardziej lecznicza niż to.

ALE

Hompeopatia jest groźna ze względów duchowych, wywodzi się ona z praktyk magicznych, tzn. tworzenia mikstur poprzez rytualne mieszanie je w określony sposób i często wypowiadanie przy tym zaklęć i w ten sposób "napawanie je mocą leczniczą", nie pamiętam już, ale homeopatia wywodzi się nie tylko ze wschodnich praktyk magicznych, ale chyba wprost z okultyzmu. Jak Kościół naucza, wszelkie praktyki magiczne są niezwykle groźne i zabójcze dla człowieka bo otwierają go na działanie diabła. Są ludzie którzy przez to dużo się duchowo(a przez to również fizycznie i psychicznie) nacierpieli wpadając w dręczenia diabelskie.
Już nie wspominając, że dla katolików każde praktyki magiczne świadomie wykonywane są grzechem.

Polecam posłuchać, czy poczytać egzorcystów w tym temacie jak ktoś chce szerzej się dowiedzieć czegoś. Pokrótce chciałem tylko zaznaczyć to, skoro już zobaczyłem temat, bo sprawa jest bardzo poważna i nie ma z tym żartów, trzeba się od homeopatii trzymać z dala jak od najgorszej trucizny.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BeaM 29 czerwca 2023 22:05
30 czerwca 2023 19:38

Jak chce sobie pani zrobić poważną krzywdę to trudno, mogę tylko nad tym ubolewać, ale proszę innych w to bagno nie wciągać.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 29 czerwca 2023 09:15
30 czerwca 2023 21:59

"Jesteśmy obecnie poddani operacji globalnej przez psychopatów z ogromnymi pieniędzmi, którym się wydaje że świat do nich należy. Przykładem ostatnim jest implozja bojleru uważanego przez milionera za innowacyjny batyskaf."

Tak, Stockton Rush - kabotyn z bogatej rodziny, który szukał mocnych wrażeń, a przede wszystkim polował na innych bogatych kabotynów, skłonnych za skromne 250 tysięcy dolarów dać się zamknąć w tej high-tech trumnie, po to żeby popatrzyć na stos zardzewiałego żelastwa 4 kilometry pod wodą.

Teraz chyba będą jakieś resztki butów po nich badać.

Może wreszcie to powstrzyma wszystkie kolejne "wyprawy badawcze".

Tam w głębi oceanu jest jedno wielkie cmentarzysko, trzeba to uszanować i zostawić w spokoju, pomodlić się za dusze tych wszystkich ludzi którzy tragicznie wtedy zginęli.

zaloguj się by móc komentować

Matejek @zkr 30 czerwca 2023 17:16
30 czerwca 2023 23:23

pierwsza jaskółka  wiosny nie czyni ..., ale reakcja jest (1ppm), nawet jeśli jej nie zobaczymy, a ktoś tylko o niej powie  (0,5ppn)...
co innego /odnośnie  Kuldahrus/, jak ktoś wierzy lub bierze pod uwagę magię, uroki, zabobony /a nóż to to, i jeżeli nawet, a pomoże .../ to chyba insza sprawa   :/

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Kuldahrus 30 czerwca 2023 19:38
30 czerwca 2023 23:32

Proponuję kontakt z Instytutem Medycyny Klasztornej w Panewnikach. Założyli go o.dr. Marcelin Pietryja oraz dr Henryk Różański. Ten ostatni prowdzi tam kursy, których jednym z filarów medycyna biologiczna, fitoterapia i homeopatia. 
https://imk.katowice.pl/informacje.html

To są poważni ludzie, propagujący niesłychanie cenną wiedzę, badający żródła, tworzący niezwykle skuteczne preparaty i pomagający i wyciągający z chorób taką rzeszę osób, że gdyby Pan to wiedział, to spaliłby się ze wstydu za takie insynuacje o demonizmie homeopatii. 
Może jakieś podejrzane jednostki się tym zajmowały albo próbowały leczyć, ale nie można z jakichś pojedynczych przypadków robić takich teorii. 

Może też warto zapoznać się ze zdaniem Jana Pawła II na te tematy zawartym w jednym z listów. 
http://www.lekarzehomeopaci.pl/list-jana-pawla-ii-dotyczacy-homeopatii

 

zaloguj się by móc komentować

Matejek @tomasz-kurowski 30 czerwca 2023 18:39
30 czerwca 2023 23:37

przecie to nagminne, jak u nas to przynajmniej od lat 90-tych ...

zrobi się program, do którego wklepie się wywody jakiegoś fizyka kwantowego, program chwile pomyśli ...

problem chyba gdzie indziej

zaloguj się by móc komentować

BeaM @tomasz-kurowski 30 czerwca 2023 18:39
30 czerwca 2023 23:48

To po prostu jacyś alternatywni oszuści. Ale myślę, że prędzej czy poźniej AI wejdzie do diagnostyki w medycynie oficjalnej, ludzie najpierw będą tylko zatwierdzać wypluwane przez maszynę propozycje diagnozy i środków leczniczych. Sami się będą przy tym uczyć, bo maszyna w mig przeanalizuje tyle danych, że im dochodzenie do tego zajęłoby pół roku, a to dużo w postępie choroby... Czasem nawet to cena życia. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Matejek 30 czerwca 2023 23:23
30 czerwca 2023 23:58

1ppm a rozcienczenie 10^400 to troche inne wielkosci :)

" Żeby pochłonąć jedną cząsteczkę substancji czynnej, pacjent musiałby pochłonąć 10320 obserwowalnych wszechświatów wypełnionych wyłącznie Oscillococcinum (10320= 1080 × 1080 × 1080 × 1080 gdzie 1080 to szacunkowa liczba atomów w naszym obserwowalnym wszechświecie) "

zaloguj się by móc komentować



Matejek @zkr 30 czerwca 2023 23:58
1 lipca 2023 00:10

napisałem 0,5 ppn, a właściwie powinienem właśnie napisać 0,5/ca.

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Matejek 1 lipca 2023 00:10
1 lipca 2023 00:16

bo czymże jest informacja od kogoś o jaskółce :)

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Matejek 1 lipca 2023 00:01
1 lipca 2023 00:48

oj, mało być do BeaM

zaloguj się by móc komentować


tomasz-kurowski @BeaM 30 czerwca 2023 23:48
1 lipca 2023 10:50

Do użycia w praktyce klinicznej wejdzie na pewno, ale myślę, że chodzi o to na co kładzie się akcent i czy słychać przy tym fanfary. Lekarz i dziś korzysta z najróżniejszych zaawansowanych narzędzi i nie robi się z tego szczególnego widowiska.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BeaM 30 czerwca 2023 23:32
1 lipca 2023 16:47

O to mi chodziło:

" Generalnie rzecz biorąc Kościół nie zabrania stosowania homeopatii w leczeniu, o ile nie wiąże się to z magią, bądź akceptacją idei religii wschodnich, szczególnie buddyzmu. Kościół ostrzega jednak przed takim stosowaniem naturalnych metod leczenia, które odrzucałoby metody naukowe, sprawiając, że pacjent ufając np. energoterapeutom, rezygnowałby z leczenia szpitalnego, które na pewnym etapie rozwoju choroby jawiłoby się jako niezbędne. Istnieje też bogata tradycja stosowania leków naturalnych, przechowywana zwłaszcza w monasterach zakonnych i w młodszych zgromadzeniach, które parają się pomocą ludziom chorym jak np. bonifratrzy. Wydaje się zatem, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby były stosowane leki homeopatyczne, zawsze jednak z tym zastrzeżeniem, że najważniejsze jest zdrowie pacjenta, a lekarz nie może mu szkodzić nawet przez zaniedbanie tego, co rozwój nauki medycznej daje jako skuteczne narzędzie do przychodzenia z pomocą. "

List jest z roku 2004r. kiedy jeszcze mało było wiadomo o tych różnych alternatywnych terapiach, teraz wiedza jest już szersza i okazało się, że jak ktoś używa nazwy homeopatia to albo para się magią albo po prostu oszukuje ludzi. Oczywiście ci lekarze którzy określają się homeopatami mogliby się obrazić na takie stwierdzenie, ale to co oni uprawiają to nie jest homeopatia po prostu, to jest ziołolecznictwo, to że rozpuszczają jakąś ilość wyciągu w wodzie to nie znaczy że ma się nazywać homeopatią, to dalej jest ziołolecznictwo które uprawiali już od wieków m.in. zakonnicy.
To jest tak jak z narodowcami którzy na jakimś wiecu pozdrawiali się gestem "zamawiam 5 piw", a potem się tłumaczyli, że to jest "pozdrowienie rzymskie", a nie gest nazistowski. Nawet jakbyśmy uznali że mają rację, to co z tego, jak gest "zamawiam 5 piw" jest już na stałe połączony z hitlerowcami.
To samo tutaj, skoro homeopatia jest już na stałe złączona z okultyzmem to nie ma co się kłócić o terminologię tylko po prostu przestać używać tej nazwy i stosować normalnie ziołolecznictwo. Tym bardziej, że jest cała głęboka tradycja leczenia ziołami, więc nie wiem po co na siłę robić jakieś konszachty(nawet tylko terminologiczne) z homeopatią skoro ona nie ma nic wspólnego z leczeniem.

Nie ma powodu żeby się zbliżać do homeopatii, ale jeśli ktoś się upiera to jego sprawa.

 

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @BeaM 30 czerwca 2023 17:47
2 lipca 2023 10:22

Niestety, jedna z osób, które brały udział w rozmowie, nie pamięta, druga nie żyje, pozostałych nie pamiętamy... ślepy zaułek 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Kuldahrus 1 lipca 2023 16:47
2 lipca 2023 21:59

Przepraszam, ale mało pan wie na temat homeopatii. Takie gadanie, że jakieś zklecia nad preparatami ktoś rzuca i to wciąga ludzi w błoto brzmi jak z jakiejś najgorszej bulwarowki. Chce pan wywołać poważną dyskusję, to proszę o konkrety - jaka firma, jakie specyfiki, jakie zaklęcia, kto je wypowiada. 
Jedną z odsłon homeopatii są na przykład oligopleksy według metody dr Madausa. Używa się do nich świeżych wyciągów z roślin, w określonym rozcieńczeniu, ale nie dużym, plus wzmacnia ich działanie dodatkiem minerałów, pierwiastków albo soli mineralnych. Podlegają dynamizacji, bo to standardowe działanie podnoszące skuteczność leku. Robi się to wedłu starych receptur sprzed prawie stu lat. Żadna tam magia czy zaklęcia. Więc niech pan nie dramatyzuje, bo to pan rzuca złe zaklęcia na homeopatię i dyskredytuje potężną wiedzę. Działanie homeopatycznych leków nie bierze się z magii, tylko z substancji aktywnych zawartych w roślinach i są to np. alkaloidy, fitoncydy, irydoidy, saponiny. Są na to chemiczne wzory, a nie wymysły magów. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BeaM 2 lipca 2023 21:59
3 lipca 2023 20:28

Specjalistą od medycyny nie jestem, swoje informacje biorę ze świadectw ludzi którzy przejechali się na homeopatii bo właśnie myśleli, że to tylko takie specyficzne leczenie ziołami i minerałami i mocno ich poturbowało.
Szczerze mówiąc to mi się nie chciało odzywać po pierwsze dlatego żeby nie trolować notki, a po drugie nie mam czasu za bardzo na przeszukiwanie teraz internetu i udowadnianie różnych rzeczy, bo są specjaliści którzy negatywnie o tym się wypowiadali i można sobie znaleźć, ale uważam, że w tak poważnych sprawach musiałem przynajmniej zaznaczyć, że rynek leków homeopatycznych jest mocno nasączony ludźmi którym wcale na leczeniu nie zależy. Tym bardziej poczułem się przymuszony, że to jest internet i być może ktoś by przeczytał i pomyślał że spróbuje sobie taki środek zastosować bez żadnych konsultacji i bez sprawdzania czy to bezpieczne.
Tylko ku przestrodze, dla wszystkich którzy by to czytali, niech najpierw sprawdzą co specjaliści o tym sądzą i jak z punktu widzenia naukowego to wygląda. Już @chlor który jest chemikiem zresztą potwierdził, że z punktu widzenia chemicznego to nie ma prawa działać, co jest logiczne, bo jak ma zadziałać środek w którym jest jakaś tylko cząsteczka substancji leczniczej rozcieńczona.
Skoro mamy ziołolecznictwo twardo potwierdzone doświadczalnie i naukowo że działa, to nie rozumiem po co wkraczać na grząski grunt gdzie jest pełno szarlatanów.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Kuldahrus 3 lipca 2023 20:28
3 lipca 2023 21:01

Z tym nie działaniem po skrajnym rozcieńczeniu, to nie jest do końca pewne. W zasadzie tak, można zjeść dowolną truciznę byle w mikroskopijnej ilości, i niczego się nie poczuje. Jednak są niezrozumiałe wyjątki. Np LSD działa w ilościach około mikrograma, i jakieś 10 lat temu nauka nie potrafiła tego wytłumaczyć, może teraz coś wiadomo, nie sprawdzałem. Może istnieje jakiś nieznany sposób działania leków o którym nic nie wiadomo.

Na niekorzyść homeopatii działa to, że jest to dosyć nowa metoda - zaledwie 200 lat, i to że jakiś Niemiec ją wynalazł.

 

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Kuldahrus 3 lipca 2023 20:28
3 lipca 2023 21:38

Myślenie, że lek homeopatyczny nie może zadziałać, bo ma małą ilość w sobie substancji, jest pułapką, która uniemożliwia zrozumienie istoty homeopatii. Jej działanie jest synergią toczącą się na kilku obszarach - chemii, biologii, fizyki kwantowej i polega NIE na łagodzeniu objawów choroby, jak czyni to często oficjalna medycyna, tylko na stymulacji naturalnych mechanizmów powrotu do zdrowia danego organizmu. 
Proszę przecztać sobie ten artykuł, on wiele tłumaczy
http://www.lekarzehomeopaci.pl/strony-internetowe/8-homeopatia/246-lek-homeopatyczny-to-nie-placebo-lecz-biofizyczna-metoda-przywracania-zdrowia

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @chlor 3 lipca 2023 21:01
3 lipca 2023 21:41

Takich substancji jest cała masa. Weźmy roślinę, co się zowie tojad mordownik. Wystaczy 2-5 mg by zabić człowieka. A rośnie toto sobie na górskich łąkach i ładnie wygląda - bydło i owce instynktownie tego nie tykają. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Kuldahrus 3 lipca 2023 20:28
3 lipca 2023 22:03

jakbys sie posmarowal kremem z arnika, co by mial ekstrakt 20% a nie 2% to ci wypali skore do kosci. Na szczescie takich kremow nie sprzedaja.

zaloguj się by móc komentować

valser @chlor 3 lipca 2023 21:01
3 lipca 2023 22:06

LSD nie da sie smiertelnie przedawkowac. Jak przyjmiesz za duzo, to sie po prostu pozygasz, ale nie umrzesz. Z heroina juz tak nie ma. Ale rzeczywiscie jest tak, ze dawka wielkosci ziarnka piasku daje przelot 6-12 godzin w zaleznosci od... wielu czynnikow.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @BeaM 3 lipca 2023 21:41
3 lipca 2023 23:09

Co najlepsze - tojad mordownik w mikrodawce leczy. Zawiera niesłychanie silny alkaloid akonitynę, której lecznicza dawka to 0,0001-0,0003 g. Czyli mniej więcej jedna dziesiąta dawki śmiertelnej jest lekiem. I tak jest z wieloma substancjami i roślinami, z muchomorem na czele. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @chlor 3 lipca 2023 21:01
4 lipca 2023 00:12

> Z tym nie działaniem po skrajnym rozcieńczeniu, to nie jest do końca pewne.

Z tym, ze w przypadku homeopatii producenci podaja jakies nierealne rozcienczenia.
Jak napisalem wyzej Oscillococcinum (tzw. kacza czastka) wg producenta ma rozcienczenie 10^400... :)
Dzialanie jest tlumaczone tzw. pamiecia rozpuszczalnika, w tym przypadku "pamiecia wody" ("water memory"), ktora miala kontakt z substancja aktywna.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @zkr 30 czerwca 2023 17:16
4 lipca 2023 06:51

Z Oscilloccinum to jest sprawa, wiki podaje, że Boiron wystąpił na drogę prawną przeciwko Andrzejowi Gregosiewiczowi i wygrał. Mnie się podobają takie zwroty:

" produkty lecznicze homeopatyczne, (...) nie wymagają dowodów skuteczności terapeutycznej "

Co z prawnego punktu widzenia jednoznacznie wskazuje, że to nie leki a produkty lecznicze. Natomiast ze skutków prawnych, które wyrok SN może zrodzić najbardziej interesujący mnie jest ten opisany u Piotra VaGla Waglowskiego.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BeaM 3 lipca 2023 23:09
4 lipca 2023 07:10

> z muchomorem na czele.

Muchomorem czerwonym oczywiście. Muchomor sromotnikowy NIE LECZY w każdej dawce. Czerwony zresztą też nie leczy ale można go jeść po obróbce ze względu na pewne alkaloidy, które ponoć kręcą.

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Kuldahrus 3 lipca 2023 20:28
4 lipca 2023 07:56

przecie szarlatanów jest wszędzie pełno, szczególnie to widać w dziedzinie lecznictwa, religii i polityki ... ...

od nas zależy, czy ... 

zaloguj się by móc komentować

Matejek @BeaM 3 lipca 2023 23:09
4 lipca 2023 08:00

raz piłem nalewkę z muchomora sromotnikowego /oczywiście pare kropel/, a poczęstował mnie ksiądz egzorcysta :)

zaloguj się by móc komentować


Matejek @ArGut 4 lipca 2023 10:53
4 lipca 2023 13:21

i owszem, ale nie bede tutaj opisywał pozytywnych skutków, kto chce ..., w każdym razie żyję i żadnych negatywów nie odczułem :D

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BeaM 3 lipca 2023 21:38
4 lipca 2023 18:00

"...Masaru Emoto udowodnił wynikami swoich prac, że dźwięki i słowa pełne wewnętrznej harmonii są w stanie zmienić strukturę wody w naszym organizmie lub spożywanym posiłku na korzystną dla naszego dobrostanu. Skoro woda okazała się tak czułym detektorem różnorodnych sygnałów docierających do niej ze środowiska, uzyskane wyniki skłoniły go także do sprawdzenia, czy korzystnych zmian strukturalnych wody nie można byłoby spowodować na drodze wyłącznie intencjonalnego przekazu myślowego. Przeprowadzono w tym celu szereg testów zmierzających do ustalenia, czy mentalne oddziaływanie na wodę jest w stanie ją uzdatnić, jeśli została ona skażona. ..."
"...Nie musimy oczywiście domyślać się tu jakiejkolwiek interwencji sił nadprzyrodzonych, gdyż była to najwyraźniej odpowiedź wody na bodziec w postaci pól mentalnych, czyli stanu świadomości człowieka oddziałującego na nią mocą swego umysłu. ..."

Z tym mam największy problem. Jaką mam pewność z jakiego źródła pochodzi "moc mentalna" z której korzysta twórca leku i czy świadomie lub nieświadomie ktoś nie korzysta z mocy podsuwanej przez Złego. No i czy to jeszcze nauka, czy już magia(wpływanie na rzeczywistość jakąś niewidzialną mocą). To jest zabawa ogniem przy butli z gazem.

Tak jak napisałem, niech każdy ma to na uwadze.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 3 lipca 2023 22:03
4 lipca 2023 18:05

Tylko, że to jest stare dobre ziołolecznictwo, a nie homeopatia. Przecież gdyby homeopatia kończyłaby się na mieszaniu wyciągów leczniczych to byłaby ziołolecznictwem i nie byłoby problemu.

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Kuldahrus 4 lipca 2023 18:00
4 lipca 2023 20:58

Do pana i pozostałych tutejszych interlokutorów - odniosę się do nich w osobnym tekście, ponieważ nie chcę trollować tekstu głównego, świetnego zresztą, o sztucznej inteligencji. I tam wówczas może przeniesiemy tę dyskusję

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BeaM 4 lipca 2023 20:58
4 lipca 2023 21:17

Jak już napisałem, ja już raczej nic nie dodam bo to była tylko uwaga ode mnie, ale ok.

Może powrzucam parę linków jeszcze.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować