-

ewa-rembikowska : Wczoraj Warszawianka, dziś Kujawianka.

Wizjonerzy z KE, czyli o źródłach inflacji...

W roku 2011 (jak ten czas leci!!!) napisałam artykuł, który pokazuje, gdzie szukać naszych dzisiejszych kłopotów z lawinowo rosnącymi cenami i tak zwaną inflacją, o którą oskarża się państwo rozdające socjal, a nie jej prawdziwych autorów. Artykuł dotyczy akurat sektora transportu. 

W grudniu 2020 r. Rada Europejska wyznaczyła UE cel polegający na zmniejszeniu do 2030 r. emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 55% w porównaniu do poziomu z 1990 r. i na osiągnięciu neutralności klimatycznej do 2050 r. Zgodnie z europejskim prawem o klimacie cele te są wiążące dla UE i jej państw członkowskich i oznaczają, że muszą one podjąć kroki zmierzające do ograniczenia emisji i dekarbonizacji gospodarki. 

W ramach pakietu „Gotowi na 55” UE pracuje nad zmianą przepisów dotyczących klimatu, energii i transportu. Chce dostosować obowiązujące prawo do celów na rok 2030 i na rok 2050. Na pakiet składa się także szereg nowych inicjatyw, które spowodują, że będzie drożej i gorzej a nawet tragicznie.

https://www.consilium.europa.eu/pl/policies/green-deal/fit-for-55-the-eu-plan-for-a-green-transition/

Jedyna nadzieja, że jak każda ideologia - również ta - rozsypie się pod efektami własnych działań. 

xxx

Poniżej artykuł z 2011 roku...

A ludzi w skarpetkach, czyli transformacja sektora transportu…

https://poszukiwania.nowyekran24.com/post/29622,a-ludzi-w-skarpetkach-czyli-transformacja-sektora-transportu

Kraje członkowskie Unii Europejskiej czeka w najbliższych latach rewolucja w transporcie.

Komisja Europejska w dniu 28 marca 2011 roku przyjęła dokument pod tytułem „BIAŁA KSIĘGA. Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu – dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu.”

Biała Księga wskazała dziesięć celów na rzecz utworzenia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu:

(1) Zmniejszenie o połowę liczby samochodów o napędzie konwencjonalnym w transporcie miejskim do 2030 r. eliminacja ich z miast do 2050 r.; osiągnięcie zasadniczo wolnej od emisji CO2 logistyki w dużych ośrodkach miejskich do 2030 r.

(2) Osiągnięcie poziomu 40 % wykorzystania paliwa niskoemisyjnego w lotnictwie do 2050 r., zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju; ograniczenie emisji z morskichpaliw płynnych o 40 % (a w miarę możliwości o 50%)  również do 2050 r. Optymalizacja działania multimodalnych łańcuchów logistycznych, m.in. poprzezwiększe wykorzystanie bardziej energooszczędnych środków transportu

(3) Do 2030 r. 30 % drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. kolej lub transport wodny, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50 % tego typu transportu. Ułatwi to rozwój efektywnych ekologicznych korytarzy transportowych.  Aby osiągnąć ten cel, musimy rozbudować stosowną infrastrukturę.

(4) Ukończenie szybkiej europejskiej sieci kolejowej do 2050 r. Trzykrotny wzrost istniejącej sieci szybkich kolei do 2030 r. oraz zachowanie gęstej sieci kolejowej we wszystkich państwach członkowskich. Do 2050 r. większa część ruchu pasażerskiego na średnie odległości powinna odbywać się koleją.

(5) Stworzenie do 2030 r. w pełni funkcjonalnej ogólnounijnej multimodalnej sieci bazowej TEN-T, zaś do 2050 r. osiągnięcie wysokiej jakości i przepustowości tej sieci, jak również stworzenie odpowiednich usług informacyjnych.

(6) Do 2050 r. połączenie wszystkich lotnisk należących do sieci bazowej z siecią kolejową, najlepiej z szybkimi kolejami; zapewnienie, aby wszystkie najważniejsze porty morskie miały dobre połączenie z kolejowym transportem towarów oraz, w miarę możliwości, systemem wodnego transportu śródlądowego. Wzrost efektywności korzystania z transportu i infrastruktury dzięki systemom informacji i zachętom rynkowym.

(7) Wprowadzenie w Europie do 2020 r. zmodernizowanej infrastruktury zarządzania ruchem lotniczym (SESAR) oraz zakończenie prac nad Wspólnym Europejskim Obszarem Lotniczym. Wprowadzenie równoważnych systemów zarządzania transportem lądowym i wodnym (ERTMS, ITS, SSN i LRIT, RIS). Wprowadzenie do użytku europejskiego systemu nawigacji satelitarnej (Galileo).

(8) Do 2020 r. ustanowienie ram europejskiego systemu informacji, zarządzania i płatności w zakresie transportu multimodalnego.

(9) Do 2050 r. osiągnięcie prawie zerowej liczby ofiar śmiertelnych w transporcie drogowym. Zgodnie z powyższym UE dąży do zmniejszenia o połowę ofiar wypadków drogowych do 2020 r. Zagwarantowanie, aby UE była światowym liderem w zakresie bezpieczeństwa i ochrony w odniesieniu do wszystkich rodzajów transportu.

(10) Przejście na pełne zastosowanie zasad „użytkownik płaci” i „zanieczyszczający płaci” oraz zaangażowanie sektora prywatnego w celu eliminacji zakłóceń, w tym szkodliwych dotacji, wytworzenia przychodów i zapewnienia finansowania przyszłych inwestycji w dziedzinie transportu. 1/

No cóż mówiąc językiem trywialnym zaleca się przyjęcie rozwiązań prawno-podatkowych, które pozwolą  przerzucić na firmy transportu drogowego wszelkie koszty związane z budową oraz utrzymaniem dróg oraz całej infrastruktury temu towarzyszącej (w tym kontrolującej) powiększonej o zysk tego, który tą infrastrukturą zarządza.

Spowolnienie i sukcesywne eliminowanie z transportu ciężarówek będzie się łączyć z promocją oraz rozbudową innych sposobów przemieszczania towarów. Priorytetem ma być rozbudowa sieci kolejowej oraz śródlądowego transportu wodnego. Przykładem może tu być ogłoszony  właśnie przez przez rząd Francji przetarg na budowę i eksploatację kanału Seine-Nord który połączy Paryż z europejskim systemem dróg wodnych i portem w Rotterdamie. Koszt inwestycji to 5,1 mld euro (ok. 24,2 mld złotych). https://forsal.pl/swiat/unia-europejska/artykuly/8554614,budowa-kanalu-sekwana-polnoc-europy-koszt-to-51-mld-euro.html

Systemy internalizacji kosztów zewnętrznych oraz opłaty za korzystanie z infrastruktury, staną się źródłem dodatkowych dochodów, co z kolei oznacza większą atrakcyjność inwestycji w infrastrukturę dla kapitału prywatnego.

Po opanowaniu metody łupienia transportu ciężarowego przyjdzie czas na transport indywidualny, który też zdaniem wizjonerów z KE powinien ulec drastycznemu ograniczeniu na rzecz publicznej komunikacji zbiorowej. Tak więc nie dziwmy się, że w Warszawie i innych miastach przybywa bus pasów a ubywa miejsc parkingowych.

"Zastosowanie na szerszą skalę transportu zbiorowego w połączeniu z minimalnymi zobowiązaniami w zakresie usług publicznych pozwoli na zwiększenie zagęszczenia i częstotliwości usług, tym samym podnosząc popularność środków transportu publicznego. Zarządzanie zapotrzebowaniem i zagospodarowanie przestrzenne mogą przyczynić się do ograniczenia ruchu.Tworzenie lepszych warunków do chodzenia na piechotę i jazdy na rowerze powinno stanowić integralną część projektowania miejskiej mobilności i infrastruktury."2/

A na to, by puścić tiry na tory, tory na barki, barki na morze a podatników w skarpetkach potrzeba kwot niebagatelnych.

"Koszt rozwoju infrastruktury w UE w celu zaspokojenia zapotrzebowania na transport oszacowano na ponad 1,5 tryliona EUR w okresie 2010-2030.  Urzeczywistnienie sieci TEN-T wymaga około 550 mld EUR do 2020 r., z czego około 215 mld EUR przeznaczono by na zlikwidowanie głównych wąskich gardeł. Kwota ta nie obejmuje inwestycji w pojazdy, sprzęt i infrastrukturę płatniczą. Osiągnięcie celu w zakresie ograniczenia emisji z systemu transportu może wymagać inwestycji w tych dziedzinach rzędu dodatkowego tryliona EUR."3/

 

1/ „BIAŁA KSIĘGA. Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu – dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu.”, s 9-11

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0144:FIN:PL:PDF

2/ Tamże, s. 9

3/ Tamże, s.16



tagi: inflacja  dekarbonizacja  fit for 55 

ewa-rembikowska
9 października 2022 17:20
15     1584    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

saturn-9 @ewa-rembikowska
9 października 2022 17:46

Co  do punktu nr (4) jedno zablokowane ucho igielne i szmat obszaru sparaliżowany. Jak nie zbieracze metalu to inny cięty element potrafi zadziałać. Formacje mundurowe do dzieła ochrony?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @saturn-9 9 października 2022 17:46
9 października 2022 19:19

Może więcej takich akcji będzie?

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska
9 października 2022 20:55

Doskonale  przypomnienie,  Pani  Rembikowska  !!!

Kapitalny  wpis  mowiacy  o  dzisiejszych  naszych  ,,problemaH  i  kryzysaH,,  W  PIGULCE...

...  i  znowu  SPRAWA  SIE  RYPLA...  i  stad  taaakie  przyspieszenie  az  do  wojennego  wlacznie  !!!

 

Dzieki  serdeczne,

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Paris 9 października 2022 20:55
9 października 2022 21:03

Oj, bo dziennikarze i politycy uważają, że wszyscy mają pamięć złotej rybki, która po 3 sekundach zapomina co było wcześniej i można im zaserwować każdą głupotę jako prawdę objawioną. 

Przygotowania do dzisiejszej inflacji trwały co najmniej dekadę jak nie dłużej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 9 października 2022 21:03
9 października 2022 21:22

Dokladnie,...

...  teraz  widac  jak  na  dloni  jaka  to  ZAPRZANA  BANDA  i  SWOLOCZ,  ta  cala  ,,nasza  i  nienasza  wadzunia,,...  

...  po  prostu  zwykle  KUR*Y  i  ZLODZIEJE,  do  tego  ZUCHWALE  i  BEZCZELNE...  i  MORDERCY  !!!

 

Dzisiaj,  jednego  ,,wizjonera,,  Juncker`a  pokazali  w  telewizorze  francuskim  -  oczywiscie  ,,zatroskanego  i  obOZonego  polityka  Putina,,...  jak  zobaczylam  tego  starego  ch**a,  alkoholika,  degenerata  i  zlodzieja,  to  kazalam  mezowi  go  ,,WYCISZYC,,  zeby  ,,pogadal  sobie,,  do  tej  tepej  dziuni  w  studio.     

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ewa-rembikowska
10 października 2022 13:27

Wojna, chaos, głód, niedostatek na każdym miejscu a potem nadejdzie wybawca... Normalnie tylko jedno przychodzi mi do głowy... 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 10 października 2022 13:27
10 października 2022 13:40

Rotszyld...

...  i  familia  satanistow  !!!

A  ta  wojna,  chaos  i  glod...  to  tylko  taki  ,,niezamieZony  pSZypadek,,...  no,  spAtaniczny  wprost,

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Matka-Scypiona 10 października 2022 13:27
10 października 2022 13:53

Santorski na Salonie24 tłumaczy, jak radzić sobie ze stressem w ciężkich czasach. Dziennikarze robią wierszówkę na podbijaniu bębenka strachu. I jakby wszystkim z tym było dobrze.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska
10 października 2022 15:04

Bardzo dobry tekst,pani Ewo.Faktem jest,ze dziennikarzyny i trollisie na Salonach uwijają się jak w ukropie ,aby podbijać bębenek strachu.A to jodek potasu,a to przeglad schronów,etc,etc .Tym bardziej dzisiaj mają świetne pole do manewru...Wszystkie ręce na pokład.

A pakiet FIT FOR 55 i tak juz liczy ponad 500 stron...co tam jeszcze można zmodernizować i dopisać.? Pewnie można,a mecenasi to przełożą na język "praworządności".W Polsce spoko,dekarbonizacja wzorowo przeprowadzona,nawet i więcej niż wzorowo...

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 10 października 2022 15:04
10 października 2022 16:24

Szlag mnie trafia jak widzę  z jaką radością  dziennikarzyny codziennie piszą, będzie gorzej,  będzie drożej, wiecej wydasz, przygotuj się na zimno. Bój się, bój się.

Ci dziennikarze to jacyś psychopaci.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ewa-rembikowska 10 października 2022 13:53
10 października 2022 16:26

W ogóle nie jestem zestresowana. Patrzę na to, co się dzieje i tyle. Pozdrawiam! 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Matka-Scypiona 10 października 2022 16:26
10 października 2022 19:08

Bez wątpienia ci bardziej trzeźwo myślący nie dadzą wpędzić się w pułapkę, ale cała masa ludzi z problemami emocjonalnymi - tak. Co było widać zresztą przy najmodniejszym wirusie, który dla niektórych stał się religią.

Też pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 10 października 2022 13:53
10 października 2022 20:07

Nie  wszystkie  PRESStytutki,  Pani  Rembikowska,...

...  zajeNte  podbijaniem  straHu  w  narodzie,...  znaczna  czesc  tej  CZEREDY,  wlacznie  z  ,,nowa  kurska  koscielnie  rozwiedziona,,  z  tzw.  ,,publicznej  tv,,   zajeNta  LANSEM  kur**twa  cichopkowo-kurzajewskiego...

...  z  Jerozolimy  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 10 października 2022 16:24
10 października 2022 20:09

Dokladnie...

...  to  TWORKI  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 10 października 2022 16:24
10 października 2022 20:12

To  ich  modus  operandi,...

...  zeby  narod  wyszedl  na  ulice  i  zaczal  protestowac,...  a  tu  narod  ma  ich  poCHukiwania  w  d*pie  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować