-

ewa-rembikowska : Wczoraj Warszawianka, dziś Kujawianka.

Lewitujący wiceminister finansów

Jan Sarnowski został powołany 28 listopada 2019 r. na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów. 

Dwa dni temu uprzejmie oświadczył, że rząd nie pracuje nad kwestią podniesienia kwoty wolnej od podatku, choć była to jedna z obietnic wyborczych 2015 roku, bo...nie ma takiej potrzeby. Obecna kwota zapewnia minimum egzystencji. Wiceminister powiedział, że   "Zarówno roczne minimum egzystencji dla jednoosobowego gospodarstwa, jak i emeryckiego [ok. 560 zł miesięcznie, czyli ok. 6,7 tys. zł rocznie] mieszczą się w kwocie wolnej od podatku wynoszącej obecnie 8 tys. zł."

Z tym, że pan minister zapomniał dodać, że kwota 8 tys. złotych jest kwotą obliczaną degresywnie, czyli
1/ kwota wolna 8 tysięcy złotych dotyczy osób o rocznych dochodach 8 tysięcy złotych
2/ kwota wolna spata od 8 tys do 3091 zł przy zł przy dochodach 8-13 tys. zł
3/ kwota wolna 3091 zł przy dochodach od 13 tys. zł do 85 528 zł 
4/ kwota wola spada od 3091 do 0 zł przy dochodach od 85528 do 127 tys. zł
5/ 0 złotych przy dochodach powyżej 127 tys. złotych

Dla porównania kwota dla wybrańców narodu czyli posłów wynosi  30451 złotych.

W innych krajach 

1/ Finlandia –    64799 zł
2/ Wlk. Bryt. –   47000 zł
3/ Austria    -     45650 zł
4/ Niemcy –       33700 zł
5/ Francja –       24700 zł
6/ Słowacja –    16700 zł

Nawet daleka Zambia z kwotą 3570 jest przed Polska.

Konfederacja proponuje kwotę wolną jako 12 krotność płacy minimalnej, czyli w tej chwili koło 31 tys. złotych dla wszystkich.

Zastanawiam się, co trzeba mieć w głowie, żeby powiedzieć, że 666,66 złotych miesięcznie to jest wystarczająca kwota do przeżycia i jeszcze z tego pewnie można coś odłożyć na nieprzewidziane zdarzenia. To jest więcej niż pogarda. Na dodatek przy chlipaniu premiera  nad losem biednych i pokrzywdzonych. Prawdziwe krokodyle łzy.


Obawiam się, że polityka segmentacji społeczeństwa i jego skłócania oraz wprowadzania przepisów coraz bardziej komplikujących rozliczanie podatków niebawem odbije się na słupkach poparcia dla rządzącej partii. 

Działania minsiterstwa finansów zaczynają przypominać sroczkę z wiersza dla dzieci

Sroczka kaszkę warzyła,
Dzieci swoje karmiła.
Temu dała na łyżeczce,
Temu dała na miseczce,
Temu dała na spodeczku,
A dla tego nic nie miała,
Frrr… poleciała.


Jeszcze kilka wypowiedzi ministra finansów i jego wice i ani 500 plus nie pomoże, ani 13 emerytura.

Łaska wyborców też poniekąd na pstrym koniu jeździ.

 

PS. Żeby nie było, że wiceminister Sarnowski to jakiś fantom. Życiorys za Wiki.

Urodził się 13 listopada 1986 r. w Warszawie. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2010), a także studiów LLM na Uniwersytecie w Kolonii. Kształcił się podyplomowo w zakresie prawa podatkowego (Uniwersytet Warszawski) oraz prawa krajów systemu common law (Westfalski Uniwersytet Wilhelma w Münsterze i Thomas M. Cooley Law School w Lansing). Jest doktorantem z zakresu prawa podatkowego na Uniwersytecie Warszawskim, wykładał m.in. w Warszawskiej Szkole Wyższej z siedzibą w Otwocku. W styczniu 2019 został research fellow Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Praktykował w kancelariach prawnych i podatkowych w Warszawie i Berlinie. W latach 2016–2018 pozostawał doradcą ministra rozwoju i finansów Mateusza Morawieckiego, odpowiedzialnym za koordynację uszczelniania polityki podatkowej. Od czerwca 2018 pracował w Ministerstwie Finansów, gdzie był wicedyrektorem Departamentu Podatków Dochodowych oraz szefem zespołu analiz prawno-porównawczych. W październiku 2019 rozpoczął pracę jako pełnomocnik ministra finansów ds. współpracy międzynarodowej w zakresie VAT.

28 listopada 2019 został powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów, odpowiedzialnego za wszystkie departamenty podatkowe i departament prawno-porównawczy.


.



tagi: kwota wolna od podatku  podatek dochodowy  

ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 11:06
91     5844    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Matka-Scypiona @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 12:13

Za 666,66 to diabeł tylko przeżyje 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 12:30

Show to tylko show i za 100zł w raju da się przeżyć - chwilówki jako źródło dochodu i podatek i jeszcze raz podatek 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 12:31

A o karierze w Tworkach nic nie ma?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 12:34

Cieszę się,że pani tutaj punktuje i wyłapuje żonglerkę podatkową. Jest to "dziedzina"coraz więcej skomplikowana i przeciętny nawet bardzo dobrze wykształcony podatnik woli oddać się w ręce fachowców. I o to chyba najbardziej chodzi rządzącym.Kiedyś w młodości zajmowałam się tym z pasją i uwielbiałam coś" wyrwać"dla podatnika z powodu licznych luk,czy niejasności  w prawie podatkowym. Najbardziej zwracano uwagę na tych drobnych podatników,bo "bogacze" mieli jakby fory,lub dobrą ksiegowość.Toczyłam boje z urzędem skarbowym i zawsze w określonej sytuacji podatnik wygrywał,bo powoływałam się na aktualny przepis.Dzisiaj jest trudniej i wyszłam całkowicie z obiegu... Co do życiorysu pana Sarnowskiego,to koordynuje i uszczelnia...z wielkim namaszczeniem. I chyba to się tak skończy jak w wierszyku o sroczce...

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 12:49

I tak właśnie wyglada ta tzw. konkurencja podatkowa Polski wobec innych państw..

PiS juz nie jest ta partią jak była przed wyborami w 2015r, a za cztery lata to chyba tylko nazwa pozostanie..

Niestety na tej nieszczęsnej naszej politycznej mapie , aktualnie  PiS nie ma konkurencji..

Sądzę,ze teraz sily zewnętrzne będą wszystko robiły aby w przyszlosci nie powstala żadna partia,która  uzyska większość parlamentarną w wyborach.. Będą to koalicje i to większe ,niż składająca się np. z dwóch partii.. Juz teraz widać ,ze wlasciwie nie ma wiodącej partii opozycyjnej,bo PO to juz jest równia pochyła.. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 29 stycznia 2020 12:34
29 stycznia 2020 12:51

Mnie naprawdę przeraża to, co PiS robi w zakresie komplikowania prawa podatkowego. W sumie dobrze zaczał od 500 plus na drugie dziecko. Mógł potem iść w kierunku uproszczenia prawa i podnieść znacząco kwotę wolną, nawet jeśli nawet nie do 31 tys. to chociaż do 15 tysięcy. Zatrudnieni plus jednosobowe działalności gospodarcze trochę by odetchnęli. Oczywiście równolegle trzeba by odchudzać administrację. 

PiS poszedł w zupełnie innym kierunku, więcej komplikacji, więcej wyłączeń, podziałów, więcej urzedników do pilnowania, więcej informatyków, bo przepisy trzeba przekształcić na język sformalizowany. Więcej roboty dla księgowych i kadrowych.Społeczeńśtwo zostało skutecznie skłócone. Rodzime małe firemki ledwie dyszą. 

Potem zdziwienie, że młodzi wyjeżdżają i dzieci nie ma. A w Anglii to Polski rodzą. Tylko tam jest system prosty, nie opresyjny a urzędnik ma służyć a nie wyciskać ostatni grosz jak dziadek Gancpomader.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Draniu 29 stycznia 2020 12:49
29 stycznia 2020 13:01

Przepisy plus filozofia działania aparatu skarbowego to jest czysta lichwa żydowska podlana butą i bezczelnością.

PiS w tej chwili faktycznie nie ma konkurencji, choć gdyby był kto mądry w Konfederacji i złagodził przekaz, inaczej rozłozył akcenty, to mogliby przejąć spory elektorat.

Zarówno minister finansów jak i ten nieszczęsny wiceminister to znajomi Morawieckiego. Obwiam się, że któregoś dnia pociągnął go na dno razem z rządem. Bo tak się nie da. Żadne zaklęcia o Kodeksie Biznesu nie pomogą jak ci drobni przedsiębiorcy nie wydolą i zlikwidują swoje drobne warsztaty pracy.

PO zostanie zastąpiona jakimś innym tworem. U nas trwa to szybko. Nowoczesna to w ciągu jednego dnia powstała

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @qwerty 29 stycznia 2020 12:31
29 stycznia 2020 13:04

Przecież w Niemczech studiował i tak kwota wolna w wysokości 33 tys. złotych nie przeszkadza w rozwoju gospodarki. Czy jest tak, że jeden pełni nadzór nad Polakami w imieniu City a drugi w imieniu Reichu?

zaloguj się by móc komentować

olekfara @qwerty 29 stycznia 2020 12:31
29 stycznia 2020 13:16

A czemu go zamykać, to tylko android. Lepiej już twórców tych androidów.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej4 @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 12:51
29 stycznia 2020 13:24

"/.../  plus jednosobowe działalności gospodarcze trochę by odetchnęli"

Nie odetchnęli by, ponieważ w działalności gospodarczej nie ma kwoty wolnej od podatku, lecz podatek liniowy. Nie ma też w związku z tym całego szeregu ulg i uprawnień, na przykład prawa do urlopu macierzyńskiego (chyba że ktoś zawiesi działalność gospodarczą). Podmioty prowadzące działalność gospodarczą też zatrudniają pracowników co oznacza, że mogą przecież pracować pracownicy, a szef lub szefowa mogliby pozostawać na urlopie macierzyńskim (lub tacierzyńskim) i pobierać zasiłek. Tak się nie dzieje, ponieważ każda wystawiona faktura (nawet przez pracownika za pracę firmy) oznacza utratę praw. PIS zamierzał zlikwidować podatek liniowy, do czego na szczęście nie doszło (ale pomruki o tym pomyśle ciągle da się słyszeć). Gdyby do tego doszło, na „etaty” przeniosło by się wielu przedsiębiorców (większy ZUS, większa zależność, mniejsza konkurencja itd.). Skutki byłyby katastrofalne, ale domykanie układu (likwidacja klasy średniej) wyraźnie to tego zmierza.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 13:28

To ja jednak spróbuję trochę pobronić tego PiS-u, a co mi tam. Faktycznie, przytaczanie takich wypowiedzi w obliczu faktów brzmi paskudnie, natomiast starałbym się jednak mimo wszystko zrozumieć, że u nas wiele rzeczy jest trudno zmienić przez to, że rozmaite lobby pochodzenia najróżniejszego bardzo dbaja o to, żeby wszystko Było tak jak było. Ale np PiS teraz za chwilę wprowadzi bardzo ciekawe zmiany jeśli chodzi o uzyskiwanie pozwoleń na budowę - ja wiem, że to wszystko wolno idzie i czasami człowieka krew zalewa. Coś jednak gdzieś tam się zmienia, i jednak sądzę, że jakakolwiek inna partia jak dojdzie do władzy, to nic nie przyśpieszy, a może nas tylko utopić. Pryzpominam, że PO w 2007 roku szła z hasłami wolnorynkowymi - niskie podatki, zmniejszenie administracji, prywatyzacja budżetówki itp itd. Co z tego wyszło, to pamiętamy. Natomiats rzecz jasna nie może być tak, że my jako wyborcy nie powinniśmy wywierać nacisków na to, żeby takie patologie jakoś jednak likwidować.  Bo to że PiS, a właściwie jego wierchuszka kocha urzędactwo i biurokrację, to jest jasne niestety. 

Konfederacja nic tu nie pomoże, bo ten projekt od początku do końca ma wbudowana wadę fabryczną i zyskuje coś tam tylko dlatego, że nic od nich nie zalezy, nie muszą się mierzyć z żadna odpowiedzialnością za cokolwiek, choćby za małą gminę - w takiej sytuacji można obiecać wszystko.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 13:04
29 stycznia 2020 13:45

A sam  PREMIO  junior...

... "miska ryzu",  tez w Niemcach byl  na "stypendium"... a przed wczoraj z Makrela  "walczyl"  o budzet, a za tydzien bedzie  "walczyl"  z Macron'em  !!!

Co za  KPINA  z narodu  !!!

Wyszlo szybko  szydlo z worka  co to za  MENDA  z tego  Morawieckiego...  ale on sie "cieszy"  najwyzszymi  "slupkami popularnosci"... i  o litosci  "zaufania"  Polakow do niego  bankstera  wedlug  DEBILA,  OSZUSTA  SMOLENSKIEGO  Sakiewicza  i  kurwizora  !!!

 

A tymczasem  w "naszych  prawicowych i patriotycznych"  merdialniach  TRADYCYJNE  BICIE  PIANY...  blazenada z sONdami...  wyjazd  Sakiewicza z "klubamY gapol'owymi"  na Wegry... no i oczywiscie  "walka" z koronawirusem  !!!

... a tu  TARGOWICA  LEPSZO  ZMIANOWA  sprzedaje i  DOZYNA  narod polski... oczywiscie "uszczelniajac podatki"  !!! 

 

Niezle sobie  TARGOWICA debili od Morawieckiego  poczyna  !!!

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 14:10

No paczPani! Ongi, za stanu wojennego, były dwie szkoły konspiracji okołowarszawskie: falenicka i otwocka. Jak widać, szkoła otwocka przekształciła się w uczelnię wyższą i zmieniła profil - z podgryzania na lewitowanie. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 14:29

Znam wersję wierszyka, że sroka przed odfrunięciem ostatniemu łeb urwała, więc...

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 13:01
29 stycznia 2020 14:31

Dziękuję za spostrzegawczość i notkę.

A co do treści komentarza. Odnoszę wrażenie, że spora liczba komentujących zakłada że rządy / zarówno obecny jak o wcześniejsze/ posiadają niezależność w podejmowano decyzji. No, może myślą o możliwości o swego rodzaju " autonomii".

Moim zdaniem to ułuda powodująca dyskomfort spowodowany ciągłym zawodem z tytułu niespełnionych obietnic.

Śmieciu miał, co do zasady, rację pisząc że System jest wrogi dla jednostki. "Nieskutecznie" tylko wyjaśniał, przypinając się do jednej partii. :D

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 14:42

Wielkie dzięki. Notka brutalnie precyzyjna. Kiedy przychodzi do kasy, III RP dzieli się nie na PIS i inne partie,tylko na "ludzi sukcesu" i na "tych biednych prostych ludzi". Z tymi ostatnimi nie bardzo wiadomo,co począć, bo tylko ciągle kwękają a niestety trzeba się do nich zgłosić co najmniej raz na cztery lata, żeby "umocnić demokrację".

P.S. Biurokracji nie odchudzą, bo nie tworzą miejsc pracy z prawdziwego zdarzenia czyli np. w przemyśle. Odkąd "zniknęli" 3 mln miejsc pracy w latach 90-tych w samym przemyśle, 2 mln nieszczęśników wyemigrowało a jakiś 1 mln "swojaków" upychają w pęczniejącej biurokracji. Tzn. nie "swojaków" tylko "ludzi sukcesu".

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K 29 stycznia 2020 13:28
29 stycznia 2020 14:47

Rozumiem Twoją linię obrony.. Ale na litość ,nie możemy sobie wmowic ,ze dysponując tak dużymi narzędziami mając większość w parlamencie nie da sie pewnych procesów przyspieszyć.. Wytłumacz mi jedno, na czym ma polegać nasza konkurencyjność wobec innych państw ..? Co z tego ze będą udogodnienia w prawie budowlanym /słuszna decyzja/, jak ludzie nie będą się wzbogacać i normalnie egzystować skoro najbiedniejsi sa opodatkowani. Przecież taka polityka podatkowa to jest żenada ,chyba przyklad jest wyrazisty.. Nie bądźmy slepcami..

PAD wygra wybory ,a  PiS bedzie nadal rządził w najbliższym czasie ,o to nie ma się co martwić.. 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Marcin-K 29 stycznia 2020 13:28
29 stycznia 2020 15:04

Jedyne co mogę zrozumieć to poziom wydatków jakie czeka budżet tzw. państwa. Jednak tłumaczenie się ze strony vice że ...."minimum egzystencji.."? No, proszę, gdzie " wrażliwość społeczna", którą /jeśli miało utraciło PO? :D

Ja wiem: F-35 do kupienia, 4000 pln minimalna płaca w 2023 i inne przekopy, ale ten język i forma mówią nam gdzie jesteśmy dla nowego (?) ministerstwa finansów! I kim.

zaloguj się by móc komentować

Paris @klon 29 stycznia 2020 14:31
29 stycznia 2020 15:06

Oczywiscie, ze mial racje...

... ze tzw.  "system"   JEST  WROGI  dla jednostki  !!!   Ale  nie "system"  TYLKO  LUDZIE,  ktorzy go tworza  !!!

Taka  zasadnicza roznica  -  LUDZIE  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Draniu 29 stycznia 2020 14:47
29 stycznia 2020 15:11

Nie bedzie PAD'a...

... i nie bedzie  PiS'u  ani nawet  POPiS'u...  bedzie waska garstka  ZARZADCOW  FOLKSDOJCZOW  i  FEDERACJA  -  socjalistyczna republika  brukselska  !!!

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 15:39

Tak dokladnie to kwota wolna od podatku w UK dla wszystkich i odliczana na bieżąco, to £12.500 w tym roku finansowym, czyli licząc po kursie np. 4.65zl/£1.00 wychodzi ok.58.000zł

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 13:04
29 stycznia 2020 15:49

Minister, desygnowany w imieniu City (casus:Rostowski Jan Vincent) pilnuje spłat zadłużenia zewnętrznego, aby było dokładnie na czas i w wymaganej kwocie, natomiast  "wicek" jest od "rynku tubylczego"(wewnętrznego).

Jeszcze premier ma czelność namawiać emigranró na powrót do kraju z odłozoną kasą  (w domyśle z "zielonymi:), żę niby tu wari zainaestować w swój biznes, a z ktorej to kasy tutejszy fiskus ich ograbi i aż przebiera nózkami, kiedy wreszcie sie skuszą.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @KOSSOBOR 29 stycznia 2020 14:10
29 stycznia 2020 15:54

teraz w każdej takiej mieścinie, jak przywołany tu Otwock, pootwierali "wyższe uczelnie".

Wyżerka jest coraz wieksza, ale i frustracja "absolwentow', ktorzy wybulili kasę na dyplom w rodzaju "europeistyka i balet",

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland 29 stycznia 2020 15:39
29 stycznia 2020 16:43

Uzupełnię tylko krótko, by obraz był jeszcze wyraźniejszy.

Minimalna płaca obecnie w UK to £8.21/godz

Przy 37.5 godzinnym tygodniu pracy (taki prawie standard, bo odliczane są przeważnie przerwy 0.5godz w 8 godzinnym dniu pracy) daje to rocznie, czyli 52 tygodnie, ok.£16.000.

Odliczając kwotę wolną od podatku £12.500 i przy stawce podatkowej 20% dla zarobków do £50.000 dostajemy netto rocznie kwotę £15.300, co daje miesięczną wypłatę netto £1.275.

Przy przyjętym kursie 4.65 zł/£1.00 daje to 5.920zł netto, czyli pieniądze do kieszeni i tyle zarobi ktoś na przysłowiowym zmywaku.

zaloguj się by móc komentować

Nova @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 16:46

Serdecznie Witam i gratuluje celnego spostrzeżenia.

 Ja oczywiście z wszystkim co Pani tu nam przedstawia się zgadzam, i dodam tylko do tego ,ze wg. mnie największym błędem PIS ( tzn. Jarosław Kaczyński) jest brak prawdziwej komunikacji ze społeczeństwem. I nie mam na myśli tu i teraz ale przez cały czas sprawowania władzy. W wielu kwestiach brzemiennych i ważkich "Jaro" robi swoje i nie uważa za stowsowne choćby dla pozoru poinformować społeczeństwo dlaczego tak a nie inaczej. Teraz staje się coraz ważniejsza ( przynajmniej w moim odczuciu) kwestia pieniądza jako gotówki i waluty cyfrowej. Minister zapowiada radośnie swoje, premier milczy, prezydent milczy a o samym Prezesie szkoda w tym przypadku pisać.  Na żądanie Izraela mieniono ustawe o IPN i nagle z godziny na godzine buńczuczne zapowiedzi, że nikt nam ustaw nie będzie pisać ucichły , zero dyskusji i wyjaśnienia i co ,i nic. Powiększająca się rzesza emigrantów zarobkowych ( nie tylko z Ukrainy- czy ktoś z Państwa chociaż raz słyszał wypowiedz Prezesa Kaczyńskiego w tej kwestii? Bo ja nie , co nie znaczy, że wszystko musze słyszeć. Do tego milczenie w kwestii podatków, biurokracji, relacji z USA, finansowania wrogich Polsce organizacji i grup . To oczywiście można ciągnąć długo - robić po swojemu i nic nie tłumaczyć, wyjaśniać narodowi, tylko do czasu. Potem nagle bec i to zdziwienie, dlaczego - przecież jesteśmy szczerą patriotyczną prawicą.....Przekonanie Kaczyńskiego o tym, że dokonuje dobrych wyborów i robi słuszną gabinetową politykę bez rozmowy z Suwerenem nie wystarczy aby zdobyć jego zaufanie po raz  kolejny.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Andrzej4 29 stycznia 2020 13:24
29 stycznia 2020 16:52

Myli się Pan. 

Osoba fizyczna prowdząca działalność gospodarczą może wybrać 

1/ zasady ogólnyne wg skali podatkowej

albo

2/ podatek liniowy 19%

 

Niektórzy mogą wybrać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych albo kartę podatkową.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Nova 29 stycznia 2020 16:46
29 stycznia 2020 16:54

To jest najgorsze, że suweren ciągle jest przedmiotem różnych działań a dalej nic się nie robi, by był podmiotem. Wynika to niestety z przyjętej filozofi funkcjonowania państwa.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @cbrengland 29 stycznia 2020 16:43
29 stycznia 2020 16:56

Dziękuję za bardzo cenne uzupełnienie. ZUS w Anglii też nie jest przerażający, jakby ktoś chciał założyć DG.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @pink-panther 29 stycznia 2020 14:42
29 stycznia 2020 17:07

Mam takie wrażenie, że bitwa idzie o to, by przypadkiem nie odrodziło się ziemiaństwo i by przypadkiem nie powstała polska klasa średnia. Od biedy mogą być jakieś drobniutkie warsztaty, ale nie mieszczaństwo i nie polskie duże zakłady przemysłowe.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 29 stycznia 2020 15:54
29 stycznia 2020 17:07

tylko eletryków nie ma, stolarzy zresztą też nie

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 29 stycznia 2020 15:49
29 stycznia 2020 17:08

Nikt wariatem chyba nie jest.

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @klon 29 stycznia 2020 14:31
29 stycznia 2020 17:11

Problem polega na tym, że systemu zainstalowanego u nas 1945 roku nikomu nie chce sie ruszyć, może nikt nie ma takiej siły. Nie wiem. Mamy zmianę garniturów oraz modeli samochodów wożących dygnitarzy, istota działania administracji jest wciąż taka sama.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Marcin-K 29 stycznia 2020 13:28
29 stycznia 2020 17:21

Tu nie chodzi o to, aby bronić PiS. Owszem być może więcej chcą niż mogą. Tym niemiej nawet to, że teraz specjalnie nie ma wyboru nie usprawiedliwia różnych kiksów. Naprawdę pan wice mógł powiedzieć, że oczywiście rozumiemy, iż ta kwota jest zbyt mała, aby przeżyć, więc prowadzimy prace studialne jak to zmienić, tym bardziej, że trzeba zmienić również część wydatkową, bo 45% podatku dochodowego idzie do gmin.

Poza tym uważam, że nawet jeśli zagłosowałam na PiS a teraz Dudę, to nie znaczy, że mam ich nie krytykować w tych obszarach, które uważam, że partaczą od początku do końca. Ekonomia musi brać pod uwagę odbiór emocjonalny różnych rozwiązań.

A Konfederacji po prostu przyglądam się z zaciekawieniem. Uważam że mają różne ciekawe pomysły, aczkolwiek jeszcze trochę wody upłynie zanim dojdą do wniosku, że polityka jest sztuką osiągnia celów a nie zachowywania czystości metodologicznej przyjętych teoretycznych rozwiązań. Być może zanim dojdą do takiej konkluzji po prostu rozpadną się . To też jest możliwe. 

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 16:56
29 stycznia 2020 17:24

By zacząć na swoim, można choćby jutro z własnym prywatnym kontem. Dopiero po trzech miesiącach jak biznes działa, bo może przecież nie, więc się nie prowadzi go dalej, rejestruje się go. A gdy w działalności gospodarczej nie idzie, można i benefit dostać ☺

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @cbrengland 29 stycznia 2020 17:24
29 stycznia 2020 17:41

Kuzyn mi mówił, że jest zupełnie inne podejście urzędnika skarbowego do podatnika. Urzędnik stara się być pomocny, bo po to jest. Podatek to nie kara pod warunkiem, że nie zagraża biologicznej egzystencji.

zaloguj się by móc komentować

toNick @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 12:51
29 stycznia 2020 17:41

"PiS poszedł w zupełnie innym kierunku, więcej komplikacji, więcej wyłączeń, podziałów, więcej urzedników do pilnowania..."

O ile mnie pamięć nie myli to PiS nigdy nie wykazywał innej świadomości, a jedyne w historii tego ugrupowania zmniejszenia obciążeń były dziełem śp.Gilowskiej, która wszak nie miała korzeni w tym środowisku.
Dzisiaj nikogo takiego w tej ekipie nie ma, nie ma nawet osoby, która te coraz bardziej zwariowane pomysły dokręcania śruby próbowałby choćby hamować.
Tutaj ideałem jest pracujący na państwowym, najlepiej w urzędzie, a od biedy w jakiejś zachodniej korporacji, bo mimo wielkich wysiłków urzędy jeszcze wszystkich nie są w stanie pomieścić. Polak pracujący na swoim i rozwijający swoją firmę to z gruntu podejrzany "prywaciarz" i najpewniej oszust, którego trzeba tylko złapać.  A najlepiej to tak utrudnić mu życie żeby mu się odechciało. I w tym kierunku idą działania.

Dokładnego cytatu nie pamiętam, ale sam Naczelnik stosunkowo niedawno powiedział coś w tym stylu, że komu to się nie podoba to "droga wolna".

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 17:11
29 stycznia 2020 17:45

Osobiście uważam, że Pani ocena sytuacji, zawarta w odpowiedzi do Pink-Panther jest trafna. To co obserwujemy, co się dookoła nas /i z nami/ dzieje to są tego kierunku działania konsekwencje.

ps. Nie sprawdzałem głębiej tematu na jaki się natknąłem przed miesiącem. Są tam fragmenty dające podstawy sądzić że może być gorzej niż się obemie wydaje. Ale powtarzam - nie sprawdzałem wiarygodności linkowanych poniżej treści.

https://www.unz.com/article/vulture-capitalism-is-jewish-capitalism/

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @toNick 29 stycznia 2020 17:41
29 stycznia 2020 17:49

Fakt powiedział to przy okazji wynagrodzenia minimalnego. Kto sobie z tym nie poradzi, niech spada.

Prezes wykształcony na Platonie, więc kasta kapłanów musi być. Szkoda, że nie ma minister Gilowskiej, albo chociaż kogoś tej miary, co pan Zyta.

Dokładnie ma nie być polskiej klasy średniej.

Toshiba Carrier Corporation (TCC) otworzy w Gnieźnie pierwszy europejski zakład produkcyjno-dystrybucyjny klimatyzatorów jeszcze w tym roku. Koszt inwestycji ma przekroczyć 100 mln zł. 

Ma produkować klimatyzatory różnego przeznaczenia, systemy chłodnicze, wentylatory, kompresory.

Nowy zakład zostanie zbudowany w Gnieźnie na terenie Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i będzie skupiał funkcje zarówno dystrybucyjną, jak i produkcyjną. Będzie również pierwszym tego typu zakładem TCC w Europie.

Morawiecki za partnera uważa tylko korporację a taki Kluska to do utylizacji.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @klon 29 stycznia 2020 17:45
29 stycznia 2020 17:54

Faktycznie ciekawe byłoby poznać strukturę naszych wierzycieli, ale to chyba pilnie strzeżona tajemnica.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 18:36

Może ministerstwo finansów ma taki przymus by się NIE WYWIĄZAĆ z obietnicy. Taka dywersja i wewnętrzna z plikiem JPK w tle i innymi narzędziami kontroli by ŻYŁO się LEPIEJ, wszystkim !

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 17:07
29 stycznia 2020 18:38

Bo mamy nadmiar  speców od "europeistyki" . No i od "zarządzania" (od zarządzania cholera wie czym, pewnie  tylko prywatnymi "szkołami wyższymi").

zaloguj się by móc komentować

qwerty @toNick 29 stycznia 2020 17:41
29 stycznia 2020 18:44

... a jak nie umie się odnaleźć to widocznie to bycia przedsiębiorcą sie nie nadaje - i to jest pointa

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 29 stycznia 2020 17:24
29 stycznia 2020 18:46

tzw. 'biznes' się zaczyna rozumieć po stracie pierwszego własnego miliona - innej edukacji nie ma

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Nova 29 stycznia 2020 16:46
29 stycznia 2020 18:49

a gdzie ten suweren swe poglądy i doświadczenia artykułuje? na ulicy? w konfederacji? kto to ten suweren [tel., mail, ...]? naród i wyjaśnienia? Sylwester w Zakopanem - i to wystarczy

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @qwerty 29 stycznia 2020 18:49
29 stycznia 2020 18:50

toż nie mogli powiedzieć w Konstytucji, że lud to niewolnicy, bo by nie wyglądało

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 29 stycznia 2020 15:49
29 stycznia 2020 18:52

dokładnie tak;- polowanie na frajerów - trwa i będzie trwać; hasło: biznes;- skojarzenia proste: domiar, konfiskata, wyrok, .....; 'wszystko co nasze Państwu oddamy" po dobroci lub nie; aparat się wyżywi a potrzeby ma coraz większe

zaloguj się by móc komentować

qwerty @pink-panther 29 stycznia 2020 14:42
29 stycznia 2020 18:56

doktryna aparatu w RP jest prosta: przedsiębiorcy są jak pieczarki - cięcie i się odradzają;- tylko kazdy raz się nabiera na 'wolność taka czy siaką' - 'gospodarka tak - przedsiębiorcy nie' i takim sofizmatem rządzi sie RP, bez znaczenia czasowe rzady tych czy innych koryciarzy;- Hilary Minc wiecznie żywy i nic i nikt tego nie zmieni w tym kraju

zaloguj się by móc komentować

tadman @toNick 29 stycznia 2020 17:41
29 stycznia 2020 18:57

Zawsze tak było. Naszego, który prowadził bar potrafił załatwić Sanepid, bo nie miał podziału na strefę czystą i brudną, a jeśli miał to mierzyli odległość do WC miarką i szlus, a jakoś nie przyczepiał się do Wietnamczyków, czy Turków, którzy robili i sprzedawali ludziom jedzenie w kioskach lub budkach. Ci od kebabów mieli lata temu nielegalną jatkę na Dworcu Centralnym, którą zdemaskował ponoć wiercący w nosie smród. Tu przypomina się "Ziemia obiecana", ale przecież wtedy był zaborca.

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 17:54
29 stycznia 2020 19:00

Staram się nie śmiecić w komentarzach. Link wrzuciłem ze względu na tako oto fragment tekstu zawarty w nim:

"The collapse of Puerto Rico under Jewish debt and elite courting of Jewish financial predators is certainly nothing new. Congo, Zambia, Liberia, Argentina, Peru, Panama, Ecuador, Vietnam, Poland, and Ireland are just some of the countries that have slipped fatefully into the hands of the Jews listed above, and these same people are now closely watching Greece and India."

Autor nie pisał pod polską publiczność, zatem nie grał na polskich emocjach. Pozostaje pytanie o rzetelność informacji.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @olekfara 29 stycznia 2020 13:16
29 stycznia 2020 19:21

Przecież w Polsce się nikogo nie "zamyka". Złote Mercedesy wypominamy, ale działań nie podejmujemy, bo jeszcze tam kogoś z "naszych"zamkną.

Siedzi ktoś? Nikt nie siedzi, wracaj plebsie do przebierania grochu, bo ci się normę na dziurki od robaków podkręci, albo co.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 17:21
29 stycznia 2020 19:25

To ja, tą Panią "nawróciłem", albowiem była kiedyś wielką entuzjastką państwowych monopoli. 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 19:28

Jeszcze miesiąc temu.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 19:28

Jeszcze miesiąc temu.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @porfirogeneta 29 stycznia 2020 19:25
29 stycznia 2020 19:36

A czy to jest artykuł o monopolach państwowych?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewa-rembikowska
29 stycznia 2020 19:51

Nie, ale monopole państwowe, często i gęsto, są częścią systemu wyzysku fiskalnego; vide II Rzeczpospolita, to raz,

a że PAD obiecywał zwiększenie kwoty wolnej od podatku to dwa. NIE DOTRZYMAŁ !!!!

Ile razy mam powtarzać że BOGATY KRAJ, TO BOGATY OBYWATEL? A nie bogata PFN?

Może na zapałki monopol?  Dawno nie było.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @porfirogeneta 29 stycznia 2020 19:51
29 stycznia 2020 20:02

PAD słowa dotrzymał, ustawę zgłosił, tyle co mu Sejm, tfu MinFin tę ustawę wywróciło do góry nogami i wyszedł potworek.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 20:02
29 stycznia 2020 20:06

Nie dotrzymał, powiedział że "Nie spocznę" i spoczął.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 20:02
29 stycznia 2020 20:06

Nie dotrzymał, powiedział że "Nie spocznę" i spoczął.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 29 stycznia 2020 15:54
29 stycznia 2020 21:12

Wcale mi nie zal...

... tych "absolwentow"  -  TLUMOKOW  i  JELOPOW  z  "dyplomami"  !!!   Czyzby nie zdawali sobie sprawy  co, gdzie i u kogo  "studiuja"...  i gdzie  TOTO  znajdzie pozniej robote... uwierzyli w te bujdy na resorach... w ten dety  w kurwizorze  "sukces"  ?!?!?!

Wyobraz sobie, Stanislawie, ze 2 tygodnie temu  dostalam  3  wezwanie  do swojego  US o dokonanie korekty swojego bardzo prostego zeznania podatkowego za  2018 rok.  Urzedniczka bezradnie wydala mi plachte z wyliczonym podatkiem... ona "po studiach"  nie potrafila mi powiedziec o co chodzi, tj.  dokladnie gdzie tkwi blad... bo  pity i podatek rozlicza "system".  Na koniec powiedziala, zebym  udala sie do jakiejs ksiegowej, ale i w tym przypadku nie ma zadnej pewnosci, ze ksiegowa zrobi to dobrze...

... jeden mlody mezczyzna "pocieszyl mnie", ze on byl wzywany do korekty  7 razy  !!!

To jest normalnie  DRAMAT  i zarty z ludzi, ze  US  tak  POKOMPLIKOWALY  rozliczenia PIT'ow. 

zaloguj się by móc komentować

toNick @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 17:49
29 stycznia 2020 21:15

Otóż to.
Polskie konkurencyjne firmy i polska klasa średnia - to się nie mieści w żadna rubryka.
Ojciec założyciel "zjednoczonej ojropy" też przewidywał dla nas co najwyżej rolę siły roboczej - znamienne, że ten zamysł cały czas obowiązuje niezależnie od tego czy do władzy jest akurat wystawiona opcja niemiecka czy "ta druga".

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 29 stycznia 2020 16:46
29 stycznia 2020 21:18

A czy nie zauwazyl Pan...

... ze JK  od dluzszego czasu  to zwyczajnie  SLUP  i  MARIONETKA  w rekach  5  kolumny  merdialnej  Sakiewicza... ze to wszystko  to  USTAWKA  i  pic na wode fotomontaz  ???

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 16:54
29 stycznia 2020 21:25

Identycznie bylo i jest...

... we Francji... stad taka nieprawdopodobna fala protestow... od poniedzialku dolaczyly  feministki  broniace praw  "dreczonych i  ponizanych" kobiet w tzw.  zwiazkach partnerskich.

To juz jest paranoja...  Francja juz nie ma wyjscia z tej  degrengolady... ale rozliczenia z fiskusem byly naprawde latwe i przypuszczam, ze nadal takie sa  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 29 stycznia 2020 21:25
29 stycznia 2020 21:29

Francuzów mi nie żal.
Zapomnieli, że Bóg nierychliwy, ale ....

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 17:08
29 stycznia 2020 21:31

O federalizacji...

... bylo juz mowione przed nasza "akcesja"  do tego Lunijnego  pie*dolnika,  ale w wiekszosci bylo to wtedy osmieszane i powszechnie uwazane za oszolomstwo...

... no i wlasnie prawie ziszcza sie na naszych oczach  SEN  WARIATA  !!!

zaloguj się by móc komentować


cbrengland @qwerty 29 stycznia 2020 18:46
29 stycznia 2020 21:43

Jestem pracownikiem najemnym, robię swoje i idę domu. Mam ich tutaj w dupie.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej4 @ewa-rembikowska 29 stycznia 2020 16:52
29 stycznia 2020 22:36

To prawda, że może zrezygnować z podatku liniowego, a wiec przedsiębiorca może korzystać z kwoty wolnej od podatku, wybierając opodatkowanie na zasadach ogólnych. Może zrezygnować z przywileju podatku liniowego, gdy mu się to opłaca, a więc przy dochodach minimalnych, w pierwszym progu podatkowym i wspólnym opodatkowaniu z małżonkiem (lub nie). Czy naprawdę Pani uważa, że prowadzi się działalność gospodarczą dla kwoty wolnej od podatku? Lub, że można dojść do jakiegoś kapitału (jakiejkolwiek akumulacji) "łapiąc oddech" na podwyższeniu kwoty wolnej od podatku? Ja nie słyszałem o takim przypadku. Ryczałt i karta podatkowa nie mają natomiast żadnego związku (jak sama nazwa wskazuje) z kwotą wolną od podatku. To nie jest też kwestia wyboru, lecz ustawy, która reguluje, kiedy stosuje się kartę podatkową. Tak więc przedsiębiorcy nie zyskują na podniesieniu kwoty wolnej od podatku, lecz tracą na zniesieniu podatku liniowego.

zaloguj się by móc komentować

Nova @Andrzej4 29 stycznia 2020 22:36
29 stycznia 2020 23:07

  Proszę Pana ideą kwoty wolnej od podatku powinno być danie obywatelowi mozliwości akumulacji kapitału i dysponowania wolną gotówką do własnej dyspozycji. Socjaliści którzy teraz rządzą ( z panem ministrem od likwidacji gotówki) patrzą tylko na to jak danie ledwo ledwo albo i nie na przeżycie biologiczne czyli jakieś ulgi dla ( proszę o wybaczenie) skończonych dziadów a kto wyskoczy poza minimum to owca do rżnięcia. Jedyni przed którymi rzad zwija się z podkulonym ogonem to wielkie korporacje - one mog wszystko i Morawiecki ani piśnie. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej4 @Nova 29 stycznia 2020 23:07
29 stycznia 2020 23:49

Nie mogę się z Panią zgodzić. Kwota wolna od podatku ma zapenić minimum socjalne. Państwo nie będzie windykowało z kwot niezbędnych do przeżycia. Natomiast kapitał towrzy się z akumulacji nie pomniejszanej nadmiernie opodatkowaniem, a więc na przykład z podatku liniowego (19% to i tak za wiele, biorąc pod uwagę inne obciązenia). Idzie więc o klasę średnią, o to, że jest zagrożona nie mniej, niż wcześniej. W dalszy ciągu największe korporacje nie płacą podatków, a rodzimi przedsiębiorcy są gnębieni (lista długa, a zwłaszcza znowelizowanej Ordynacji podatkowej art. 86a). Rzecz jest w systemie, Państwo nakłada na przedsiębiorców i wolne zawody obowiazki większe, niż nakładane w jakimkolwiek innym Państwie w UE. Idzie więc wojna z akumulacją kapitału w rękach polskich, a nie z drobnymi oszczędnościami z kwoty wolnej od podatku.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Draniu 29 stycznia 2020 12:49
29 stycznia 2020 23:50

Czy zawsze trzeba czekać aż umiłowana partia rządząca wydrze wszystko co zaplanowała i spełni wszystkie przedwyborcze obietnice swoich mocodawców żeby zacząć się rozglądać za lepszym rozwiązaniami? Razem z nadzieją oddawać portfele, domy, zdrowie, dzieci...życie? 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej4 @ewa-rembikowska
30 stycznia 2020 00:03

Z dyskusji por artykułem wynika (moim zdaniem), że kwota wolna od podatku jest ważna, ale jest to punkt widzenia najemych prawocników. Ta debata pokazuje, że nie ma zrozumienia dla celów prowadzenia działalności gospodarczej. Przedsiębiorca ponosi ryzyko, którego nie ponosi pracownik. W zwiazku z tym inaczej niż pracownik opisuje i ocenia rzeczywistość (prawną i faktyczną). Musi zarobić, a nie otrzymać wynagrodzenie. Dla przedskiębiorcy kwota wolna od podatku jest więc zupełnie pozbawiona znaczenia.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 29 stycznia 2020 21:43
30 stycznia 2020 08:08

do czasu kiedy nie wpłacisz własnej kasy do 'amber gold', 'skoku' 'banku spółdzielczego', innych 'biznesowych' rajów lub zażądasz zwrotu podatku np. z tytułu ulgi budowlanej/etc - wtedy inaczej popatrzysz na rzeczywistość; idąc do pracy sprzedajesz swoje umiejętności/doświadczenie/etykę/etc, czyli robisz biznes czy chcesz czy nie; i jak nie dostaniesz pensji bo pracodawca pojechal na 'bermudy' to wtedy Twoje zainteresowanie wzrośnie wykładniczo a jak Twój pracodawca będzie zarządzał z celi w Białołęce Twoją pracą i jej efektami to pożartujemy razem - byle do pierwszego?

zaloguj się by móc komentować

teddyb @Paris 29 stycznia 2020 21:31
30 stycznia 2020 08:51

Zgadzam sie .Juz przed akcesja ostrzegano ,ze tak bedzie.Nikt za darmo nic nie daje.

My zaplacilismy ogromna cene spoleczna przed wstapieniem.Te miliony ludzi wyrzucone ordynarnie na bruk  wlatach 90 to byla nasza cena za wstapienie  do tego p.....nika.   Ten uklad dziala jak z drzwiami z klamka od zewnatrz.Drzwi sie zatrzasnely i tyle.  Moze by tak w koncu ktos podliczyl ile zarobilismy a ile stracilismy na tym. Pamietam ta propagande ,ze bedziemy jezdzic bez paszportow po calej Europie.Mlodziez az piszczala z zachwytu.

Przeciez wyraznym naszym kosztem teraz jest przeogromny rozrost biurokracji.  Ktos na to musi zarobic . Wiadomo kto!! prost przedsiebiorca ,bo duze korporacje stac na prawnikow .Czy jest szansa by cos sie zmienilo? Chyba juz nie . Nie wypuszcza sie ofiary z lap.A Polska jest taka zdobycza.  Naiwnym jest ten kto twierdzi ,e pryjeto nas z dobrego serca.Nie to jest tylko biznes! Mozna bylo nas doic bylismy cacy.Leko sie stawiamy to nas dociskaja..... My co najwyzej mozemy aspirowac do czegos lepszego ale ktos pilnuje bysmy nigdy nie dotarli do celu. To tak jak z tym oslaem co podaza za marchewka na kiju krory jak sie do niej przybliza to sie oddala. Dla zachety czasami machnie sie kolo pyska by doszedl do niego zapach

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @teddyb 30 stycznia 2020 08:51
30 stycznia 2020 09:10

Uczestniczyliśmy i doświadczyliśmy na własnej skórze przekrętu tysiąclecia, najpierw transformacja a potem zamkniecie w łagrze eurosojuzu, co prawda z kolorowymi barakami i wesołą muzyką, oraz złudzeniami, że jeszcze kilka lat i ho, ho.

zaloguj się by móc komentować


Paris @teddyb 30 stycznia 2020 08:51
30 stycznia 2020 10:15

Nie wszystka mlodziez piszczala, Panie Teddyb...

... moze polowa piszczala,  ja i moi rowiesnicy  nie piszczelismy.  Tuz przed akcesja spoleczenstwo polskie bylo podzielone... wtedy,  wiekszosc spoleczenstwa byla  PRZECIW... jednak  referendum  zostalo zmanipulowane... tvn  toczyl wtedy  NIEPRAWDOPODOBNA  piane propagandowa,  a co-zacz wtedy i dzisiaj bylo i jest  tvn - to  99%  spoleczenstwa polskiego  wie  !!!...  zdradziecka  TARGOWICA  komusza i moskowata  !!! 

I nic sie do dzis nie zmienilo w tym temacie.

 

No, i najwazniejsze...  nie jestesmy jeszcze na dnie...  ratuje nas  wylacznie  POLEXIT,  bo  ten  Lunijny  pie*dolnik  jest  NIE  DO  URATOWANIA...  tytanik tonie i zostanie tylko  bul... bul... bul... i  MUSI  to  ku***two  brukselskie  UTONAC...

... zawsze jest wyjscie i wiekszosc Polakow nie ma sie nad czym zastanawiac  !!! 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 30 stycznia 2020 09:10
30 stycznia 2020 10:20

Tak...

... i za to doswiadczenie podziekujmy Panu Bogu...  zawrocmy z tej drogi bo jest  to  jak najbardziej mozliwe...

... a  LOBUZERIE  POLITYCZNA,  ktora tyle lat pchala narod  do barakow  TRZEBA  ROZLICZYC...  nie mamy  NIC  do stracenia -  mozemy  TYLKO  zyskac...

... my,  nasze dzieci i nasze wnuki  !!!

zaloguj się by móc komentować

betacool @ewa-rembikowska
30 stycznia 2020 11:49

Ja w ramach eksperymentu poznawczego dałbym mu 700 stów na miesiąc i posłał TVP info, żeby niczym w big brotherze relacjonowała jego zmagania z rzeczywistością.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @betacool 30 stycznia 2020 11:49
30 stycznia 2020 11:52

700 stów to on chyba miesięcznie wydaje na pielęgnację swojej urody.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @betacool 30 stycznia 2020 11:49
30 stycznia 2020 12:05

o tak, a jak mu braknie po 7 dniach to niech przed kamerami chwilówke weźmie i zabezpieczy hipoteką, i potem serialu ciąg dalszy: nakaz zapłaty, komornik, i pod most

zaloguj się by móc komentować

qwerty @betacool 30 stycznia 2020 11:49
30 stycznia 2020 12:05

o tak, a jak mu braknie po 7 dniach to niech przed kamerami chwilówke weźmie i zabezpieczy hipoteką, i potem serialu ciąg dalszy: nakaz zapłaty, komornik, i pod most

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 30 stycznia 2020 09:10
30 stycznia 2020 12:06

jeszcze jedna pięciolatka i komunizm tuż, tuż [Nikita Chruszczow]

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 30 stycznia 2020 12:06
30 stycznia 2020 12:12

etapy:

niewolnictwo- feudalizm - kapitalizm - socjalizm - komunizm - alkoholizm

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 30 stycznia 2020 12:12
30 stycznia 2020 12:42

efektem jest wzrost przychodów z akcyzy, i o to chodzi, no i święty spokój; - świat wg trzeźwych? o nie

zaloguj się by móc komentować

teddyb @Paris 30 stycznia 2020 10:15
30 stycznia 2020 13:09

Fakt moze zle sie wyrazilem. Byla mlodziez ktora nie"piszczala" na ta mysl.

Ja sam poszedlem zaglosowac na NIE czujac jak to mowia przez skore  ze to jest walek. Tak jak inni zostalem zmanipulowany przez "konski leb" do glosowania na nie .Nikt nie uswiadomil spoleczenstwu ,ze nie chodzi o glosowanie na  TAK-NIE ale o zrobienie frekwencji 50%+.Pod to nawet wydluzono mozliwosc glosowania bo zapewne  zrobili rozeznanie ,ze ten numer moze jednak nie przejsc . Teraz widac ,ze taca cala  Liga to byl jeden wielki walek do skanalizowania pewnych postaw i jednoczesnie osmieszyc ta idee -patriotyzm-katolicyzm. Widac jak na dloni ,ze chyba  przy jakims stole uzgodniono jakie partie maja powstac i kto bedzie robil za przyslowiowego komucha a kto za zarliwego katola.Inaczej nie da sie tego wytlumaczyc.  Jak tylko jakas partia skrecala na niewlasciwe tory zaraz ja prostowano  przez kontrolowane przecieki o jej kierownictwie lub wyciagano niewygodne watki.Zawsze ciekawie wyglada przeglad glosowan . najpier wielkie wrzaski a pozniej -pach i zmiana orientacji lub brak na glosowaniu. Czy jest szansa na zmiane?? Oby . Tu bym oczekiwal przyslowiowego cudu. Wierze w cuda i caly czas nie trace nadziei ,ze uda sie nam jakos wykaraskac z tego. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @teddyb 30 stycznia 2020 13:09
30 stycznia 2020 13:54

nikogo nie "lewaruje sie" w polityce , na kogo nie ma wystarczająco mocnych "haków". Niezahakowany zawsze może uprzeć się jak jakiś osioł, bo albo powola się na  sumienie, albo na zasady  albona  podobne fantomy ze  szkolnych czytanek.

A taki odpowiednio mocno zahakowany zazwyczaj sam wie co i na ile mu wolno. Co oznacza , ze niczego mu nie wolno bez akceptacji trzymających haki w swoim sejfie.  I o ileż mniej problemów sprawia.

zaloguj się by móc komentować

teddyb @stanislaw-orda 30 stycznia 2020 13:54
30 stycznia 2020 16:38

To fakt.  Tak nas zalatwili niemcy szantazujac naszego ministra  wiedza o jego sklonnosciach homoseksualnych. Teraz to on by chodzil dumny jak paw z tego powodu.Wtedy poddal sie i narobil duzo zla .  Sadze ,ze  w kazdej partii jak zaczyna sie oddalanie od nakreslnej linii to odpala sie albo haki albo 'krety' Jakos dziwnie ukladaja sie losy naszej dobrej zmiany.Caly czas gdy zaczyna sie cos ukladac musi byc jakas wtopa. Kiedys tak uwalon ustawe lustracyjna.Zasluge w tym mial  doradca prezydenta . Teraz tez doradca prezydenta uwalil ustawe sadowa. Przypadek? watpie .

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @teddyb 30 stycznia 2020 16:38
30 stycznia 2020 19:38

W polityce przypadek to osobliwa rzadkość.

zaloguj się by móc komentować

Paris @teddyb 30 stycznia 2020 13:09
30 stycznia 2020 21:24

Wlasnie...

... dalismy ciala - nie pierwszy i nie ostatni raz -  referendum bylo  weekend'owe, 2-dniowe... wszystko po to zeby nam  "nieba przychylic"...

... ale dzis znamy juz w duzej mierze te  "modus operandi"... wiele milionow Polakow wyjechalo do tego "raju na zachodzie" i wielu juz wrocilo... bogatszych o wiedze i najcenniejsze doswiadczenie... wielu jeszcze powroci bo bedzie  MUSIALO,  bo tam  w tym  burdelu  NIE  WYTRZYMA...

... wykaraskamy sie... nie mam co do tego najmniejszych watpliwosci  !!!

 

Obysmy tylko, Panie Teddyb,   ZDROWI  BYLI.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @porfirogeneta 29 stycznia 2020 20:06
30 stycznia 2020 22:52

Obietnicanki wyborcze; proszę: https://www.youtube.com/watch?v=v4Y5D7-NhvY, obiecanka cacanka, a głupiemu radość.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować