-

ewa-rembikowska : Wczoraj Warszawianka, dziś Kujawianka.

Biznes w cieniu, czyli zaglądamy do szwalni...

Wojna potrzebuje mundurów, epidemia maseczek. W tle zawsze pojawiają się pieniądze, jakiś budżet i decyzje co do jego rozdysponowania. Zajrzyjmy zatem do szwalni.

W kwietniu Prezydent Andrzej Duda wpadł na pomysł uniezależnienia się od importu chińskich namordników i wystąpił z inicjatywą powołania do życia Koalicji „Polskie Szwalnie”, która miała do końca czerwca wyprodukować 100 mln maseczek.

Koordynacja projektu przypadła w udziale Ministrowi Rozwoju w osobie Jadwigi Emilewicz oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Agencja jest jednostką sektora finansów publicznych, czyli wydaje pieniądze pochodzące z podatków na cele, które rząd uzna za słuszne i potrzebne.

Od pani Olgi Semeniuk podsekretarza stanu w ministerstwie rozwoju możemy dowiedzieć się, że

1. Do 22 września 2020 r. wyprodukowano 165 mln 122 tys. sztuk maseczek.

2. Płatnikiem usługi polegającej na dostawie maseczek jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. Koszt wykonania maseczek kształtował się w przedziale od 0,70 do 2,40 zł netto za jedną sztukę.

3. Maseczki wyprodukowane w ramach programu „Polskie Szwalnie” dostarczono do sieci handlowych oraz do sieci stacji benzynowych znajdujących się na terenie całego kraju. Ponadto 4 mln sztuk maseczek wysłano na Białoruś w ramach w ramach Mechanizmu Ochrony Ludności Unii Europejskiej.

http://orka2.sejm.gov.pl/INT9.nsf/klucz/ATTBSWHRL/$FILE/i07928-o1_1.pdf i http://orka2.sejm.gov.pl/INT9.nsf/klucz/ATTBTZJ4L/%24FILE/i10664-o1.pdf

 

Drogi podatniku, czy rozumiesz w czym rzecz?

Z Twoich podatków rząd sfinansował szycie maseczek, które skierował do sieci handlowych oraz na stacje benzynowe, abyś mógł je zakupić za własne pieniądze. Aby Cię do tego zachęcić przygotował młotek w postaci groźby mandatu, kary administracyjnej a w najgorszym wypadku zagazowania/spałowania/podduszenia przez policjanta.

 

Spójrzmy zatem na szczęśliwców, którym ARP powierzyła i zapłaciła za zadanie. Produkcję zlecono 12 podmiotom gospodarczym. One bynajmniej same nie szyły, tylko poszukały podzleceniobiorów w liczbie koło 400 małych szwalni. Odbyło się to pod hasłem ratowania miejsc pracy.

1/ Rascal Industry. Firma założona została w 2012 roku przez czwórkę uczniów z II LO im. króla Jana III Sobieskiego w Krakowie w ramach projektu przygotowanego na lekcję przedsiębiorczości. Zajmuje się produkcją odzieży reklamowej oraz szyje ubrania dla firm, agencji, uczelni i szkół.

W tej chwili jej szefem jest Jakub Stojek, który w ubiegłym roku jako pierwszy Polak znalazł się w gronie finalistów programu CEO for one month The Adecco Group.

Do obsługi zlecenia PAR założył 6 czerwca spółkę z o.o. pod nazwą Rasmedica z kapitałem 7,5 tysiąca złotych. Nie sam. Jego wspólnikami zostali Piotr Patryk Czajkowski i Maciej Świętochowski.

Tego samego dnia powstała spółka komandytowa Rasmedica. Rasmedica - spółką z o.o. została komplementariuszem a trzej wyżej wymienieni panowie – komandytariuszami. Każdy wpłacił 1000 złotych.

Rasmedica uszyła 31,5 milionów sztuk maseczek , stając się ich największym dostawcą do Agencji Rozwoju Przemysłu w ramach programu “Polskie Szwalnie”. Produkcja została umieszczona w 200 szwalniach.

 

2/Modesta działa od 1989 roku w Ozorkowie. Właścicielką firmy jest Modesta Rzepecka-Kozłowska. MODESTA pracuje na najnowocześniejszym w Europie programie do konstrukcji odzieży GRAFIS, który gwarantuje perfekcyjność wykonania szytej odzieży. Ubiera się u nich Pierwsza Dama.

 

3/Pako Lorente działa od 2017 roku z siedzibą w Kętach. Szyje odzież męską. Jest spółką jawną założoną przez Rafała Chrapkowicza i Artura Magierę. Obaj ludzie interesu. Obaj powiązani są z 11 spółkami z branży handlowej oraz produkcji mebli i odzieży.

Projekt „Polskie Szwalnie” stał się dla nich darem niebios.

„Obroty w sklepach zaczęły spadać, gdy w kraju pojawiły się pierwsze medialne doniesienia na temat tego, co dzieje się we Włoszech. Niedługo później zamknięto galerie handlowe, na co nikt nie był przygotowany. Dla nas oznaczało to utratę 95 proc. dochodów. Cała nasza produkcja została wstrzymana – mówi Rafał Chrapkowicz, współwłaściciel Pako Lorente.

– W ciągu kilku dni ponownie uruchomiliśmy fabryki. Produkcja maseczek pozwoliła wykorzystać 20-40 proc. ich mocy przerobowej. Wystarczająco, by przetrwać najgorszy czas. Na 100 proc. fabryki zaczęły pracować, gdy podpisaliśmy umowę z ARP – przyznaje Rafał Chrapkowicz.”

https://www.money.pl/gospodarka/polskieszwalnie-uratowaly-dziesiatki-tysiecy-miejsc-pracy-6520090360359041a.html

 

4/ Ptak Moda i Ptak Expo. Te dwie firmy należą do Ptak Holding. A ich właścicielem jest biznesmen Antoni Ptak urodzony w 1952 roku. Doświadczenie biznesowe zdobywał w branży ogrodniczej i sieci ogólnopolskich hurtowni spożywczych. Na początku lat dziewięćdziesiątych podczas przechadzki po targu w Tuszynie zapadł się w błoto. Był to impuls do zakupu 2 hektarów ziemi pod Rzgowem na przyszłe centrum handlowe z prawdziwego zdarzenia. Chwilę potem doszedł do 20 hektarów, by skończyć na 200 hektarach. Dziś Centrum Handlowe Ptak jest największym centrum handlu hurtowego i detalicznego w Europie. A pan Antoni doszlusował do dziesiątki najbogatszych Polaków, nie robiąc przy tym wokół siebie zbyt dużo szumu. Teraz mieszka głównie w Brazylii zarządzając swoim holdingiem (9 firm) podobno przez Skypa. Firmy i rezydencje ma również w USA, Francji, Niemczech.

Kryzys pandemiczny dotknął holding na tyle, że Zarządy Spółek PTAK S.A. oraz Ptak Warsaw Expo podjęły współpracę z Rządem RP oraz Agencją Rozwoju Przemysłu w ramach programu „polskie szwalnie”. W ciągu miesiąca na terenie Ptak Warsaw Expo powstała największa w Europie fabryka produkcji maseczek (medycznych i chirurgicznych) z wydajnością do 1 mln szt. dziennie.

 

5/ LPP S.A. to druga pod względem wielkości prywatna polska spółka giełdowa z obrotami ponad 7 mld zł. Załozyli ja Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec z Gdańska.

O sobie piszą tak:

  • LPP jest właścicielem 5 marek odzieżowych: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.
  • Nasze kolekcje sprzedajemy w ponad 1700 salonach, w przeszło 20 krajach.
  • Tworzymy miejsca pracy dla ponad 24 tysięcy osób (przeszło 13 tysięcy w Polsce).
  • Napędzamy polski eksport, w 2019 roku jego wartość wyniosła ponad 5 mld zł.
  • Przy otwieraniu kolejnych salonów naszych brandów na całym świecie od lat współpracujemy z 300 polskimi kontrahentami. To ponad 3,5 tys. dodatkowych miejsc pracy.
  • W Polsce tworzymy koncepcje marek i tu płacimy podatki – w 2019 roku było to ponad 1 mld zł.
  • 80% zysków inwestujemy w krajową gospodarkę. Wdrażamy innowacje i eksportujemy polską myśl twórczą m.in. do światowych stolic: od Londynu, przez Berlin, Moskwę, po Tel Awiw.
  • Oprócz projektowania mody, rozwijamy też zaawansowane technologie w IT i logistyce.

(https://www.lppsa.com/o-nas/lpp-to-polska-firma-odziezowa)

6/ OCT S.A. - polska spółka specjalizująca się w tworzeniu, produkcji i sprzedaży odzieży sportowej i akcesoriów dla amatorów oraz sportu zawodowego. Spółka OTCF posiada sieć sprzedaży, na którą składa się 200 sklepów detalicznych pod marką 4F oraz 161 stoisk partnerskich w Polsce, a także łącznie kilkanaście na Litwie, Łotwie, Słowacji, w Rumunii oraz Czechach. Marka Outhorn dostępna jest m.in. w Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii, Australii, Rosji i Hiszpanii. Twórcą firmy jest Igor Klaja, który zadebiutował na liście najbogatszych Polaków „Forbesa” w 2019 roku. Jednym z akcjonariuszy spółki jest Sobiesław Zasada.

7/ Nife a dokładniej GRUPA NIFE spółka z o.o. spółka komadytowa z Częstochowy. Jej właścicielami jest małżeństwo Sylwia i Michał Ciekot, którzy stworzyli markę NIFE – podobno najchętniej i najczęściej wybieraną markę odzieżową online.

8/ Andrema Tex sp. z o.o. z Myślenic. Firma specjalizuje się w szyciu garniturów, marynarek, kamizelek, spodni oraz fraków i smokingów. Zajmuje się szyciem seryjnym, korporacyjnym, szyciem kolekcji i szyciem na miarę metodą tradycyjną oraz pół-tradycyjną. Wspólnikami są Paweł Mikuśkiewicz i Agnieszka Mikuśkiewicz.

 

9/ EM Poland Sp. z o.o. z Sulejówka zajmuje się produkcją oraz dystrybucją środków ochrony osobistej oraz ochrony medycznej. Firma działa od 2018 roku a jej właścicielami są Przemysław Chrupek i Bogdan Chrupek.

10/ Protektor S.A. jest jednym z największych w Europie producentów i dystrybutorów obuwia ochronnego, militarnego oraz specjalistycznego o wysokiej klasie bezpieczeństwa. Prowadzi działalność za pośrednictwem trzech zakładów produkujących obuwie: jednego w Polsce oraz dwóch w Mołdawii. Spółka jest notowana na GPW od 1998 r. Jej skonsolidowane przychody sięgnęły 104,23 mln zł w 2018 r. Znaczący pakiet akcji ma trzech partnerów: Tomasz Filipiak (właściciel platformy sprzedażowej militaria.pl), Luma Holding SA i PKO TFI SA.

Protektor dostarczył maseczki ochronne warte 1,76 mln zł dla ARP. Spółka ma utrzymywać zdolność wytwarzania masek o liczbie 2 500 000 sztuk miesięcznie przez 6 miesięcy kalendarzowych, liczonych od dnia wygaśnięcia umowy.


11/TW Plast sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie powstała 2 lipca 2019 roku. Udziałowcami są Rafał Tyrko i Sławomir Woźniak. Do tej pory produkowała opakowania z tworzyw sztucznych przyjaznych dla środowiska, zdecydowała się rozszerzyć zakres oferty o produkcję masek medycznych.

Dostosowaliśmy produkcję do aktualnej sytuacji tak, aby była jak najbardziej pomocna w walce z bieżącym zagrożeniem. Został uruchomiony prawdopodobnie największy w Europie zakład wytwarzający maseczki medyczne typu II o najwyższych standardach. W ramach działalności zakładu osiągnęliśmy zdolność produkcyjną ponad 1 mln maseczek dzienie.”

https://www.isbzdrowie.pl/2020/08/w-minsku-mazowieckim-ruszyla-produkcja-maseczek-medycznych/

 

12/ Teofilów S.A Spółka Skarbu Państwa z blisko pięćdziesięcioletnią tradycją w produkcji wysokiej jakości dzianin o różnorodnych zastosowaniach: w odzieży dla niemowląt, dzieci, młodzieży, dorosłych, sportowej i reklamowej, w wyrobach pościelowych, zasłonowych i materacowych.

 

Jak widzimy przemysł tekstylny radzi sobie całkiem nieźle. Jakoś nie znalazłam żadnej informacji, by urzędy skarbowe nękały właścicieli powyższych firm jak to miało miejsce w przypadku firm informatycznych a i dziennikarze niespecjalnie opisywali historię, osiągnięcia i kontakty właścicieli w świecie politycznym. Tak wygląda, jakby te osoby funkcjonowały na bezludnej wyspie. Umów z wyżej wymienionymi firmami PARP nie upublicznił. 



tagi: protekcjonizm  maseczki  polska agencja rozwoju przedsiębiorczościp 

ewa-rembikowska
13 października 2020 21:35
109     6417    23 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

pink-panther @ewa-rembikowska
13 października 2020 22:38

Czyli dwa razy płacimy za jedną maseczkę i to "pod rewolwerem"!:)) Fantastyczny przewał budżetowy. No i te "podzlecenia"- zupełnie,jak przy budowie autostrad. I jak w  Piśmie Świętym: "bogatemu się doda a biednemu jeszcze odbierze" czy jakoś tak. Odkąd pamiętam, cała III RP stoi na takich przewałach. To znaczy sorry, przetargach.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @pink-panther 13 października 2020 22:38
13 października 2020 22:42

Tam żadnego przetargu nie było, tylko ratowanie miejsc pracy biednych szwaczek przez dystrybutorów jak biedny pan Ptak, o którym niczego nie można znaleźć. Człowiek cienia.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska
13 października 2020 22:45

Swietna  robota,  Pani  Rembikowska  !!!

No,  kapitalnie  "sie  wSZCZelily"  te  firmy  w  program  ogloszony  przed  PAD'a,  a  dalej  kontynuowany  przez  te  dziunie  Emilewicz..

...  nic  dziwnego,  ze  BANKSTER   MM  znalazl  sie  "w  polu  razenia  swirusem"  i  MUSIAL  pojsc  na  "kwarantanne"  !!!

Szumowski,  zakup  dzialki  przez  zone,  teraz  te  maseczki...  lista  jego  "sukcesUF"  jest  dluuuga. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Paris 13 października 2020 22:45
13 października 2020 22:53

Najbardziej to się wstrzeliła firma TW Plast sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, która powstała powstała 2 lipca 2019 roku. Nie mogłam znaleźć, czy mają cóś wspólnego z byłym PackPlastem (Jan Niezbędny) a dziś Sarantis Polska. 

A kto z polityków jest podczepiony pod te firmy, to chyba nie znajdziemy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 13 października 2020 22:53
13 października 2020 23:18

To  juz  dzis  z  gory...

...  mozemy  napisac,  ze  to  wylacznie  "polYtycy  dobrej  zmiany"  !!!

PAD,  bankster  i  Emilewicz  wiedzo  doskonale  "kto"  tam  jest  podczepiony...  pewnie  i  Szumowski  wie,  bo  tak  sie  ta  banda  "zabezpiecza"  na  wypadek  odstawienia  od  "panstwowego  cyca"...

...  to  siolo  kwalifikuje  sie  do  CELI+   !!!

 

Dzisiaj  tez   naprawde  dowiadujemy  sie  z  jakim  wyprzedzeniem  ZGRAJA  ta  wiedziala  o  "swirusie"  i  jak  "sie  przestawic  w  produkcji,  na  co  i  kiedy"  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska
13 października 2020 23:27

"Wojna potrzebuje mundurów, epidemia maseczek."

Posluzono sie "epidemia" zamiast wojny zeby zresetowac swiatowa gospodarke.

Mapomykal o tym juz niedawno pan Morawiecki junior.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @ewa-rembikowska
13 października 2020 23:59

"Jak widzimy przemysł tekstylny radzi sobie całkiem nieźle. Jakoś nie znalazłam żadnej informacji, by urzędy skarbowe nękały właścicieli powyższych firm jak to miało miejsce w przypadku firm informatycznych a i dziennikarze niespecjalnie opisywali historię, osiągnięcia i kontakty właścicieli w świecie politycznym. Tak wygląda, jakby te osoby funkcjonowały na bezludnej wyspie. Umów z wyżej wymienionymi firmami PARP nie upublicznił."

A ja mialem taka nadzieje, ze po gloszonym przez Tuska hasle innowacji nastapi za dobrej zmiany powszechna transparencja.

A wiosny ni ma. Ciagle grudzien.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ewa-rembikowska 13 października 2020 22:53
14 października 2020 00:10

TW Plast sp z o o dzieli odległość 300 metrów od siedziby Sarantis Polska: TW Plast sp z o o jest zarejestrowana na Puławskiej 38 w Piasecznie a Sarantis Polska na Puławskiej 42 c. Poza tym to inna liga: Sarantis Polska to kapitał zakładowy 56,8 mln zł a TW Plast sp z o o to przedsięwzięcie dwóch hurtowników: pana Rafała Tyrko i Sławomira Woźniaka, którzy mają po kilka firm na swój własny rachunek. TW Plast to ma być "produkcja wyrobów gumowych" jako główna działalność.

https://rejestr.io/krs/792916/tw-plast

https://rejestr.io/osoby/544420/rafal-tyrko

https://rejestr.io/osoby/1015689/slawomir-wozniak

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @ewa-rembikowska
14 października 2020 01:52

Tak działa 'prywatna INICJATYWA'.  Podzlecanie jest obecne i popularne na całym świecie. Rząd rządzi co raz bardziej i zaczyna być urządliwy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @pink-panther 13 października 2020 22:38
14 października 2020 06:47

Zapłacimy drugi raz, albo i nie, bo to jest dokładnie tak jak z książkami. To już jest zapłacone i nie ma znaczenia, czy ktoś to kupi, czy nie - wyśle się na Białoruś, albo wyprodukuje ciepło. 

Cała UE, a w zasadzie cały świat stoi na takich przetargach. Różnica jest tylko taka, że u nas to jest bardziej na rympał, bez większej finezji. I de facto bez liczenia się z opinią publiczną - bo i po co, skoro sondaże podwyższa tylko Zenek i są na to badania?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Szczodrocha33 13 października 2020 23:59
14 października 2020 06:59

Schyłkowa "dobra zmiana" niewiele się różni od schyłkowej Platformy: każdy łapie, co może, zanim łajba zatonie. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @pink-panther 14 października 2020 00:10
14 października 2020 07:03

W sensie, czy ci hurtownicy przypadkiem nie mieli dawniej czegoś wspólnego z ex PackPlastem i teraz wybili się na samodzielność?  Czy działka jest ich? Czy tylko wynajmują powierzchnię? 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @ewa-rembikowska
14 października 2020 08:12

Bardzo interesująca notka.

Przedstawiła Pani jedną "stronę tego medalu biznesowego" pt. produkcja maseczek. Równie ciekawa może być  druga "strona tego medalu biznesowego" pt. dystrybucja i sprzedaż, a także ceny/zyski. :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 13 października 2020 22:42
14 października 2020 08:16

Pan Ptak wsławił się niegdyś tym, że kupił klub sportowy Pogoń Szczecin. Pogonił, nomen omen, stamtąd wszystkich białych i przywiózł z Brazylii czarnych, którzy normalnie nie grali w żadnych klubach, ale kopali sobie piłkę na plaży. Uznał, że i tak będą lepsi od naszych. Niestety coś nie wypaliło i za dużo o tej Pogoni nie słychać

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Andrzej-z-Gdanska 14 października 2020 08:12
14 października 2020 08:26

PARP zapłacił za produkcję maseczek, umieścił te maseczki w sieciach handlowych i na stacjach beznynowych. Czy miał z tego zysk? Ile sprzedał? Ile jeszcze zostało z zamówienia? Czy będą następne zamówienia. Nie wiem. Danych upublicznionych na ten temat nie ma. Nie wiem też, czy PARPu dotyczy  ustawa o dostępie do informacji publicznej.

W każdym razie sytuacja ta wpisuje się w mema: "Kiedy przestanie obowiązywać konieczność noszenia maseczek?" - "Gdy ci, co mają zarobić, zarobią."

Przypuszczam też, że poza naszymi oczami oraz oczami dziennikarzy tzw. śledczych dzieją się jeszcze bardziej ciekawe sprawy finansowane z budżetu a dotyczące tej tzw. pandemii.

Ma sze kręcić i już.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 14 października 2020 08:16
14 października 2020 08:33

Zostały po nim długi niespłacone, ale to było w latach 2003 -2007.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @ewa-rembikowska 14 października 2020 08:26
14 października 2020 08:44

Ma Pani rację. Taki mały "interesik", a ile można "ukręcić", jak się zacznie zaglądać tu i ówdzie. :)) a może :(( 

Wszystko zależy, z której strony się spogląda.

Takie info z Wiki:

PARP = Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – państwowa osoba prawna podległa ministrowi właściwemu do spraw gospodarki. Zarządza funduszami pochodzącymi z budżetu państwa i Unii Europejskiej, przeznaczonymi na wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw oraz rozwój zasobów ludzkich.
Prezes: Małgorzata Oleszczuk
Rok założenia: 2000

Jest BIP czyli Biuletyn Informacji Publicznej

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @ewa-rembikowska
14 października 2020 08:44

Ja tam na Pani miejscu założyłbym spółkę "EE_Rascal Industry- (bis)" i szył maseczki.

Pan Ewaryst w spółce obsługiwałby dział reklamy.

Zna Pani mechanizmy kto, kiedy, na czym robi biznes.

Nic trudnego tylko trzeba chcieć.

Po co, lepiej potępić wszystko w czambuł.

Papier (internet) cierpliwy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @szarakomorka 14 października 2020 08:44
14 października 2020 08:50

A Pana/Panią nie interesuje na co idą podatki? Tym bardziej, że rząd szykuje już dla nas nowe propozycje w tym zakresie.

zaloguj się by móc komentować

ewaryst-fedorowicz @ewa-rembikowska
14 października 2020 08:51

@ewa-rembikowska
 

Wszak kniaź nowogrodzki,  Jarosław Dobry, dawno temu zapowiedział, że "Polsce potrzebne są nowe elity", na co ja skromnie dopowiedziałem, że "elity bez milionów, to jak kompania honorowa bez portek", to i (pozostańmy w konwencji szwalniczej), chłopaki tak rwą ile sił do siebie, że aż ten Sienkiewiczowski, postaw sukna w szwach trzeszczy!

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @szarakomorka 14 października 2020 08:44
14 października 2020 09:17

To jest sposób modelowy i bardzo teoretyczny.

Często bywa tak, że najpierw trzeba mieć tzw. "dojście". Dopiero to (dojście) obudowuje się odpowiednią działalnością, która, m. in. nie potrzebuje żadnej reklamy.  :((

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 14 października 2020 08:50
14 października 2020 09:31

Można się pocieszać /jeszcze :) /  iż produkcja i obrót odbył się w granicach RP. Wiem że to słabe, ale wszystkie maseczki rząd mógł zakupić w Chinach.  Dwa, trzy Rusłany więcej... 

Ale zgoda, że brak przejżystości przedsięwięcia, jak i zasad wyboru firm jest "zastanawiający". Delikatnie pisząc. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @klon 14 października 2020 09:31
14 października 2020 09:50

Cały czas mamy do czynienia z gaszeniem pożaru benzyną.

Niech będzie, że rząd musiał zamknąć gospodarkę i lepiej, że polskie szwaczki nie umarły z głodu, tylko uszyły maseczki.

Ale... skoro maseczki zostały uszyte, to trzeba ich użyć. Przymusić ludzi zdrowych do noszenia pod groźbą 500 zł mandatu i kary administracyjnej. A że bezprawnie. I co z tego. Wy macie prawa, my mamy miecze.

Za jakiś czas dowiemy się, jak noszenie maseczek wpłynęło na poziom zdrowotności fizycznej i psychicznej społeczeństwa i ile będzie trzeba wydatkować środków na przywrócenie zachwianej równowagi.

I znów okaże się, że trzeba podnieść podatki.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 14 października 2020 09:50
14 października 2020 10:03

I  pojawi  sie...

...  "nowy  i  bezkarny"  profesUr  szumowski  albo  i  inszy  "moskal"...  bien  sur  !!!

zaloguj się by móc komentować

atelin @ewa-rembikowska
14 października 2020 10:04

Plus oczywisty. Pani potrafi od rana zepsuć humor i smak porannej kawy. Tak potrafi jeszcze Pani Pantera, bo nawet Gospodarzowi to nie wychodzi tak perfekcyjnie. Pozdrawiam i dziękuję.

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski 14 października 2020 08:16
14 października 2020 10:05

Teraz prawie sami Polacy tam grają. Przestali ciągle przegrywać, zwykle remisy, czasem nawet wygrane. Ósme miejsce w ekstraklasie. Klub wart ok. 13 mln euro.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @atelin 14 października 2020 10:04
14 października 2020 10:10

Przepraszam. Leje, wiatr wieje, samochód popsuty. To pewnie dlatego.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @ewa-rembikowska
14 października 2020 10:20

Kukiełki z Sejmu robią swoje przedstawienie dla ludu, dostają kasę i jest pięknie gdyż poza swoimi gierkami o odpalony im kawałeczek sukna o którym było w Potopie martwić się już niczym nie muszą. Są ludzie, którzy się tym zajmują od początku III RP i robią to dobrze. Wszystko działa, lud popiera, więc w czym problem?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @smieciu 14 października 2020 10:20
14 października 2020 10:34

Co będzie, gdy kasa się skończy? Czy został już wyznaczony syndyk masy upadłości dla państwa o nazwie Polska? czy jesteśmy na razie na etapie odkręcania oczekiwań, że ma być lepiej, czy to jest ta zmiana perspektywy, o której swego czasu mówił Morawiecki w "Sowie"?

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @szarakomorka 14 października 2020 08:44
14 października 2020 10:37

A na swoim miejscu co by Pan zrobił?

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 14 października 2020 09:50
14 października 2020 10:40

:) 

Pani notki i komentarze przywołują mi na myśl pamflety Bastiata. Zarówno pod względem trafności spostrzeżeń, jak i tematyki. W porewolucyjnej Francji także chodziło o dobro ludu! 

zaloguj się by móc komentować

atelin @ewa-rembikowska 14 października 2020 10:10
14 października 2020 10:41

Pani Ewo, proszę mnie nie przepraszać, przecież podziękowałem za tego doła porannego. :-)))

zaloguj się by móc komentować



BTWSelena @ewa-rembikowska
14 października 2020 11:27

< Wojna potrzebuje mundurów, epidemia maseczek. > Tak wojna jak i epidemia zbiera żniwo w ofiarach jakie ponosi człowiek.Bogactwo i śmierć to dwa "walory" na które czatują zawsze gotowi i chętne odpowiednio uzdolnione grupy.Walka na maseczki, tylko pozornie ratuje życie.Świetnie to pani ujęła i wielki szacun za pracę zebraną do kupki...Plus i pozdrawiam serdecznie..

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 14 października 2020 11:27
14 października 2020 11:47

Problem polega na tym, że nawet WHO przyznało, nie mówiąc o statystykach, że wirus koronki jest mniej więcej tak samo groźny jak wirus  grypy. Teraz rząd musi bronić wykreowanej sztucznie pandemii przez ludem swoim, by przy okazji parę osób wydoiło budżet. I to jest tragiczne. 

Mam wrażenie, że dzieje się to, co tak prześmiewczo pokazywano w dowcipach o radiu Erewań.

  • Słuchacze pytają: Czy będzie wojna? Radio Erewań odpowiada: Wojny nie będzie. Będzie taka walka o pokój, że kamień na kamieniu nie zostanie.

Tak rząd będzie walczyć z pandemią, że za chwilę obudzimy się goli i weseli bez służby zdrowia, oświaty, handlu i normalnej gospodarki, z zapaścią finansów publicznych,  za to z zamaskowanymi i ogarniętymi paranoją ludźmi. 

Oby się to nie spełniło.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @szarakomorka 14 października 2020 08:44
14 października 2020 13:45

To są porady rodem z podręcznika dla opornych - mówiące, iż założenie firmy polega na zarejestrowaniu jej w ZUS i otwarciu konta bankowego.

W rzeczywistości realnej - jest to przykład wzorcowy rynku zamówieniowo-przetargowego na styku państwo-biznes prywatny.

W takiej rzeczywistości nie ma znaczenia produkt, jego jakość, marketing, zdolność wytworzenia itd. ponieważ pierwsze, co jest czynione, to zapewnienie sobie dostępu do rynku. Od tego się zaczyna i dopasowuje całą resztę. W skrajnym przypadku wymyśla się potrzebę, tj. ustala co może sprzedać dostawca dysponentowi publicznych pieniędzy.

Produkt i zdolność jego wytworzenia, podobnie jak zareklamowanie cech produktu, zapewnienie dostępności są całkowicie nieistotne. Istotne jest tylko to, kto kupuje, od kogo, ile, po ile i dlaczego.

Przykładem z ostatnich miesięcy jest dostawa respiratorów, których dostawca nie posiadał, nie dostarczył, a pieniądze wziął z góry. Czyli - jak jest znany "telefon do przyjaciela" to można nawet nie dysponować środkami na realizację, czyli budżetem. Można oczywiście powiedzieć iż zamawiający był w sytuacji przymusowej - niemniej faktem jest, iż wykonano taki, a nie inny ruch.

Istotne są tylko metadane (zastrzegam sobie prawa autorskie do tego zwrotu, o ile ktoś nie zrobił tego wczesniej) - kto, z kim, kiedy, skąd, jak często, kto się pojawia, a kto znika z przestrzeni wymiany relacji. Spostrzeżenie to pochodzi z całkiem innej dziedziny - wywiadu antyterrorystycznego. Jest klika szkół pozyskiwania danych - jedna twierdzi, iż należy podsłuchiwać wszystko i wszystkich i analizować treść kontaktów (np. poprzez wyłapywanie słów kluczowych) - a inna - efektywniejsza i szybsza, dająca lepsze rezultaty - uznaje, iż wystarczy śledzić same powiązania osób z branży, częstotliwość kontaktów, ich intensywność i ewentualne zanikanie - a sama treść jest wtórna. W polityce, tak na marginesie ta zasada też obowiązuje - np. osoba słabo mówiąca po polsku, czasem o nieracjonalnym życiorysie wysiada z samolotu na polskiej ziemi - i zostaje ministrem tego czy tamtego.

W inkryminowanym przypadku zadbano o higienę, tj. wybrano wiele podmiotów, w tym takie, które normalnie nie żyją z zamówień publicznych, więc trudno sformułować sformalizowany zarzut stronniczego wyboru.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Wolfram 14 października 2020 13:45
14 października 2020 13:55

Świetnie Pan to wyjaśnił.

Tu mamy przykład. Rasmedica. Trzech wspólników wkłada 7,5 tys, zł w spółkę. Dodają 3 tys. zł. do spółki komandytowej. I podejmują się zlecenia na uszycie 31,5 mln  maseczek z kapitałem początkowym 10,5tys. złotych. Za jedną maseczkę PARP płacił między 0,7 a 2,4 złotego.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @ewa-rembikowska
14 października 2020 14:34

Ciekawe co w tych ciekawych dla przemyslu tesktylnego czasach robi Miro Drzewiecki, byly minister sportu, restauratow i wlasciciel szwalni?

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @valser 14 października 2020 14:34
14 października 2020 14:55

[M.D.] Wszedł w developerkę (budowa domów) - od niedawna (wpis w KRS z września 2020) jest wspólnikiem (30%) spółki realizującej osiedle; podmiot, w którym jest wspólnikiem związany z firmą działającą od 33 lat.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @valser 14 października 2020 14:34
14 października 2020 14:56

Proszę bardzo, przerzucił się na budownictwo mieszkaniowe.

VARITEX OSIEDLE ZŁOTNO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA

Forma prawna Spółka komandytowa

Roboty budowlane związane ze wznoszenie budynków.

https://rejestr.io/krs/851557/varitex-osiedle-zlotno

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @ewa-rembikowska
14 października 2020 15:09

Maseczki to jedno a testy i szczepionki to 2 :)

Brawo za wpis.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @ewa-rembikowska 14 października 2020 11:47
14 października 2020 16:55

Wystarczy wejść na EUROMOMO obejrzeć wykresik i już ma się wyobrażenie, o ile COVID-19 jest gorszy od grypy (przypominam, że jednym z twórców projektu Euromomo jest dyskutowany tu już drzewiej dr.Wodarg). 

Nasza rozjechana przez 30 lat unikania naprawy opieka zdrowotna właśnie efektownie zderza się z wywołaną nowym koronawirusem ścianą. Rząd stoi pod tą ścianą i doskonale wie, że nie przetrwa tego zderzenia bez współpracy z elektoratem opozycji (bo to z niego składa się w 90% personel opieki zdrowotnej), narażając się jednocześnie elektoratowi własnemu licznymi restrykcjami, które będą konieczne. Ot, impas. 

zaloguj się by móc komentować


valser @Wolfram 14 października 2020 14:55
14 października 2020 17:01

Aha, czyli zalatwia po taniosci tereny i "pomaga w przeksztalceniach dzialek". Nie zalapal sie na maseczki.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @ewa-rembikowska 14 października 2020 11:47
14 października 2020 17:16

Kolejny przewał to szczepionki (i szczepienia).

Ciekawe, jaki trick wymyślą, żeby wprowadzić przymus szczepień.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Grzeralts 14 października 2020 16:55
14 października 2020 17:25

Tak, to już się dzieje. Były minister zdrowia Zembala (od Religi) grzmiał ostatnio w TV o noszeniu maseczek, niebywaniu na cmentarzach w Zaduszki oraz Wszystkich Świętych i wiązał to wprost z byciem patriotą.
Żeby nie było był prominentnym członkiem PO.

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewa-rembikowska
14 października 2020 17:30

Maseczki kosztują coś koło 2,50 zł w detalu, ale kiedyś awaryjnie chciałem kupić maseczkę na stacji benzynowej i można było kupić tylko paczuszkę po 10 sztuk, bagatela za 50 zł.

Jak Pani pisze "sze krenci".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @tadman 14 października 2020 17:25
14 października 2020 17:32

Powalczą z "pandemią" jeszcze z rok i definitywnie zaorzą (vel zamorzą) kościół  instytucjonalny.

Nie słyszałem, żeby z powodu "pandemii" rząd P. MM miał zamiar zrekompensować poszczególnym parafiom np. utratę wpływów "z tacy".

A może właśnie po to jest ta  cała "pandemia"?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 14 października 2020 17:16
14 października 2020 17:35

Może na razie wystarczy to, o czym mówił Pinkas - podbicie  stanu emocjonalnego u obywateli do takiego poziomu, że sami będą stać w kolejce, aby się zaszczepić. W zależności od tego, ile będzie to osób, podejmą potem odpowiednie działania wobec bardziej sceptycznych.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 14 października 2020 11:47
14 października 2020 17:51

Ale  jednak  sie  to  spelni  !!!

Paranoja  ogarnia  ludzi  coraz  bardziej...  i  temu  nie  ma  co  sie  dziwic,  skoro  u  OSZUSTA  SMOLENSKIEGO  Sakiewicza  jakis  "aLtorytet",   czyli  PUSTY  LEB  jakis  profesUr  Gut  bredzi  o  "niepowtarzaniu"  krytycznej  sytuacji  "swirusowej"  w  Lombardii  !!!   Nie  mowi  zas  nic  o  tym,  ze  do  wybrzezy  Lampeduzy  i  Sardynii  zaczeli  ZNOWU  byc  EXPORTOWANI  "uchodzcy"  !!!

Tak  wiec  ZAPASC  tzw.  sluzby  zdrowia,  ale  takze  calej  gospodarki  jest  konsekwentnie   POGLEBIANA   przez  "nasz  rzad"  i  "nasze  merdia"...  i  tu  nie  ma  zadnej  watpliwosci...

...  "nasz"  ZONT  i  MERDIA   destabilizuja  sytuacje  w  naszej  OJCZYZNIE...  tylko  slepy  i  gluchy  tego  nie  widzi  i  nie  slyszy    !!!    !!!    !!!

zaloguj się by móc komentować

tadman @stanislaw-orda 14 października 2020 17:32
14 października 2020 17:59

Zamach na Wszystkich Świętych i Zaduszki, typowo polski zwyczaj, jest po myśli gazowni, bo kpili kiedyś z pokazówki robionej przez nas tylko w te dwa dni, z jeżdżenia po Polsce, z tracenia pieniędzy, z przemysłu okołonagrobkowego i z nędznych zeszłorocznych resztek nagrobnych wystrojów usuwanych dopiero na następne Wszystkich Świętych.

Durnowate Haloween jest jak najbardziej w porządku i takie postempackie.

Właśnie wspomniany były minister zdrowia Zembala argumentował by nie upierać się przy odwiedzinach w te dwa dni, bo jest cały październik i listopad.
 

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 14 października 2020 17:32
14 października 2020 18:42

Oczywiscie,  ze...

...  ta  deta  "pandemia"  jest  po  to  zeby  OKRASC  kogo  sie  da  i   jak  sie  da...  wiec  czemu  by  nie  Kosciol  !!!

Wszystkie  chwyty  dozwolone  w  tej  "tragicznej  sytuacji",  ktora  wytFoZyl  POPiS  przez  cale  lata  karygodnego  zlodziejstwa  i  bezkrolewia,  kiedy  KORYTO  WYSYCHA,  a  z  kazdego  kata  wychyla  sie   ZAPASC...  i   BANKRUCTWO  !!!

Zreszta  wiemy  jak  to  sie  odbywalo  za  Hugona  Kollataja...  przed  rozbiorami,  ledwie  200  lat  temu...  wiemy  tez  jak  PRZEHANDLOWAL  Pilsudski  Kresy  100  lat  temu...  wiec  maja  LOBUZY  rzadowe  "chwalebne"  pSZyklady  jak  to  sie  robi,   Sakiewicz,  Karnole  i  kurwizor  CHETNIE  POMOZE  !!!

zaloguj się by móc komentować

chlor @tadman 14 października 2020 17:59
14 października 2020 18:54

Wszystkie Święta przynajmniej do wiosny będą odwołane. Zakaz opuszczania miejsca stałego zamieszkania w dniach "okołoświątecznych" już niebawem. Poważnie chorych liczonych procentowo i na sztuki, niezbyt wielu, ale przy obecnym stanie polskiej służby zdrowia - ze cztery razy za dużo.

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @ewa-rembikowska
14 października 2020 19:05

Tak trochę historii w 2004 roku mała firemka Ostrowski Arms wygryzła Bumar z konktraktu na sprzęt wojskowy do Iraku. Akurat ta firemka była po patronatem WSI.

Zatem zawsze w sytuacjach kryzysowych lub pilnych zakupów z wolnej ręki - pojawiają się  jakieś małe firemki [takie parawaniki] bo nie da się złożyc zamówinia na wprost u prodcuenta, dystrybutora musi to iść przez parawan w sprzedaży też jest podobnie.

Ta praktyka jest  szczególnie widoczna w zakupach wojskowych. 

W normalny trybie adminstracja nie ćwiczy procedur kryzysowych i wariantów scenariuszowych. Francja w lutym zutylizowała maski którym kończył się terminy ważności, Polska takie wysyła do Chin. Tak że procedury raczej leżą wszędzie.

Do kogo zwraca aparat biurokratyczny w sytuacji kryzysu naturalnego - do ekspertów i fachowców od zarządzania kryzysowego a to są ludzię o kulturze slużb mundurowych i kontaktach z nimi.

A więc przenoszą i wzorce i kulturę pracy służb i procedury zakupu - co jest i logiczne bo gdy towar jest gorący i powszechnie poszukiwany trzeba mieć dojścia i umieć coś załatwić.

Ten długi wstęp jest po to by uświadmości że afery z maseczkami, płynami, respiratorami - był prowadzone zgodnie ze sztuką i jednym odstępstwem - w podziale tortu nie uczestniczyli wszyscy.  Czy to nie poseł PO interwniował w Ministerstwie Zdrowią że ma dostawcę/oferenta - ale mimo stopy koleżeńskiej był za krótki i potem mu to wypomniano te SMS-y. 

Cóż jakby tort był podzielony trochę sprawiedliwiej - to minister Szumowski nie miał by wypomnianego kolegi instruktora.

Wracając do projektu Polskie Szwalnie - Bloger Wolfram trafnie zauważył:

.. W inkryminowanym przypadku zadbano o higienę, tj. wybrano wiele podmiotów, w tym takie, które normalnie nie żyją z zamówień publicznych, więc trudno sformułować sformalizowany zarzut stronniczego wyboru. ..

Tylko że ta higiena ma jeszcze jeden istotny element - z mydełka i ręczniczka korzystają wszyscy po społu z wielu frakcji służb - zawarto konsensus i wstawiono małe parawaniki i duże parawany a zadbano też o osłanę medialną nikt o tym nie pisze.

I tu mały wtręt o LPP i Wyborczej - jak ta pierwsza nie dawał reklam to ta druga opisała jaka jest przebitka na podkoszulkach że w sieciówce są po 40 zł a po cle w Gdyni są po 4,5 [artykuł sprzed paru lat]. LPP swój grzech zrozumiało i dawało reklamy.

Wiemy już  po  co są duże parawany - by trzymać media dalej przez ich biura reklam.

W sumie to i dobrze ktoś odrobił lekcję - tak  się robi by wspólnie pospołu wyjść na swoje w szczytnym celu na publicznych funduszach.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Nieobyty 14 października 2020 19:05
14 października 2020 19:08

Widać, że jakąś tam lekcję odrobili. Sama się zdziwiłam, że te firmy takie pomieszane. Od kurczaczków po giganty.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @ewa-rembikowska 14 października 2020 19:08
14 października 2020 19:40

Giganty tez jakieś po przejściach LPP nie może dość do siebie po wtopie na rynku wschodnim i nie udanej marce premium, 4F też przeinwestował i jego model sprzedaży  był nie wydolny - i nie zapominajmy cała kolekcja wioseno-letnia w drodzę i opłacona a ty rynek siada i zmiany nawyków konsumenckich. Zatem starana selekcja się tu odbyła.

Ktoś to z głową robił a nie dyletant.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @chlor 14 października 2020 18:54
14 października 2020 19:49

Biorąc pod uwagę ogólną liczbę łóżek intensywnej terapii w Polsce (które przecież praktycznie nigdy nie stoją wolne w większej ilości, bo jest ich mało) te 460 to już dużo, bo ponad 10% ogólnej liczby. Łatwo nie będzie, bo to nie jest koniec, liczba zachorowań pójdzie jeszcze solidnie w górę. Dla porównania (kiedyś już o tym pisałem), Niemcy mają prawie 10x więcej miejsc na intensywnej terapii, w przeliczeniu na liczbę mieszkańców to nadal ponad 4x więcej (słusznie oceniłeś polskie niedobory). Oni zasadniczo problemu nie mają i raczej nie będą mieli.

Przy tej skali problemu podstawowego jakieś drobne aferki i finansowe przewałki "z okazji pandemii" ujdą w zasadzie niezauważone. Nic dziwnego, że kto może, korzysta.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @tadman 14 października 2020 17:30
14 października 2020 19:49

Na poczcie przy okazji pani w okienku zachwala maseczki. Mówię dziękuję. A diabeł mnie podkusił zapytać po ile te maseczki (w głowie myśli o liczbie mnogiej). Pani odpowiada 9,99 zł. Mówi dobrze i biorę. Po wyjściu oglądam paczuszkę, a tu sztuk jedna.

zaloguj się by móc komentować


olekfara @ewa-rembikowska 14 października 2020 19:57
14 października 2020 20:13

Tak. Producent Bartek S.A  z MIńska Mazowieckiego. Na metce jest też adres internetowy www.bartek.com.pl

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @olekfara 14 października 2020 20:13
14 października 2020 20:20

W takim razie bohater, który szyje na własny rachunek.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nieobyty 14 października 2020 19:40
14 października 2020 20:28

Ciekawe  !!!

Bo  wedlug  mnie  ten  "ktos"  robil  to  zupelnie  z  inna  czescia  ciala,  niz  z  glowa...  "rynek  siada"...  a  czy  ten  "ktos"  nie  wiedzial,  ze  ten  dety  "rynek"   siadzie,  a  wrecz  MA  SIASC  ?!?!?!

Bardzo  to  naciagane,  Panie  Nieobyty,...  takie  bajki  to  dobre  sa  dla  dzieci.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 14 października 2020 17:35
14 października 2020 20:47

Nalezy załozyć, iż  mają  przygotowane rozmaite warianty i ich scenariusze, aby nikt, kogo przeznaczyli do "odstrzału", im nie umknął.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Grzeralts 14 października 2020 16:55
14 października 2020 20:59

Można sobie obejrzeć wykresik, tyle że dotyczy tylko niektórych krajów (bez Polski, Czech, itd), i nie rozróżnia przyczyny zgonu. Widać np, że wzrost zgonów ponad normę tygodniową,  oznaczony jako "niski" wystąpił w Hiszpanii, i Belgii. Reszta uczestników melduje brak wzrostu zgonów (z jakiejkolwiek przyczyny), nawet Włochy, UK,  i Francja. Kraje gdzie kompletnie nic pod względem liczby zgonów się nie dzieje (brak nawet małych pików na krzywej), to: Estonia, Finlandia, Grecja, Węgry, Luksemburg, Malta, Norwegia.

No ale w przypadku Polski problem nie leży w tym, że grozi jej wymarcie ludności w wieku produkcyjnym, a w tym że służba zdrowia nie jest ukierunkowana na leczenie szpitalne  tygodniami (jak było 50 lat temu), a tylko na wykonanie zabiegu (potrzebnego lub nie) w szpitalu, i odwiezienie do domu po trzech dniach.

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @ewa-rembikowska
14 października 2020 21:22

Powiem wam że jeśli ktoś na serio pisze że polska służba jest niewydolna i stąd będą problemy z ratowaniem tych biednych starszych ludzi to widzę rzeczywistość alternatywną. Kur..a dopóki nie nastał Covid nie zauważyłem najmniejszych rządowych oznak troski o tych ludzi. I innych też. Publiczna służba zdrowia to parodia, Bóg jeden wiele ilu ludzi zmarło lub zostało okaleczonych na wskutek jej upadku. Z pewnością są to wielokrotności obecnych liczb przekazywanych jako zgony na Covida (z pozytywnym testem na SARS gwoli ścisłości - różnica jest zasadnicza). Czemu u licha ma służyć to pitolenie o niewydolności? Kogo to obchodzi?

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Paris 14 października 2020 20:28
14 października 2020 21:30

Co jest niby naciagane - tak LPP i 4F jak każda firma odzieżowa po targach w Mediolanie gdzie wyznaczono trędy na wiosnę i lato 2020 zleca szycie kolekcji - to wszystko ma być gotowe by na paczątku roku wyszły kontenery frachtem morskim. [Logistyke i terminy można  doprecyzować].

Obie firmy mają podbnie sprofilowaną sieć sprzedaży - spory udział to sklepy [franszyza] w centrach  handlowych. Jeżeli mamy od wiosny częściowy lolaut z powdu pandemi to rynek sprzedaży siada - sklepy internetowe  nie obsłużą i nie zapewnią pozimu sprzedaży jak sklepy zamknięte w galeriach, klientów nie ma lub zaczynaj oszczędzać.  Tak rynek siada dla firm z branży tekstylnej i dyrekcje polskich firm mogą sobie tworzyć różne scenariuszę ale nie wpłyną na to ile sobie minsterstwo zdrowia wyznaczy klienta na metr kwadratowy i jaki restrykcje są wprowadzone lub  zdjęte.

I nieuważam by kierownictwa tych firmy to byli ludzie bez głowy - są na rynku i się rozwijają a jak sie pomylą z poziomem ekspansji [np. LPP i rynek wschodni gdzie kolekcje rosyjskie się nie sprzedały]   to potem za to płacą.  Zresztą parę firm zachodni weszło na rynek polski i musiało się wycofać zatem to nie jest taki łatwy rynek. 

Ponieważ wiele firm i to z bardzo prężnym mendżmentem znalazło się w kłopotach po wybuchu pandemi -zatem obarczać ich że  ... czy  ten  "ktos"  nie  wiedzial,  ze  ten  dety  "rynek"   siadzie,  a  wrecz  MA  SIASC .. jest dość kuriozalne.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @chlor 14 października 2020 20:59
15 października 2020 06:45

Pików obecnych na wykresach jeszcze nie widać. Piki z wiosny można sobie zobaczyć dla porównania (niektóre kraje miały wzrosty względem najwyższych stanów z poprzednich lat o kilka tysięcy zgonów tygodniowo). Idzie wielka burza. 

System opieki zdrowotnej w ogóle nie jest ustawiony przez płatnika na leczenie, tylko na wykonywanie procedur. Ludzie nie mają świadomości, że systemu publicznej opieki zdrowotnej dającego równy dostęp do świadczeń finansowanych publicznie (co wynika z konstytucyjnych zapisów) zostali sukcesywnie przez ostatnie 20 lat pozbawieni, a za atrapę tego systemu robią wyłacznie SORy, bo tam faktycznie może przyjść każdy i domagać się każdego świadczenia. Ale tylko domagać się, bo wiele ze świadczeń nie jest realnie dostępnych (choćby dlatego, że zaplecze SORu, czyli konkretny szpital w ogóle takich świadczeń nie oferuje, bo i NFZ ich nie refunduje). Szpitale zaś nie są w żaden sposób spięte w sieć, ani ich usługi na danym terenie skoordynowane. Leczenie, zwłaszcza tych poważnie chorych, jest organizacyjnie ulepione na plaster i agrafki, ale brakuje też ludzi, sprzętu, płynności finansowej. I to już w czasach "pokoju", pandemia te problemy tylko brutalnie zaostrzy. Kuriozalne zapisy prawne o nadzorze nad jakością w opiece zdrowotnej prowadzonej przez prokuraturę (tego nie ma nigdzie w cywilizacjach mi znanych), powodują, że medycyna ostro skręciła w kierunku tzw."medycyny defensywnej" gdzie bardziej liczy się pilnowanie, żeby nie zabrakło żadnego papierka ani pieczątki niż rzeczywista jakość leczenia. Na dodatek taki rodzaj nadzoru winduje koszty pogarszając jednocześnie sprawność. To wszystko bardzo źle wygląda, a obawiam się, że świadomość realiów wśród rządzących jest bardzo niska. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @smieciu 14 października 2020 21:22
15 października 2020 06:54

PItolenie wynikać może ze strachu, że wyborca w końcu powiąże rzeczywiste skutki z rzeczywistą przyczyną. Ale to akurat nie nastąpi nigdy, można się nie obawiać. Natomiast rząd nie przetrwa tego, co się kroi na horyzoncie, jeśli szybko nie wdroży działań zaradczych. Bo wbrew temu, co sobie myśli Śmieciu, czy ktokolwiek inny, na to naprawdę się umiera i to w strasznych cierpieniach. A te cierpienia są jeszcze większe, jeśli nie dostanie się na czas fachowej pomocy. Czego nikomu nie życzę, oczywiście. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 14 października 2020 20:47
15 października 2020 09:58

Dokladnie  tak...

...  przy  apanazach  tej  zlodziejskiej  sfory  kombinuja  24  h/24  h  jak  tu  orznac  caly  narod...   w  razie  co  to  beda  sie  powolywac  na  te  rozne  pasozytnicze  ZEROWISKA  typu  ONZ,  WHO  albo  inne  DETE  sFiatowe  agendy,  pelne  oblakanych  DEBILI  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nieobyty 14 października 2020 21:30
15 października 2020 10:05

Pardon...

...  Panie  Nieobyty,  ale  tym  razem  Panski  komentarz  jest  naciagany  !!!

Cala  ta  dzialalnosc  tych  "menedzmentow",  preRZnyH  i  obrotnyH  to  PATOLOGIA  i  KURIOZUM...  doskonale  Pan  o  tym  wie...

...  az  "mi  serce  z  zalu  peka",  ze  te  "menedzmenty"  w  dzisiejszej  dobie  "swirusa"    nie  beda  mogly  pojechac  do  Mediolanu  i  wyznaczyc  trendow...  a  beda  MUSIALY  skorzystac  z  "tarczy"  albo  i  innego  socjalistycznego  "odszkodowania"  !!!      

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Paris 15 października 2020 10:05
15 października 2020 10:33

Kuriozalne

Patologią ma być to że ktoś prowadzi firma i jest na dany fragmencie rynku – ma zobowiązania kredytowa i kontraktowe, plany produkcyjne , dopięte budżety i przychodzi pandemia.

Jaki ma kierownictwo danej firm wpływ na to że rozwija się pandemia i wchodzą obostrzenie rządowe które biją w ich działalność biznesową.

Fakt rożne są podejścia od prostych zwolnień i redukcje płac po korzystanie z „tarcz”.

Jeżeli udział w danym projekcie pomocy państwowej np. „tarczy” jest opłacalny dla polskiego podmiotu gospodarczego to co komu do tego że się z niej korzysta.

Nawet udział w projekcie Szwalnie Polskie – ktoś dostał propozycja [ może nie do odrzucenia] i miał problemy to w projekt wszedł .

Biznes a szczególnie korporacje to nie jest działalności charytatywna - tam się liczy jaki jest poziom KPI.

A „odszkodowań” póki co to Państwo nie wypłaca – nie ma wprowadzonego stanu wyjątkowego – bo nie ma to środków a i była kwestia polityczna wyborów.

Jest obecnie druga fala pandemii a i sytuacja polityczna jasna – i chyba będzie ten stan wyjątkowy wprowadzony o ile będzie to opłacalne dla zagranicznych koncernów i to one dostaną gro odszkodowań.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 15 października 2020 06:45
15 października 2020 10:34

Jak  sie  ma...

...  za  wysokie  apanaze  i  za  duzo  jest  tych  zlobow  przyspawanych  do  koryta  -  to  swiadomosci  nie  ma  i  wiedzy  nie  ma  o  tym,  co  sie  dzieje  na  Bozym  swiecie...  i  nie  bedzie  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nieobyty 15 października 2020 10:33
15 października 2020 11:07

Tak,  Panie  Nieobyty,...

...  kuriozalna  i  patologiczna  jest  dzialalnosc  "naszego  rzadu",  a  takze  dzialalnosc  "naszych"  firm  produkcyjnych...  i  teraz  to  sie  wali  -  oczywiscie  dzieki  "swirusowi"...

...  bo  "szumowski"  i  jemu  podobni  juz  dawno  POWINNI  nosic  "obraczki"  na  swoich  lepkich  raczkach  !!!

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Wolfram 14 października 2020 13:45
15 października 2020 11:22

Ja to wszystko wiem, zdaję sobie sprawę jak każda sytuacja może być wykorzystana "obok prawa".

Drażni mnie jednak potępianie wszystkiego wokoło, siedzenie sobie wygodnie na "4 literach" przed komputerem i stukanie w klawiaturę, bo to jest "be" tamto jest "be".

Gdyby Pani Ewa na koniec napisała jak ona widzi rozwiązanie problemu wszystko byłoby "oki" (jak mowi mlodsze pokolenie.

Ale tego nie robi.

Dlaczego?

I tutaj mogę snuć domysły - a może to taka "matka kurka" w spódnicy , niby wszystko prawda ale coś zgrzyta.

Jak daleko takim wpisom jak Pani Ewy czy Pana Ewarysta od zwykłego hejtu. Granica nie została przekroczona,  ale ponad linią graniczna mogą sobie podać rękę.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Grzeralts 15 października 2020 06:54
15 października 2020 12:10

Dziadek (94 lata) mojej koleżanki leżał na Covid 2 miesiące i przeżył. Umiera się? chyba w TV...

zaloguj się by móc komentować

Paris @szarakomorka 15 października 2020 11:22
15 października 2020 12:22

Tyle  pan  wiesz  co  zjesz  !!!

Swoim  g**nianym  komentarzem  to  pan  przekroczyl  granice,  chocby  dobrego  wychowania...  pewnie  to  z  nudow...

...  ale  tak  na  przyszlosc  to  odczep  sie  pan  od  Panstwa  ER  i  EF...  poszuka  pan  sobie  blizszej  rodziny...  

...  a  pana  domysly  to  psu  na  bude  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ThePazzo 15 października 2020 12:10
15 października 2020 13:40

Umiera sie, umiera. To, że ktoś czegoś nie widział, nie znaczy, że to nie istnieje. Ja też znam 90-latkow, którzy przechorowali bez problemu. Ba, znam nawet takiego, który wyszedł w dobrej formie z OIT.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @szarakomorka 15 października 2020 11:22
15 października 2020 14:07

A który z polityków będzie słuchać mojego głosu? Już po wyborach. Zaczną mnie kokietować dopiero za 3 lata.

W grudniu 1982 roku zmarł 47 letni zanakomity sprawozdawca sportowy Tomasz Hopfer na grypę, czy raczej jej powikłania. Jak co roku o tej porze mieliśmy epidemię i niektórzy umierali. Czy z tego powodu zamknięto gospodarkę?

Proszę spojrzeć na Szwecję i na Białoruś. One  nie zamknęły gospodarki i jakoś ludzie nie umierają na ulicach. Gdyby rząd nie zamknął gospodarki, to i firmy, które opisałam nie miałyby problemów a ja bym nie miała tematu do opisania. 

Jak rząd musiał coś zrobić, to trzeba było izolować staruszków oraz osoby z obniżoną odpornością.

Więc skoro wirusy i inne patogeny są naszym naturalnym środowiskiem, w którym żyjemy, były, są i będą a my musimy wśród nich żyć , więc może lepiej postawić na program oswajania ludzi z tym, że trzeba budować odporność własną indywidualną oraz zbiorową.

Model jest. Czy MZ z niego skorzystała?

https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-polsce,koronawirus--model-uzyskania-odpornosci-stadnej-dla-polski-autorstwa-krzysztofa-szczawinskiego,artykul,46187428.html?utm_source=t.co_viasg_medonet&utm_medium=social&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

Dlaczego w mediach mamy wysyp lekarzy celebrytów straszących ludzi i wprawiających ich w stan paranoi a nie zaprasza się tych, którzy chcą studzić emocje?

https://polskatimes.pl/prof-kuna-samotnosc-i-brak-czulosci-niszcza-nasza-odpornosc-przeciwwirusowa/ar/c15-15222604

Profesor Kuna mówi w tym wywiadzie:

Zatraciliśmy jakikolwiek rozsądek. Rozmawiałem z dziennikarzem jednej z wiodących stacji telewizyjnych, który prowadzi programy informacyjne, mówił mi o ogromnym wzroście oglądalności programów informacyjnych, z którego są niesłychanie zadowoleni. A słuchacze oczekują negatywnych i złych informacji, a szczególnie oczekują strasznych informacji o COVID-19 i są im te informacje dostarczane. Mam odczucie, że podobnie zachowują się niektórzy politycy.

Można rzec im gorzej, tym lepiej. Rząd walczy ile sił, to i nagrody się należą.

To jest wypowiedź ex-minister Emilewicz.

Nawiązując do dzisiejszych doniesień medialnych chciałam potwierdzić - tak, pracownicy Ministerstwa Rozwoju otrzymali nagrody.

Te nagrody to forma podziękowania i docenienia pracowników ministerstwa, którzy od wybuchu pandemii zamienili domy na pokoje w ministerstwie, pracowali dzień w dzień, po godzinach, nocą, przysypiając na karimatach po to, by jak najszybciej wypracować rozwiązania ratujące polskie firmy przed upadkiem, a miliony pracowników przed bezrobociem. To dzięki nim praca została wykonana na czas i co najważniejsze przyniosła pozytywne efekty. 

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-10-15/emilewicz-miala-rozdac-6-mln-zl-nagrod-w-ostatnim-dniu-pracy/

Przepraszam nie myślałam, że dożyję takich czasów, że Gelsomino w Krainie Kłamczuchów spotka się z Nagim Królem Jana Christiana Andersena.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 15 października 2020 14:07
15 października 2020 15:12

Normalnie  szok  !!!

I  taka  dziunia  "wydala"  6  milionow  dla  NIEROBOW  "dobrej  zmiany"...  to  sie  normalnie  w  glowie  nie  miesci...  no,  bidula  jedna,  spala  na  karimacie...

...  no  teraz  to  tego  cymbala  Emilewicz  tylko  w  ramki  obsadzic  !!!

Te  poczynania  "dobrej  zmiany"  naprawde  w  glowie  sie  nie  mieszcza...  co  za  ZLODZIEJE  !!!

zaloguj się by móc komentować

onyx @ewa-rembikowska 14 października 2020 09:50
15 października 2020 15:21

Gdyby maseczki szkodziły tak jak to opisują różni fachowcy to duża część ludności azjatyckiej by masowo rok w rok wymierała a jakoś to się nie dzieje i chodzą w maseczkach od kilkudziesięciu lat. Cała reszta wygląda tak jak to Pani opisała. Ktoś przymusił świat do tych restrykcji a dalej poszło metodą urzędniczego domina czyli jak zawsze.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @onyx 15 października 2020 15:21
15 października 2020 15:36

Nie wiem, czy maseczki szkodzą, czy nie szkodzą, bo jak zwykle i w tej  kwestii są różne badania, wyniki i opinie. Azjaci noszą maseczki zdaje się ze względu na smog. U nas też kilka lat temu starano się to zaszczepić, ale masowo się nie udało.

Natomiast to co obserwuje odkąd mam jako taką świadomość to jest to, że jak jest rozwiązanie rozsądne i nierozsądne, to polityk wybierze to drugie a w międzyczasie postara się skłócić każdego z każdym przy okazji wywołąc skrajne emocje i panikę. I nie ma ceny, której nie zapłaci z budżetu za swoje dobre  samopoczucie. Dlatego uważam, że świat bez plityków byłby o niebo przyjemniejszy i tańszy.

zaloguj się by móc komentować

onyx @ewa-rembikowska 15 października 2020 15:36
15 października 2020 15:47

Zgoda ale tu już wchodzimy w strukturę i działalność władzy/państwa. W socjalizmie/demokracji nikt nic lepszego nie wymyśli a jeśli twierdzi że ma plan to kłamie bo plan dotyczy tylko etapu dojścia do władzy. Etapy konsumpcji i utrzymania władzy są z grubsza zawsze podobne i podobnie się kończą. Obecni kończą machając flagą. Po nich będzie przesilenie i kolejny rząd fachowców/balcerowiczów.

zaloguj się by móc komentować

chlor @ewa-rembikowska 15 października 2020 14:07
15 października 2020 16:58

Pewnie jakiś model walki z wirusem został w Polsce przyjęty, choć jasno nie głoszony. Wygląda na bardzo podobny w ostatecznych skutkach do niemieckiego. Można próbować oceniać kraje na podstawie liczby zakażeń/milion ludności (łatwość roznoszenia zarazy), i ilości zgonów/milion (efekt działań lub braku działań).

Te liczby w Polsce i w Niemczech są podobne, tu i tam 4osoby/mln złapały, 87/mln zmarło w Polsce, 117 osób/mln zmarło w Niemczech. Sprawdziłem dane z 13 krajów najbardziej znanych z różnych względów, lub bliskich.

Najwyższa zarażalnosć jest w USA i Hiszpanii (ponad 20 przypadków na milion ludności. Czesi mają 3 razy wyższą zarażalnosć niż my (słabe restrykcje?), ale śmiertelnosć nie wiele wyższą - 109 osób/milion. Najwyższa śmiertelność (system się nie sprawdził?) jest Belgii (886/mln), Hiszpanii (715/mln), USA (669/mln, potem UK (635/mln). Zaś Włochy i Szwecja około 600 zmarłych/milion ludności. Białoruś ma podobne (trochę wyższe) "wyniki" jak Polska. Chiny mają rekordową ilosć zakażeń (59/ mln), ale ostateczną śmiertelność niezwykle niską, zmarły 3 osoby/milion ludnosci. Być może w Chinach wystąpiła ta odporność stadna, o ile takie zjawisko naprawdę istnieje.

zaloguj się by móc komentować

chlor @chlor 15 października 2020 16:58
15 października 2020 17:02

Korekta - ilość zarażonych w tysiącach/ milion, a nie w sztukach. Śmiertelność podałem prawidłowo.

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @chlor 15 października 2020 17:02
15 października 2020 19:29

    Rzad Jej Krolewskiej Mosci wszystko trzyma pod kontrola,i wszystko jest na biezaco aktualizowane,jak to w powaznym panstwie:

https://www.gov.uk/guidance/high-consequence-infectious-diseases-hcid#status-of-covid-19

 

  

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Nieobyty 15 października 2020 10:33
15 października 2020 19:54

Napisał Pan to co napisałbym w następnym komentarzu po swojej niezgodzie(szarakomorka @ewa-rembikowska 14 października 2020 08:44) na notkę Pani Ewy.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @DobreWino 15 października 2020 19:29
15 października 2020 21:07

"Od dnia 19 marca 2020 r. COVID-19 nie jest już uważany za chorobę zakaźną o wysokim stopniu zakaźności (HCID) w Zjednoczonym Królestwie". No ładnie..

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @szarakomorka 15 października 2020 19:54
15 października 2020 21:59

Ja notkę Pani Ewy odbieram przez pryzmat tego że na projektach pańtwowych [a szczególnie przy zakupach interwencyjnych] pojawiają się zawsze takie spółki zadaniowe które mają z góry projekt [lub jego część] realizować np. przez podwykonawców.

Można to nazwać rentą projektową i tylko jej poziom i skala zależy od kultury lokalnej danego rynku [ile % jest pod stołem dla zamawiającego]. 

Nie zmienia  to faktu w jakiej sytuacji znalazło się bardzo wiele firm w sytuacji pandemi - zgodnie z regułami prowadzą biznesu a tu pojawia się element nieprzewidywalny i dodatkowo rynek reguluje władza [np. kiedy trzeba zamknać i odtworzyć daną branżę] i to w sposób niespotykany do tej pory.

Ale i też na rynku w takiej sytuacji wiele firm bardzo elastycznie reaguje - np. oferty produkcji testów, maseczek przyłbic, osłon dla sklepów i stanowisk pracy, maseczki itp. i itd.

I po takim poruszeniu i wzmożeniu gdy rynek zaregował to znowu jakaś próba jego temperowania.

Dobrze to opisuje historia polskiego testu na Covid - najpierw zryw że możemy, potem że są moce produkcyjne i wdrażamy.  I jaki jest efekty - testy są gotowe tańsze niż zagraniczne i co ważnie jeden z typów nie potrzebuje temp. minusowej może być przechowywany w temp. pokojowej. A władza co dalej kupuje testy Turecki i Koreańskie - i cisza nie przebiło by się to gdyby nie niemieckie media które akurat ładowały w miniterstwo - ot uderzyły a potem to wygasiły.

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 15 października 2020 21:07
15 października 2020 22:14

Pieknie...

...  jaja  jak  berety  !!!

Normalnie  zabic  ich  pustym  smiechem  !!!

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @chlor 15 października 2020 16:58
16 października 2020 06:43

Śmertelność trzeba oceniać wyłącznie jako CFR/IFR, inaczej wychodzą przekłamania z racji nieporównywalnych mianowników. A ten parametr się waha od setnych procenta do istotnie ponad 1% w zależności od kraju/analizowanej populacji. Czyli w najgorszym wypadku jeden na 100 zarażonych umrze. Nasza populacja wydaje się być bliżej wartości 1 na 1000 zarażonych. Przy czym na 10 z nich 7-8 będzie powyżej 65 r.ż. Nadal nie wiadmo, co decyduje o takich rozbieżnościach CFR, z pewnością ważną rolę odgrywa uprzednie narażenie na krążące w środowisku inne koronawirusy, także zwierzęce.

Tak, my realizujemy model niemiecki, tyle, że przy dużo mniej wydolnych zasobach opieki zdrowotnej, więc pewne modyfikacje są konieczne. Do tego dochodzi polski jakośtobędzizm, więc mój optymizm jest umiarkowany, aczkolwiek ministra zdrowia mamy, zdaje się, najlepszego dotychczas, tzn. odkąd istnieje IIIRP.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Nieobyty 15 października 2020 21:59
16 października 2020 06:49

Leczenie i diagnostyka to jest biznes o takim wolumenie, że nie ma w nim absolutnie żadnych żartów. Nawet niemieckie media pewnych rzeczy nie mogą. Nasi opozycjoniści się z tymi testami wyrwali jak Filip z konopii. Jak dzieci. A twórcy testu nie mogli sobie od razu znaleźć np.szwajcarskiego inwestora? Też się z choinki urwali?

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @ewa-rembikowska
16 października 2020 09:24

Słyszałem swego czasu, że przy okazji podobnej histerii w czasie epidemii SARS sprzed parunastu lat, w Stanach nakręcano miejscową produkcję maseczek, na czym sektor miał ostatecznie mocno ucierpieć, bo zaraz po minięciu histerii szpitale i inne instytucje przerzuciły się ponownie na tańszy import z Chin, a miejscowi producenci zostali sami z tymi maskami i inwestycjami w sprzęt produkcyjny. Podobno tym razem domagali się dużo mocniejszych gwarancji.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Grzeralts 16 października 2020 06:43
16 października 2020 09:27

Te liczby niestety trzeba brać na oko, bo do obliczenia IRF potrzebna jest rzeczywista ilosć zakażonych w kraju, a nie tylko tych którzy dostali pozytywny wynik testu. Z kolei wystarczy gdy władza podwoi ilość testów by metodą księgową poprawić sobie CFR dzięki wzrostowi liczby "wyłapanych". To działa, o ile tygodniowa ilość zgonów nie wiele się zmienia lub przynajmniej wzrasta wolniej, a zwykle tak jest.

Koszty społeczne, i gospodarcze "metody księgowej" zależą od tego czy bezobjawowi dostają tylko zalecenia, jak w Szwecji, czy też wraz z rodziną, znajomymi i współpracownikami idą do ścisłego aresztu domowego.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tomasz-kurowski 16 października 2020 09:24
16 października 2020 09:29

Teraz z tym importem z Chin to może już nie być tak różowo. Każdy sztucznie wygenerowany popyt kiedyś się kończy i wraca do swojego normalnego wolumenu. Po maseczkach przyjdzie szczepionka a potem czipy.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Grzeralts 16 października 2020 06:49
16 października 2020 09:58

A twórcy testu nie mogli sobie od razu znaleźć np.szwajcarskiego inwestora? Też się z choinki urwali?

Nie tak szybko -

https://www.money.pl/gospodarka/polskie-testy-na-koronawirusa-sukces-otrabiony-a-one-zalegaja-w-magazynie-6536685167371905a.html

.. Test opracował poznański Instytut Chemii Bioorganicznej PAN (ICHB PAN). Elementy testu i odczynniki dostarczyły polskie spółki  Future Synthesis i A&A Biotechnology, do produkcji wyznaczono polską firmę Medicofarma. ..

..Gdzie są testy, na których stworzenie, decyzją ówczesnego wicepremiera i ministra nauki Jarosława Gowina, przyznano instytutowi PAN 15 mln zł? ..

... Na potrzeby Ministerstwa Nauki wyprodukowano 150 tys. testów w dwóch wariantach: jednogenowym i dwugenowym. Czekają one na dyspozycję dokąd i kiedy je wysłać - mówi money.pl Cezary Kilczewski, prezes spółki Medicofarma S.A. ..

.. Wszystko dlatego, że laboratoria, gdzie test sprawdzano, zwróciły uwagę na fakt, że zakres badań testem dwugenowym Medicofarmy (MediPAN 2G COVID test) jest może nazbyt szeroki. Można nim bowiem badać również poprawność pobrania wymazu.

Jednak przez to wykonuje się jednocześnie badanie mniejszej liczby próbek pacjentów niż testami, które tej takiej funkcji nie mają...

...Dlatego opracowano i wprowadzono do produkcji trzeci test - MediPAN 2G+ COVID test, który pozbawiony już jest tej dodatkowej kontroli, ale umożliwia jednoczesne badanie maksymalnej liczby pacjentów podczas jednego cyklu pracy urządzenia diagnostycznego.

Tak więc jesteśmy jedną z niewielu firm na świecie, która oferuje aż trzy różne testy molekularne na koronowirusa..

Z tego wynika że przedstawiono ofertę wspracia Państwa i aparat wyłożył fundusze na badania oraz oferta była konurencyjna rynkowej i jakościowo lepsza.

Kraj kupuje testy w Korei i Turcji a za to paru odbiroców zagranicznych docenia jakość i niską cenę polskich testów na których opracowanie i tak wydano fundusze państwowe.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Grzeralts 16 października 2020 06:43
16 października 2020 10:20

Lecz prawdą jest także,że każdy minister zdrowia polegnie przy takim systemie zdrowotnym i niespójnymi działaniami polityków.Poprawa w funkcjonowaniu służby zdrowia i kierunek myślenia,to proces na lata. Pokaźne grupy chcą udowodnić ,że im gorzej-to lepiej. Nastawienie i reforma zależy od Opcji,która nam zapanuje. Co jedni reformują ,drudzy odwołują.Przy całym szaleństwie covidowym zawdzięczam lekarzom właściwie dalsze życie.Przeszłam wielogodzinną operację i radioterapię bez szwanku i problemów. I nie tylko ja...

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @zkr 16 października 2020 11:11
16 października 2020 11:22

broń nuklearna ma za szerokie sjutki uboczne i przede wszystkim nie działa selektywnie, gdyz wybija w szystko w zasięgu swego rażenia.

Co innego dedykowane szczepionki (antidotum)  dla określonych grup (np. wiekowych).

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @chlor 15 października 2020 21:07
17 października 2020 01:10

Owszem,ladnie. Coz wiecej mozna powiedziec?

Tylko prosze tez polaczyc ten zapis z innym, pomieszczonym w "New England Medical Journal", i tez, akurat, z marca b.r. z dnia 26.03. a wiec tydzien pozniej niz zapis Rzadu Jej Krolewskiej Mosci.

Autorem jest   slawny juz dr Antoni Fauci . Umieszcza on coronke      w  jednym rzedzie z grypa sezonowa i smiertelnoscia charakterystyczna dla tejze.Szczegoly w artykule....Cala reszta do porownania z otaczajaca rzeczywistoscia.

Chyba juz wole dowolny problem z geometrii rozniczkowej:))

 

zaloguj się by móc komentować


ThePazzo @ewa-rembikowska
17 października 2020 19:22

Caly świat czeka na szczepionke.

Ciekawe czy oni maja w kontrakcie zapisane to mowić czy naprawde tak myslą? 

https://www.youtube.com/watch?v=6WEObCo0kUs&ab_channel=BeanymanNews

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @DobreWino 17 października 2020 01:10
17 października 2020 21:10

Mozna  powiedziec  to,  ze...

...  "rozkazy"  na  grzanie  'swirusa"  weszly  w  zycie  z   PREDKOSCIA  SWIATLA  !!!

Nadprodukcja  maseczek,  testy  na  "swirusa",  szczepionka  -  i  to  po  trupach  jest  wprowadzane...  ale  to  juz  NIE  ZRE,  a  bedzie  tylko  gorzej.   Dobrze,  ze  coraz  wiecej  ludzi  jest  przekonanych,  ze  to  jest  MEGA  OSZUSTWO  !!!

Tego  jawnego  szwindlu  nie  da  sie  przykryc  w  "polskich  przekaziorach  giertychem".

zaloguj się by móc komentować

Paris @ThePazzo 17 października 2020 19:22
17 października 2020 21:20

Oj  tak...

...  caly  sFiat  nie  moze  sie  wprost  doczekac,  kiedy  Bill  i  Melinda  go  uratujo  !!!

A  potem,  dajmy  na   to  za  kilka  lat  dowiemy  sie  ile  to  milionow  zlotych  przekrecil  jakis  "szumowski"  albo  "emilewicz"  =  "giertych"  -  zanim  wdrozyli  ten  "cUT-miUT"  za  ktory  przyjdzie  narodowi  zaplacic...

...  tak  jak  dzisiaj  za  te  beznadziejnie,  przeplacone  "maseczki  i  testy"  !!!

Kolejne  GIGA  ZLODZIEJSTWO  "naszego  zjednoczonego  rzadu".

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ewa-rembikowska 14 października 2020 11:47
17 października 2020 21:58

Oby się nie spełniło. Ale WHO nie jest autorytetem w kwestiach zdrowia i życia. Ilość ofiar śmiertelnych wirusa jest już większa niż grypy. Nadto WHO wypowiada się w kontekście kampanii w USA. Ciekawe, że ta opinia czegoś dziwnie zbliża się do stanowiska Trumpa. I to po odcięciu dotacji WHO przez niego. A może to nie dziwne. Ból w okolicy serca - pusty portfel. 

Inna sprawa że ktosie, łącznie z urzędnikami z PiS, z pewnością interesują się losami ubezpieczeń zdrowotnych i emerytalnych w kontekście wirusa. Inny aspekt pandemii. 

Na marginesie teraz wiem czemu bardziej zawsze podobały mi się opaski. Zrobiłem sobie jedną ze starego golfa. Okazja żeby dać zarobić producentom niewkręconym w system. 

W sumie świetne śledztwo. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @tadman 14 października 2020 17:25
17 października 2020 22:03

No wiesz ... Zębala też człowiek, też by sie chciał załapać. A ty mu żałujesz. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować