-

ewa-rembikowska : Wczoraj Warszawianka, dziś Kujawianka.

Czy Urząd Dzielnicy Warszawa Mokotów wyłączył się z polskiego systemu prawnego? Casus dla blogera Querty.

Wyprowadziłam się z Warszawy cztery i pół roku temu, mając nadzieję, że pożegnałam układ warszawski na zawsze i nieodwołalnie.

Myliłam się. Wczoraj otrzymałam wystosowane do mnie przez Wydział Budżetowo-Księgowy dla Dzielnicy Mokotów wezwanie do zapłaty opłaty z tytułu użytkowania wieczystego za rok 2017 i 2018 wraz z odsetkami za zwłokę w ogólnej kwocie 6171,60 zł.

Opłatę za użytkowanie wieczyste urząd określił na 2237,91 zł za rok.

Urząd stwierdził , że zobowiązany nie spełnił świadczenia w podanych terminach płatności bez wcześniejszego wezwania. Nieuregulowanie zobowiązania w wyznaczonym 7 dniowym terminie spowoduje skierowanie sprawy na drogę sądową a w przypadku gdy należność została już zasądzona, do egzekucji komorniczej.

Ja się tak zastanawiam, czy w tym urzędzie panuje jakiś straszliwy bałagan, czy jest to działanie systemowe mające na celu wymuszenie nienależnych opłat z wykorzystaniem władczej pozycji urzędu?

Po pierwsze mam decyzję tegoż samego urzędu ustalającą wysokość opłaty za użytkowanie wieczyste na rok 2017 i rok 2018 na kwotę 1267,13 złotych. Więc, co? Po 4 latach urząd stwierdził, że wstecz zmieni wysokość opłaty?

Mam wszystkie pisma z urzędu, mam potwierdzenia zapłaty za użytkowanie wieczyste, mam też zaświadczenie o niezaleganiu w stosunku do M.St. Warszawy z tytułu należności finansowych, do których nie stosuje się przepisów ordynacji podatkowanej z roku 2018.

Czy księgowa nie potrafiła zaksięgować na właściwe konto prawidłowo opisanych przelewów wykonanych na podane konto urzędu? Czy cała korespondencja do mnie poszła do kosza? Czy w urzędzie nie ma kontrolera finansowego, który takie kiksy potrafi wyłapać? Na czyje konto zatem zaksięgowano moje wpłaty?

Mam wrażenie, że urząd chce wymusić na mnie opłatę, która mu się nie należy tak jak rasowy reketer.

Czy urząd nie zna prawa?

Nawet gdybym nie zapłaciła, to zaległości z tytułu użytkowania wieczystego przedawniają się po trzech latach, gdyż regulowane są przez przepisy kodeksu cywilnego a nie przez przepisy ordynacji podatkowej. Przedawnionych podatków urzędnicy nie mają prawa się domagać.

A może urzędnicy mokotowskiego ratusza uważają, że rozgrzane sądy przejdą do porządku dziennego nad istniejącą dokumentacją i wydadzą wyrok dla nich korzystny a dla mnie niekorzystny???

 

 

 



tagi: opłata z tytułu użytkowania wieczystego  przedawnienie roszczeń  urząd miasta stołecznego warszawy 

ewa-rembikowska
29 grudnia 2022 23:59
63     2259    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

klon @ewa-rembikowska
30 grudnia 2022 00:30

>>>A może urzędnicy mokotowskiego ratusza uważają, że rozgrzane sądy przejdą do porządku dziennego nad istniejącą dokumentacją i wydadzą wyrok dla nich korzystny a dla mnie niekorzystny???<<<

Może być różnie

Do pokoju w którym do rozprawy przygotowuje się dwóch sędziów wchodzi mężczyzna i mówi:

- Szukam sędziego Kowalskiego.
Jeden z sędziów odzywa się:
- To ja.
-Zatem - odzywa się przybyły - oczekuję od pana finansowego zadośćuczynienia w wysokości 1000 zł za szkody wyrządzone przez pańskiego psa, którego to nieupilnowała pana żona. Jeśli pan nie zapłaci sprawa trafi do sądu!

Sędzia Kowalski wstaje, wyjmuje portfel, odlicza wymienioną kwotę i wręcza pieniądze pokrzywdzonemu mężczyźnie.  Ten, po odebraniu pieniędzy żegna się i wychodzi. Sędzia Kowalski siada spokojnie za biurkiem. W pokoju zapada cisza. 
Nie na długo. Po chwili drugi z sędziów zwraca się do sędziego Kowalskiego:

-Staszek. Dlaczego ty zapłaciłeś temu facetowi bez szemrania kwotę jaką chciał?
Przecież ty nie masz psa. Ty nawet nie masz żony! 

Na co sędzia Kowalski stwierdza:

- Ale slyszałeś Czesiu, że jak nie zapłacę to sprawa trafi do sadu.
A tam to może być różnie!

zaloguj się by móc komentować


Paris @ewa-rembikowska
30 grudnia 2022 00:49

O  Jezu,...

...  nie  moge  uwierzyc,  ze  taka  BEZCZELNA  i  ZUCHWALA  HUCPA  sie  Pani  przytrafila  !!!

Po  prostu  nie  moge  uwierzyc  !!!

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 30 grudnia 2022 00:36
30 grudnia 2022 00:59

Kiedyś "wewnętrzna sprzeczność" była paliwem dla ironii, drwiny.
Dziś - stając się obrazem rzeczywistości - przestrasza.

Oby @qwerty miał dobrą podpowiedź.
 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ewa-rembikowska
30 grudnia 2022 02:32

Sądy wszelkie również sądy pracy bardzo teraz interesują się wyłudzaniem pieniędzy. Komuno-kapitalizm. Bronię się właśnie przed takim wyłudzeniem. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @ewa-rembikowska
30 grudnia 2022 08:29

Nie chcę opisywać moich doświadczeń z urzędami, bo każdy ma ich aż nadto. Można zamknąć te przypadki stwierdzeniem, że tak bezprawie staje się "prawem". Bierze się to wszystko, jak wiemy, z braku elementarnej odpowiedzialności za cokolwiek. Nie mówiąc o słynnym już "równym traktowaniu". Czy chodzi mi o równość urzędnika i petenta - spyta ktoś. Może ma tu coś na rzeczy słynny slogan "wykluczenie społeczne" - tutaj w znaczeniu dosłownym!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Andrzej-z-Gdanska 30 grudnia 2022 08:29
30 grudnia 2022 08:55

Urzędy idą na rympał, chcąc poprawić swoj budżet. A że robią to mając prawo za nic, więc nie dziwota, że ludzie nie pałają potem entuzjazem do państwa i jego przepisów, traktując urzędy jak okupanta.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @klon 30 grudnia 2022 00:30
30 grudnia 2022 10:00

Kilka lat temu policjant sam sobie wystawił mandat, bo nie wypracował dziennego planu mandatów.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 30 grudnia 2022 08:55
30 grudnia 2022 10:51

Myślę, że odpowiedź jest i prosta i zarazem perfidna. Otóż w urzędach doskonale zdają sobie sprawę, że mają burdel, że nie panują nad obiegiem dokumentów, nad archiwizacją i nad zwykłym przepływem informacji (kolega-urzędnik nie wie i nie interesuje się, jaką decyzję wydał w sprawie, którą on teraz pilnuje, inny jego kolega). Zdają sobie z tego sprawę i negatywne skutki przenoszą na obuwateli. Tam panuje taka zadada - jak urzędnik nie wie, nie ma danych to wydaje decyzję (rząda zapłacenia czegoś) bez sprawdzenia poprzedniej dokumentacji (bo nie wie gdzie jest lub zaginęła) i oczekuje, że to obuwatel mu wykaże że nie ma racji na podstawie swoich dokumentów. Jest to perfidia taka sama, jaką stosują firmy ubezpieczeniowe - przerzucanie ciężaru dowodzenia na klienta. Jeśli klient/obywatel nie będzie chciał bronić swoich racji lub nie będzie potrafił, to urząd/firma ma czysty zysk. Statystyki pokazują, że ZAWSZE są ludzie, którzy nie potrafią lub nie chcą bronić się przed bezprawiem. 

Gdyby takie działania kodeks karny kwalifikował jako wyłudzenie, to by to bezprawie się skończyło, ale na to nie ma co liczyć. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska
30 grudnia 2022 10:58

" Po pierwsze mam decyzję tegoż samego urzędu ustalającą wysokość opłaty za użytkowanie wieczyste na rok 2017 i rok 2018 na kwotę 1267,13 złotych. Więc, co? Po 4 latach urząd stwierdził, że wstecz zmieni wysokość opłaty? "

To jakiś horror pani Ewo,bo skąd tak wysoka kwota wraz z odsetkami za zwłokę w ogólnej kwocie 6171,60 zł ?... Owszem miałam także podobną historię,przez niedoczytanie drobnym druczkiem o trwającym ubezpieczeni i sprawa toczyła się przez okrągły rok.Stosy pism ,upomnień z groźbami wpisu do rejestru dłużnika...W końcu ktoś tam decyzyjny wydał dla mnie korzystną decyzję,że nie można jednak kilka razy płacić za to samo w różnych kwotach.To tak w skrócie.Rok nerwówki do decyzji ,która była prosta , logiczna,zgodna z zasadami nawet prawa. Ale urzędnicy mają, w......... nie będę się wyrażać...

zaloguj się by móc komentować


qwerty @ewa-rembikowska
30 grudnia 2022 11:24

Po uzyskaniu nakazu zapłaty i uruchomieniu k o mornika problem jest już innej jakości. Proszę odpisywać na każde pismo oraz zawiadomić prokuraturę o usiłowaniu wyłudzenia. Do skarbówki zawiadomienie o prowadzenie fikcyjnej księgowości. Do Urzędu przedsądowe zawezwanie do dobrowolnego odstąpienia od roszczenia pod sankcją pozwu o uznanie i ustalenie. Skarga do samorządowego kolegium odwoławczego oraz ponaglenie do Urzędu o opiszałosc w uznawaniu wartości daniny a po uzyskaniu decyzji sąd administracyjny. To na początek. System ma doktrynę tworzenia dłużników których los jest jak pod ustawami norymberskimi.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 30 grudnia 2022 10:51
30 grudnia 2022 11:28

To są celowo organizowane akcje w całym kraju. Jest ład i porządek operacyjny. Kto myśli, że to burdel w papierach bardzo się myli i będzie ofiarą idealną.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Andrzej-z-Gdanska 30 grudnia 2022 08:29
30 grudnia 2022 11:31

Tak. Tworzenie rzeszobywateli jako podludzi tj. dłużników. Cały aparat Państwa jest na to nastawiony. Następnym etapem będą więzienia za długi wobec Państwa. Obecnie tłumaczeniem tego są decyzję skarbowo-prokuratorskie 'był ale go nie było'. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 30 grudnia 2022 00:49
30 grudnia 2022 11:34

Warszawa 2021 - urzędy wystawiają faktury VAT za bezumowne korztstanie z własności, kwoty wielomilionowe za 10 lat wstecz. W tle wyłudzenia mienia, etc

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 30 grudnia 2022 00:59
30 grudnia 2022 11:37

Dziękuję. Jednym z celów jest zastraszanie ofiar. Trzeba uczyć się wiktymologii na codzień.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @ewa-rembikowska 30 grudnia 2022 08:55
30 grudnia 2022 11:39

W RP prawa w rozumieniu cywilizacji łacińskiej już nie ma.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska
30 grudnia 2022 11:41

W konfrontacji z postkomunistycznym aparatem wracamy do Marksa tj. o ilości przechodzącej w jakość. I warto wracać do klasyków myśli komunistycznej dot. pojęć podstawowych.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 30 grudnia 2022 10:58
30 grudnia 2022 11:46

Podobna  ,,probe  wyludzenia,,

...  przezylam  we  Francji  !!!

Wozilam  sie  z  tymi  skur**synami  francuskimi  dobre  ponad  2  lata.  Kosztowalo  mnie  to  MNOSTWO  CZASU,...  a  i  pieniedzy  wcale  nie  malo  stracilam,  niedouwierzenia  jaka  ilosc  rozmow,  wyjasnien  i  pism  zlozylam  do  roznych,  licznych  biurew  przez  ten  czas...  w  koncu  Michel  -  w  banku  -  tak  sie  wqr*wil  i  powiedzial,  ze  opisze  ta  hucpe  do  Hollande`a...  i  chyba  to  poskutkowalo.  Wszystko  -  z  detalami  -  relacjonowalam  moim  znajomym  rodakom,  zeby  wiedzieli  -  na  ewentualna  przyszlosc  -  co  robic.   Do  dzis  nie  moge  w  to  ZLODZIEJSTWO  URZEDOWE  uwierzyc,...

...  ale  co  sie  nauczylam  i  dowiedzialam  -  TO  MOJE  !!!

 

A  nauczylam  sie,  ze  swoich  spraw  trzeba  pilnowac  jak  OKA  W  GLOWIE...  i  na  wszystko  miec  dokumenty,  dowody,  itp...  zadne  mejle,  esemesy  itp.  badziewa,...  TYLKO  DOKUMENTY  NA  PAPIERZE  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 30 grudnia 2022 11:24
30 grudnia 2022 11:58

Oh  la  vache,...

...  to  ,,system  i  nasze  panstwo,,  juz  tak  sie  ,,wyedukowali,,   ?!?!?!?

 

Qwerty,  to  co  napisales,  to  trzeba  nam  wszystkim  obywatelom  WZIAZC  W  RAMKI...  naprawde  to  jest   SZOK,  do  jakiego  stopnia  to  OKRADANIE  NARODU  jest  posuniete  !!!   !!!   !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 30 grudnia 2022 11:28
30 grudnia 2022 12:03

Chyba  masz  racje...

...  ze  to  moze  byc  ,,zorganizowana  akcja  ogolnopanstwowa,,  bo  w  ubieglym  tygodniu  czytalam,  ze  sa  wielkie  obawy  przed  ,,dopieciem  sie  budzetu,,...  i  pani  mOnisterka  finansow  jest  baardzo  tym  faktem  ,,zmartFiona,,  !!!

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @qwerty 30 grudnia 2022 11:28
30 grudnia 2022 12:09

Jestem w stanie w to uwierzyć,po swoich skromnych przejściach.Ale mnie przerażasz qwerty z tą prawdą"operacyjną".Obywatel musi być przygotowany na walkę z państwem jawnego bezprawia na które daje przyzwolenie?.......  Odpowiedż dla pani Ewy jest bardzo dobra,lecz z góry jej współczuję. Skutek takich "doniesień "do prokuratury i skarbówki ,powinien zadziałać z korzyścią.Na wszelki wypadek zapiszę ją dla siebie,bo miałam podobną sytuację,ale udało mi się przez przypadek...

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska
30 grudnia 2022 12:16

Jeśli jest to zobowiązanie cywilnoprawne (a nie podatkowe), to upływ przedawnienia wcale nie likwiduje tego zobowiązania. Ono dalej jest z tym, że dłużnik może uchylić się od zapłaty. Uchylenie się prawdopodobnie wymaga złożenia wierzycielowi ośwaidczenia woli.

Opowiadano mi o takich praktykach, że wierzyciel wzywał do zapłaty z oczywistym swoim przekonaniem o przedawnieniu. Podobno taka praktyka wycelowana była w wyłudzanie jakiegoś oświadczenia lub czynności nadającej się do interpretacji sądowej, że dłuznik oto nadal uznaje dług przedawniony wobec czego bieg przedawnienia rozpoczął się na nowo. Tak mi opowiadano, lecz sam z tym się nie zetknąłem.

Aha, opowiadano mi także o zdarzeniach, jakoby firmy prowadzące rejestry dłużników wpisywały tam mimo przedawnienia. Tłumaczenie podobno było takie, że skoro przedawnienie nie wygasza zobowiązania cywilnoprawnego (podatkowe przedawnienie wygasza), to wszak dług nadal jest, wierzyciel może go dochodzić, między innymi wpisywać do rejestru dłużników, bo dług jest, a uchylenie się to sprawa dłuznika, a nie wierzyciela. Taka była podobno "falandyzacja".

To nie jest porada, ale ja postąpiłbym w ten sposób, że skserowałbym te dowody zapłaty, wymiaru opłaty, itd. i wysłałbym do tej traskowskiej jaczejki z pismem przewodnim, żeby zaktualizowali swoje dane i z ośwaidczeniem, że cokolwiek wyniknie im z tej aktualizacji, to Ty i tak nieodwołanie uchylasz się od przedawnionego zobowiązania a w razie prób wymuszania zapłaty żądać będziesz odszkodowania nie wyłączając zadośćuczynienia.

No, ale może poradź się jakiegoś prawnika pokazując mu te dokumenty.

Powodzenia.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @qwerty 30 grudnia 2022 11:24
30 grudnia 2022 12:23

Ma Pan wzory pism? chętnie skorzystam.

Czy zacząć od przedsądowego zawezwania do dobrowolnego odstąpienia a jednocześnie złożyć skargę do samorządowego kolegium odwoławczegom, urzedu skarbowego oraz prokuratury?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @orjan 30 grudnia 2022 12:16
30 grudnia 2022 12:28

Zasięgałam porady prawnika, bo miesiąc temu tenże urząd usiłował wmówić nam w brzuch rzekomy dług naszej mamy, który odziedziczylismy z 2016 roku.

Prawnik odpowiedział

 Zgodnie z ugruntowanym w doktrynie i orzecznictwie poglądem świadczenie w postaci opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu jest świadczeniem okresowym, o czym przesądza fakt, iż mimo że prawo to jest ustalane na określony w umowie okres czasu, od 40 do 99 lat, to wnoszone opłaty roczne, dotyczą poszczególnych lat korzystania z nieruchomości. Nadto opłata ta nie jest ustalana za cały okres, ale w poszczególnych latach może ona ulegać zmianie. Obowiązek ten przechodzi również na dalszych nabywców prawa użytkowania wieczystego, ale tylko w zakresie opłat wymagalnych w okresie posiadania przez nich tego prawa. Wszystko powyższe przesądza okresowy charakter tego zobowiązania. Obowiązek zapłaty opłaty rocznej powstaje co do zasady z każdym rozpoczętym rokiem kalendarzowym trwania umowy, a termin wymagalności upływa z dniem 31 marca danego roku (art. 71 ust 4 ustawy). Z tych względów roszczenia o zapłatę opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, jako roszczenia okresowe ulegają przedawnieniu z upływem lat 3 i takiemu samemu przedawnieniu ulegają roszczenia odsetkowe. Odpowiada więc Pani za należności za okres 3 lat

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 30 grudnia 2022 10:51
30 grudnia 2022 12:36

>>>jak urzędnik nie wie, nie ma danych to wydaje decyzję (rząda zapłacenia czegoś) bez sprawdzenia poprzedniej dokumentacji (bo nie wie gdzie jest lub zaginęła)...<<<

....lub Prezydent'ka Miasta / w którym mieszkam/ chwali się, iż jej Urząd zlikwidował 3,5 km / bieżącego! / akt. Moja Mżonka  pracuje w tymże urzędzie i zastanawia się KIEDY kadra kierownicza zoriętuje się, że mają PUSTKĘ  zamiast dokumentacji i trudno będzie ustalić fakty dotyczące wielu toczących się i przyszłych spraw.

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 30 grudnia 2022 11:24
30 grudnia 2022 12:46

>>>(...)To na początek. >>>>

Że ile postępowań należy uruchomić !?! 

Jesli tak wygląda dzisiejsza rzeczywistość prawna w PL to nie potrzeba żadnego wroga zewnętrznego aby ponownie doszło upadku. Ten "rak" będzie skuteczniejszy bo nikt nie będzie mógł/chciał wskazać winnego. Wszyscy schowani za parafgrafami.

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 30 grudnia 2022 10:51
30 grudnia 2022 13:04

Tam nie ma burdelu w sprawach, które "im się należą". Burdel jest w sprawach, które "nam się należą". Całkiem możliwe, że mamy tu do czynienia z ordynarnym knuciem na szkodę mieszkańców danej gminy. Może to wglądać tak, że pod koniec roku potrzebna jest inżynieria księgowa podwyższająca bilansowy majątek (aktywa) gminy. Woła się paru zdemoralizowanych cwaniaków: prawników, informatyków, księgowych, itp. i stawia zadanie wyprodukowania majątku w postaci aktywnych wierzytelności gminy. Dalej chyba wyjaśniać nie muszę.

Jak kto zapłaci przedawnione, to majątek się nawet zmaterializuje w pieniądzu. Inny może nie odbierze pisma z sądu, ale tam był nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. Od prawomocności nakazu biegnie zaś nowe przedawnienie, już nakazu!!! Sądy od wielu już lat nie uwzględniają przedawnienia z urzędu, a wyłącznie na zarzut pozwanego. Takie są one praworządne, ale jaka u nich wysoka aksjologia, nieprawdaż? Bez zarzutu przedawnienia, wiedząc o tym, z zimną krwią zasądzają. To moim zdaniem jest też burdel przynajmniej aksjologiczny.

Jak ktoś się natomiast skutecznie sprzeciwi, to się "jego" dług umorzy, ale już w bilansie kolejnego roku. JUz jest plusowy wynik knucia. Jakiś tam plusowy wynik knucia na pewno wystąpi także w wymiarze pieniężnym tam, gdzie ktoś zapłaci, albo przegapi nakaz zapłaty.

Praworządność!

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 30 grudnia 2022 12:28
30 grudnia 2022 13:23

Ustalił więc skutek przedawnienia z upływem 3 lat, ale nie wytłumaczył, co dalej ze zobowiązaniem.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @qwerty 30 grudnia 2022 11:24
30 grudnia 2022 13:25

Dodałbym do tego powołanie się na przedawnienie, tj. zaczęcie rozmowy/pisma od formułki: "w związku z bezprawnym usiłowaniem wymuszenia rzekomej zapłaty, rzekomego, nigdy nie istniejącego długu, korzystając z konstytucyjnych uprawnień, działając z ostrożności procesowej podnoszę zarzut przedawnienia".

Nie wszyscy to wiedzą, więc piszę, iż jakiekolwiek rozmowy (nagrywane) mające cechy negocjacji czy dywagacji mogą zostać potraktowane jako uznanie długu. Firmy windykacyjne robią to tak, iż proponują spłatę "tylko trochę" z przedawnionego roszczenia, pacjent ma chwilę zawahania, czy nie zapłacić 100 zł i mieć spokój - a oni robią z tego nową umowę (ta już nie jest przedawniona), a przy okazji dług staje się tym starym, czyli w pełnej wysokości plus koszty plus odsetki.

Zawiadamiając prokuraturę trzeba pamiętać iż w obowiązującej doktrynie zwykły człowiek nie ma kompetencji do stwierdzenia popełnienia przestępstwa, może tylko podejrzewać jego popełnienie - kompetentny jest tylko organ. To jest niby jedynie gra słowna - niemniej przy zbyt stanowczym stawianiu sprawy można narazić się na zarzut zawiadomienia o niepopełnionym przestępstwie. Istnieje wprawdzie spór kompetencyjny, kto w istocie stwierdza, iż do popełnienia czynu zabronionego doszło - i niektórzy twierdzą, że dopiero sąd,  a prokuratura tylko przedstawia w akcie oskarżenia swoją opinię (pogląd) - ale bez potrzeby nie należy tego sprawdzać na sobie.

Mi kiedyś bank przysłał pismo, będące wydrukiem z systemu, iż zalegam z dwoma kolejnymi ratami kredytu hipotecznego, który spłacałem, jak w zegarku, przez lata. 

Uznałem, a były ku temu inne, towarzyszące okoliczności, że ewentualny błąd wprowadzenia do systemu mógł powstać w kwestii jednej raty - ale nie dwóch kolejnych, w odstępie miesiąca. Zebrałem całą, towarzyszącą wiedzę, dokonałem logicznej analizy i wyszło mi, iż zasadne jest podejrzenie istnienia zorganizowanej grupy przestępczej, której działanie polega na stawianiu kredytów w stan natychmiastowej wymagalności, licytowanie nieruchomości i pozyskiwanie ich po rażąco zaniżonych do rynkowych cenach. Powiadomiłem odpowiedni wydział d/s walki z przestępczością zorganizowaną (czy jak to się wtedy nazywało) - w finale sprawa została umorzona, niemniej sąd w obszernym uzasadnieniu przyznał mi rację, iż mam prawo oczekiwać, że bank będzie prowadził ewidencję rzetelnie i niewadliwie, a takie psikusy nie powinny mieć miejsca.

Lata później ten sam bank nie był w stanie ustalić, w jakiej wysokości kredyt spłaciłem, bo dom stał okrakiem na dwóch działkach ewidencyjnych - i każda miała wpisaną pełną hipotekę - nie wiedzieli, co wykreślić z ksiąg wieczystych - czy mają podzielić sumy po połowie, a może pomnożyć przez dwa - w sytuacji, gdy z umowy wynikało jasno, jaka była suma kredytu. Bank nie dysponował treścią umowy (tzn. może gdzieś ją miał, ale nie wiedział czy ma,  a jeżeli tak, to gdzie) -  ja swój egzemplarz miałem.

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @orjan 30 grudnia 2022 13:04
30 grudnia 2022 13:39

To jest dosyć częsta praktyka firm z sektora finansowego - a jak widać nie tylko -  rozsyłanie  pism z roszczeniem/decyzją, która bez odpowiedniej reakcji może ulec uprawomocnieniu i podlegać egzekucji. Część się nie odwoła, cześć zapomni, część uchybi terminowi - i pozostaje "osad" wprawdzie nie 100%, ale zawsze coś.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 30 grudnia 2022 10:51
30 grudnia 2022 13:40

Także wazną skłądowa takich działąń administracyjnych  jest po prostu pójście na tzw. łatwiznę, czyli inercja i lenistwo urzędnika. Zwłąszcza zatrudnionego po protekcji koeżeńskiej lub z rozdzielnika politycznego.

Taki czuję się najzupełniej  bezkarny.

Oczywiście, jest to zagranie typowe, dotyczy bardzo wielu osób, przy założeniu, że tylko część zachowała całośc dokumentacji i moze udowodnic swoja rację. Reszta zapłaci z odsetkami za zwoke, zaś  urzednicy dostaną z tego reketu nagrody  ekstra.

 Swoją drogą ciekawe, dlaczego kontrole NIK-u nie sprawdzają zasadności tego rodzaju postanowień.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 30 grudnia 2022 12:28
30 grudnia 2022 14:10

aparat urzędniczy stosuje odniesienie do ustaw podatkowych i wskazuje zasadniczo na 5 letni okres przedawnienia

zaloguj się by móc komentować

Nova @ewa-rembikowska
30 grudnia 2022 14:10

 Z tego co Pani pisze , jest pełna dokumentacja potwierdzająca bezprawność roszczenia. Niech Pani "uderzy" z punktu ustawy i aktów prawnych o ochronie danych osobowych. Każdy obywatel ma pełne prawo w każdej chwili żądać wglądu w swoje dane w wszelkich instytucjach oraz uwaga! : żądać zmiany  i poprawienia tych danych zgodnie ze stanem faktycznym. To ozanacza również prawo do usunięcia swoich danych osobowych gdy ustanie prawo do posiadania takich danych osobowych (tu: informacje o "dłużniku" gdy nie jest on już dłużnikiem). Sugeruję oprócz powołanie się na to prawo - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych art. 17:

Artykuł 17 – Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) - RODOradar.pl

 Jeśli urząd magistrat nie odpowie lub opowie odmownie to złożyć formalną skargę do Urz. Ochrony Danych Osobowych. 

Życzę Powodzenia i Sczęsliwego nowego Roku. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 30 grudnia 2022 12:36
30 grudnia 2022 14:11

a ktoby się faktami/etc przejmował? daje sie frajera oskubać - to czemu nie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 30 grudnia 2022 12:46
30 grudnia 2022 14:16

to jest wojna o przeżycie dla wielu obywateli RP, zasada równoległości konfrontacji wynika z faktu, iż dokument urzędowy stwierdza to co stwierdza;- i dlatego należy multiplikować obszary konfrontacji bo wtedy prawdopodobieństwo pozyskania 'korzystnego' aktu urzędowego wzrasta, dodatkowo nalezy miec przed oczami konfrontacje: administracyjne, cywilne i karne; zatem: wracamy do doktryny 'nie ma niewinnych są tylko żle przesluchani' i w konfrontacji z Państwem musimy działać jak Państwo, i wszystkie instytucje są na  nasz usługi czy im się to podoba czy nie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 30 grudnia 2022 13:04
30 grudnia 2022 14:18

powstaje byt prawny: należności okresów przyszłych z tytułów: długi - i mamy arcy bogate gminy, powiaty, dzielnice, ...; a izby obrachunkowe mają ciągły wzrost aktywów

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 30 grudnia 2022 13:25
30 grudnia 2022 14:26

100% racji i dziekuję że się Pan włączył, pisanie pism urzędowych to jest sztuka, ktorej ja uczyłem sie 30 lat, i bywa, że nawet rzeczywistość zadziwia; ostatnia wygrana w temacie:

 Na wstępie podkreślić należy, iż Sąd Okręgowy ograniczył rozpoznanie obu apelacji do tego jednego zarzutu podniesionego w apelacji obrońcy w trybie 436 k.p.k. Zarzut ten jest zasadny. Trzy czyny przypisane oskarżonemu w zaskarżonym wyroku polegały na kierowaniu do Sądu Rejonowego dla Krakowa – Krowodrzy w Krakowie oraz Sądu Okręgowego w Krakowie pism procesowych, w których oskarżony m.in. zawiadamiał te sądy o przestępstwach, które miał popełnić oskarżyciel prywatny: falsyfikowaniu dowodów w postępowaniu cywilnym, wyłudzanie orzeczeń, niedozwolone operowanie dokumentami, ze wskazaniem antydatowania wpływu pozwu, wyłudzanie mienia, dokonywanie oszustwa sądowego, pospolita kradzież mienia w grupie zorganizowanej. Oskarżony wykazał też zamiar, iż chodzi mu o ściganie karne oskarżyciela prywatnego skoro w piśmie na /k.8/ ,,zawiadamia sędziego prowadzącego postępowanie jako urzędnika państwowego o stwierdzeniu dokonania oszustwa sądowego’’ m.in. przez oskarżyciela prywatnego dodając, że ,, adres najbliższej prokuratury jest tut. Sądowi znany’’. W konsekwencji przypisane oskarżonemu czyny należałoby zakwalifikować z art. 234 k.k., które jest przestępstwem ściganym z oskarżenia publicznego. Przepis art. 234 k.k. nie wymaga, aby fałszywe oskarżenie zostało złożone przed organem właściwym do ścigania lub orzekania w konkretnej sprawie, wystarczające jest - lege non distinguente - aby zawiadomienie skierowane było do organu ogólnie właściwego do ścigania przestępstw lub do orzekania w sprawach o przestępstwa (wyrok Sądu najwyższego z dnia 11 maja 2017 r., sygn. akt III K 459/16). Niewątpliwie Sąd jest organem właściwym do orzekania w sprawach o przestępstwa, a w świetle wyżej cytowanego orzeczenia bez znaczenia jest czy fałszywe zawiadomienie ma miejsce przed sądem orzekającym w sprawach karnych czy też innych sprawach – w tym cywilnego jak miało to miejsce w przedmiotowej sprawie. Istotne jest również i to, że pomiędzy zakresami znamion zniesławienia z art. 212 § 1 k.k. i fałszywego oskarżenia z art. 234 k.k. zachodzi stosunek wykluczenia oparty o zasadę lex consumens derogat legi consumptae stanowiącą jedną z reguł wykluczania wielości ocen. Przepisem pochłoniętym jest tu art. 212 § 1 k.k. ( wyrok Sądu Najwyższego z dnia 27 marca 2018 r., sygn. akt III KK 356/17). W konsekwencji czyny przypisane oskarżonemu w zaskarżonym wyroku mogły być rozpoznawane tylko na gruncie art. 234 k.k., który jest ścigany z oskarżenia publicznego, a nie prywatnego jak przestępstwo z art. 212 § 1 k.k. W konsekwencji w sprawie zachodzi negatywna przesłanka procesowa w postaci braku skargi uprawnionego oskarżyciela ( art. 17 § 1 pkt 9 k.p.k. ) stanowiąca na etapie postępowania odwoławczego tzw. bezwzględną przyczynę odwoławczą ( art. 439 § 1 pkt 9 k.p.k.)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 30 grudnia 2022 12:23
30 grudnia 2022 14:39

1. pismo dotyczące odmowy uznania roszczenia; jak najszybciej z potwierdzeniem odbioru przez adresata,;

nadawca, 

adresat,

sygn. akt [cechy identyfikujące, z dnia: ..., etc]

Ze względu na ujawnioną dowodowo fikcyjność roszczenia egzemplikowanego pismem z dnia: ... [odebrane w dniu: ...] odmawiam uznania wskazanej kwoty tj. ..... jako zobowiązania w całości.

W zalaczeniu dowody uregulowania wszelkich należności z tytułu ... za okres od ... do ... wraz z dokumentami urzędowymi wskazującymi wysokości żądanych kwot do zapłaty.

Żądam w terminie 7 dni od otrzymania ninejszego pisma dokonania stosownego sprostowania przez urząd oraz wskazania, że przedmiotowe pismo, ktore odebrałęm powstało w drodze pomyłki.

Inaczej skorzystam z dostępnych mi prawnych środków do ochrony swego mienia oraz dobrego imienia jako obywatela RP. 

Z poważaniem

Załączniki.

1.

2.,

[złaczniki numerujemy i nazywamy precyzyjnie]

 

zaloguj się by móc komentować


klon @qwerty 30 grudnia 2022 14:16
30 grudnia 2022 14:59

>>> i wszystkie instytucje są na  nasz usługi czy im się to podoba czy nie <<<

Zgadzam się, co do zasady, że należy tak postępować aby "przeżyć" (zaczynam wątpić, czy aby powinienem wstawiać cudzysłów). 
Porażające jest dla mnie jak wiele "energii" tracimy w bratobójczej - wydawałoby się - walce.

Korzystając z mądrości Mistrza Yody stwierdzę: "Niech moc portalu SN będzie z Panią Ewą"
Przyda się aby nie oszaleć. :)))
 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @qwerty 30 grudnia 2022 14:39
30 grudnia 2022 15:23

Dzięki, w poniedziałek wyślę za potwierdzeniem odbioru.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 30 grudnia 2022 14:59
30 grudnia 2022 15:26

tylko trzeżwi i chłodni w emocjach mają szanse przeżyć, no i trzeba mieć kilku Świętych KK na podorędziu dla asysty, zaczynamy od Św.Rity i Św.Stanisława Kazimierczyka - nie zawodzą

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 30 grudnia 2022 15:23
30 grudnia 2022 15:30

prosze mieć świadmośc, że może uda sie spacyfikować za pierwszym razem ale także może to byc wstęp do dluższej batalii, daje im Pani szansę i jak nie skorzystają to zobaczą do czego służy prawo w RP a gwarantuję, że nie są do takich konfrontacji przygotowani

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @qwerty 30 grudnia 2022 14:39
30 grudnia 2022 16:29

Czy na tych kserokopiach dokumentów walnąć pieczątkę "za zgodność z oryginałem"?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 30 grudnia 2022 16:29
30 grudnia 2022 16:50

Jasne. Państwo vs Państwo.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 30 grudnia 2022 14:43
30 grudnia 2022 18:19

Ten  przyklad  z  banku...

...  to  byla  betka  !!!

Wczesniej  przezylam  sprawe  w  sadzie  pracy  -  to  dopiero  byla  jazda  !!!   Ciagnela  sie  ta  sprawa  -  dosyc  blaha  -  prawie  4  lata,  bo  pogonilam  adwokata-obronce  z  urzedu...  cwaniak-nierob  zainteresowany  byl  tylko  trwaniem  jak  najdluzej  tego  cyrku  za  moje  pieniadze...

...  oczywiscie,  ze  sprawe  wygralam,...  i  to  bez  udzialu  adwokata,...  ale  trauma  towarzyszy  mi  do  dzisiaj,  na  zdecydowana  wiekszosc  biurew  -  czy  to  w  Polsce  czy  gdzie  indziej  -  patrze  przez  pryzmat  oszustow  i  zlodziei,  i  ciezko  mi  bedzie  wyzbyc  sie  tego  uczucia  kiedykolwiek.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 30 grudnia 2022 15:30
30 grudnia 2022 18:26

Tak...

...  we  Francji  tez  nie  byli  przygotowani  !!!

Dzieki  wielkie  za  te  wszystkie  zyczliwe  rady  zawarte  w  komentarzach,  nie  tylko  Twoich,  ale  rzeczywiscie  musimy  miec  ,,reke  na  pulsie,,  w  takim  cFaniacko-zlodziejskim  panstFie  jak  ,,nasze,,  !!!  

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 30 grudnia 2022 18:19
30 grudnia 2022 18:27

I każdy chce cię okraść lub zabić- to motto uliczników jako credo. Brak profesjonalnego prawnika daje wiele przewag procesowych. Czyli, tak trzymać. Pzdr.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 30 grudnia 2022 18:27
30 grudnia 2022 19:05

Voila,...

...  rowniez  wzajemnie  pozdrawiam,  a  w  nadchodzacym  Nowym  Roku  duzo  i  jak  najwiecej  zdrowia  i  pomyslnosci,  dla  Ciebie  i  Twoich  Bliskich,  spelnienia  wszystkich  planow  i  marzen... 

...  i  radosci  z  ukochanych  Wnuczat  !!!  

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 30 grudnia 2022 10:58
30 grudnia 2022 22:52

Proste. Po 2237,91 zł za  dwa lata oraz odpowiednio odsetki: 926,95 za 2017 i 768,83 zł. Ja tylko bym chciała wiedzieć, gdzie zaksięgowali moje dwie wpłaty. To jest horror. Ewentualnie, jeśli zaksięgowali prawidłowo, a ja mam niedopłaconą różnicę, to kiedy podnieśli opłatę z 1200 do 3500 zł i dlaczego ja nic nie wiedziałam na ten temat.

Generalnie cieszę się, że nie mieszkam już w Warszawie i nie muszę płacić opłaty z tytułu użytkowania wieczystego, z którą to opłatą jak widać urzędy mogą robić cuda na kiju i puszczać ludzi z torbami. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @qwerty 30 grudnia 2022 15:30
30 grudnia 2022 22:55

Będę walczyć,  nie odpuszczę.  Podczas mojej dwuletniej batalii z banksterem miałam możliwość przekonać się, do czego tam zdolni byli urzędnicy. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty 30 grudnia 2022 11:38
31 grudnia 2022 00:11

To może ma znaczenie, ale zapamiętałem, że na Pomorzu.

To nie jest najważniejsze.

Wiadomość jednak była szybko zapomniana.

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 30 grudnia 2022 19:05
31 grudnia 2022 14:59

Dziękuję. Hucznego Sylwestra i radości w Nowym Roku

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 30 grudnia 2022 22:55
31 grudnia 2022 23:29

Beda  musieli  odpuscic,...

...  jestem  pewna,...  pewnie  to  tylko  troche  potrwa,  ale  Qwerty  stanal  na  wysokosci  zadania  i  kompetentnie  napisal  co  trzeba  zrobic.

Czekam  na  Pani  krotkie  relacje  ntt.,  a  tymczasem  zycze  wszelkiej  pomyslnosci  na  Nowy  2023  Rok,  przede  wszystkim  zdrowka,  Pani  Rembikowska,  takze  calej  Pani  Rodzinie  i  Bliskim,...

 

...  i  dziekuje  za  wszystkie  nadzwyczajnie  ciekawe  wpisy  i  o  takie  same  -  a  moze  nawet  lepsze  -  prosze  Pania  w  przyszlym  roku  !!!    

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 31 grudnia 2022 14:59
31 grudnia 2022 23:35

Bog  zaplac,  Qwerty,...

...  ale  huczne  sylwestry  to  ja  mialam  w  Paryzu,  takie  niezapomniane  i  trudne  wprost  do  uwierzenia,...  a  dzisiejszy  dzien  mialam  ogromnie  pracowity...  odwalilam  kawal  dobrej  roboty,  ze  az  nie  moge  uwierzyc,  z  czego  jestem  bardzo,  bardzo  zadowolona.

Jeszcze  raz  do  siego  Roku,

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @ewa-rembikowska
31 grudnia 2022 23:52

Jest lepiej, że to nie jest rada dzielnicy narodowa.

 

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @ewa-rembikowska
2 stycznia 2023 15:14

Zastanawiałam się jak wygląda procedura zmiany opłaty za użytkowanie wieczyste i czy Urząd mógł to zrobić wstecz?

Może się komuś przyda, bo znajdzie się w podobnej do mojej sytuacji.

Procedura aktualizacji

Aktualizacja opłaty rocznej dokonywana jest z urzędu albo na wniosek użytkownika wieczystego w oparciu o wartość nieruchomości określoną przez rzeczoznawcę majątkowego. Zgodnie z art. 78 ustawy o gospodarce nieruchomościami, aktualizacji opłaty rocznej dokonuje właściwy organ poprzez pisemne wypowiedzenie dotychczasowej wysokości opłaty w terminie do 31 grudnia roku poprzedzającego. Jednocześnie z wypowiedzeniem organ przesyła ofertę przyjęcia nowej wysokości opłaty rocznej.

https://www.polzlaw.pl/pl/aktualizacja-oplaty-rocznej-za-uzytkowanie-wieczyste- 

To samo jest stronie urzędu dzielnicy Mokotów...

Nowa wysokość stawki obowiązuje od roku następującego po roku, w którym dokonano wypowiedzenia...

https://mokotow.um.warszawa.pl/-/oplaty-z-tytulu-uzytkowania-wieczystego-gruntow

 

Mogli mi zmienić wysokość opłaty za 2018 pod warunkiem wypowiedzenia dotychczasowej do 31 grudnia 2017 i odpowiednio za 2017 do 31 grudnia 2016.

Nie zrobili tego, poszli na rympał.

 

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @ewa-rembikowska 2 stycznia 2023 15:14
2 stycznia 2023 21:08

Lepiej jest, bo potem się nie dziwimy, że to nie taka tam demokracja a kasta.

Szkoda że nie dopisano kasty do konstytucji,

albo i nie.

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować