-

ewa-rembikowska : Wczoraj Warszawianka, dziś Kujawianka.

Czy PiS zdąży wprowadzić Krajowy System e-Faktur?

Na scenie przedstawienie. Dla każdego coś miłego.

Nieco futurystyki, czy ZP się rozpadnie i będą nowe wybory?

Dymisja wicepremiera Jarosława Gowina to był nieunikniony ruch po ostatnich jego wypowiedziach i decyzjach. Stał się on wewnętrzną opozycją rządu - zaznaczył w środę rano w Sygnałach Dnia wiceminister rodziny i polityki społecznej Stanisław Szwed.

https://wpolityce.pl/polityka/562010-wiceminister-rodzinydymisja-gowina-to-byl-nieunikniony-ruch

 

Nieco horroru. Niech napięcie rośnie.

Jednak w przypadku koronawirusa widzimy bardzo wyraźnie, że wariant Delta nadal będzie zarażał osoby, które zostały zaszczepione, a to oznacza, że każdy, kto nie został zaszczepiony, w pewnym momencie zetknie się z wirusem

— mówił prof. Andrew Pollard, szef zespołu naukowców z Uniwersytetu Oksfordzkiego, którzy opracowali szczepionkę produkowaną przez firmę AstraZeneca.

https://wpolityce.pl/swiat/562008-co-z-odpornoscia-zbiorowa-w-przypadku-wariantu-delta

Na zapleczu tymczasem aż tryska od pomysłów jak uszczelnić system podatkowy, by przypadkiem nikt nie śmiał nawet pomyśleć o uszczupleniu należności podatkowych, by z "zysków podatkowych" wybudować dom w Alpach. Wprowadzić do każdej formy inspektora skarbowego na wzór komisarzy stanu wojennego tak po prostu się nie da, ale w sukurs przychodzi informatyka.

Tak więc nowy cyber kontroler podatkowy prawie jest już gotowy do podjęcia obowiązków.

Poza opisanymi przeze mnie bazami

1/ kas fiskalnych on-line

2/ centralnego rejestru faktur  i deklaracji VAT, czyli JPK+VAT

3/ systemu STIR, śledzącego na bieżąco ruchy na kontach bankowych

4/ Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych  - systemu, w którym są gromadzone i przetwarzane informacje o osobach fizycznych sprawujących bezpośrednią lub pośrednią kontrolę nad spółką, stowarzyszeniem, fundacją.

5/ centralnego rejestru ksiąg rachunkowych i innych ewidencji podatkowych, który ma ruszyć 1 stycznia 2023 roku,

Minister Finansów prowadzi prace nad ustawą dotyczącą wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur. Założeniem jest, by dla odważnych ochotników system ruszył 1 stycznia 2022 roku a dla opieszałych obowiązkowo w 2023 roku.

Ma to być baza teleinformatyczna, za pośrednictwem której będzie można wystawić fakturę w formie ustrukturyzowanej. Po wprowadzeniu do systemu danych faktury, będzie on przydzielał dokumentowi unikalny numer identyfikujący oraz weryfikował zgodność danych zawartych w takiej fakturze ze wzorem faktury ustrukturyzowanej. Faktura ma być uznawana za wystawioną i doręczoną w dniu przydzielenia przez system dokumentowi numeru identyfikacyjnego. System będzie miał także za zadanie analizować i kontrolować prawidłowość danych wykazywanych w fakturach ustrukturyzowanych przez podatników, co zwiększy możliwości analityczne i weryfikacyjne organów podatkowych.

"Zakłada się, że projektowane rozwiązanie przyczyni się nie tylko do wzmocnienia kontroli prawidłowości rozliczania podatku VAT, ale także uproszczenia samego procesu kontroli rozliczeń u przedsiębiorców z uwagi na możliwość zdalnego monitorowania przez organy podatkowe obrotu dokumentowanego fakturami. Zakłada się, że proponowane rozwiązanie umożliwi także zwiększenie dochodów budżetu państwa w wyniku zakładanego zwiększenia poboru podatku VAT na każdym etapie obrotu towarami i usługami.


Projektowane rozwiązanie pozwoli podatnikom upowszechnić jednolity format faktury elektronicznej, w postaci faktury ustrukturyzowanej, co pozwoli na dalszą elektronizację i automatyzację procesów fakturowania i księgowania transakcji handlowych dokonywanych między podatnikami. "  https://archiwum.bip.kprm.gov.pl/kpr/form/r2144021,Projekt-ustawy-o-zmianie-ustawy-o-podatku-od-towarow-i-uslug-oraz-niektorych-inn.html

 

Zasadniczo na koniec należałoby postawić pytanie, czy objęcie wszystkich przesiębiorców cyber systemami kontrolujacymi ich na każdym kroku wyeliminuje na przykład działalność mafii vatowskich i faktycznie przyczyni się do poprawy ściągalności podatków? A jeśli nie, to dlaczego?



tagi: krajowy system e-faktur  kas  nadzór podatkowy 

ewa-rembikowska
11 sierpnia 2021 09:50
93     2850    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

szarakomorka @ewa-rembikowska
11 sierpnia 2021 10:58

Co Pani proponuje?

zaloguj się by móc komentować

smieciu @ewa-rembikowska
11 sierpnia 2021 11:14

Każdy ruch podatnika pod kontrolą. Dziury mają być załatane. Pytanie brzmi dlaczego w ogóle nie słychać skowytu przekręciarzy związanych z PO? Podobno kręcili lody na miliardy. A teraz wszystko ma być za mordę trzymane. Czyli tak jak autorka napisała:

Zasadniczo na koniec należałoby postawić pytanie, czy objęcie wszystkich przesiębiorców cyber systemami kontrolujacymi ich na każdym kroku wyeliminuje na przykład działalność mafii vatowskich i faktycznie przyczyni się do poprawy ściągalności podatków? A jeśli nie, to dlaczego?

Może nadszedł czas by Kurski przestał molestować to biedne PO we Wiadomościach gdyż jak się okaże oni tam czyści i grzeczni są. W przeciwieństwie do bandy przedsiębiorców prowadzących swoje mikro firmy.

zaloguj się by móc komentować

Dafi @ewa-rembikowska
11 sierpnia 2021 11:29

Kasa fiskalna online i w konsekwencji rzemieślnik w razie braku prądu i internetu ( burza ,awaria sieci elektrycznej czy internetowej) nie może wykonywać działalności (ostatnio miałem awarię sieci cały dzień) bo nie wolno mu wystawić paragonu do wykonanej usługi.A z drugiej strony fryzjer  z którego usług korzystam od kilku lat ani razu nie dał mi paragonu (nie tylko fryzjer ale i np. lekarz okulista i stomatolog itd).

 

zaloguj się by móc komentować

Janek-D @ewa-rembikowska
11 sierpnia 2021 12:09

nie no jakaś masakra, potem człowiek zamiast zarabiać i skupić się na pracy i biznesie, siedzi i grzebie w tych papierach i przepisach.

Jakoś np. w UK czy Irlandii, system działa a nie zagląda do d... człowiekowi. Choć ostatnio kuzynka znajomej, ma spółke we Francji, musiała się tłumaczyć przed urzędem jako wspólnik gdzie i po co, do kogo dzwoniła. Czyli wprowadzamy model socjalizmu francuskiego.

Mafie i tak będa bo są poza systemem.

Centralny Rejestr oddychajacych bez maseczek - czekam na podatek od CO2 wydychanego z płuc - może nam założą maseczki z DPFem.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @szarakomorka 11 sierpnia 2021 10:58
11 sierpnia 2021 12:09

Proszę Pana proszę spróbować wyszkolić retrievera do udziału w zawodach w aportowaniu dummików przy pomocy tylko i wyłącznie metod awersyjnych przy założeniu, że podczas zawodów pies jest soute, czyli startuje nie tylko bez smyczy, ale i obroży a komedy można wydawać wyłącznie słownie lub optycznie bez dotykania psa. Czy pies, który nie ufa swojemu właścicielowi a właściciel swojemu psu cokolwiek w tych zawodach ugrają? Nie

To samo jest z podatkami. Można tworzyć coraz bardziej skomplikowane systemy z wieloma wyjątkami i uznaniowością ze strony urzedników skarbowych a zarazem coraz większą opresyjnością wobec podatników, można robić systemy proste z zaufaniem do podatników. 

Kluczem jest słowo zaufanie. Jeśli władza nie ufa przedsiębiorcom i musi im coraz bardziej skracać smycz i zakładać kolczatkę, to i w retorsji otrzyma to samo. Skoro ludzie przekonają się na własnym karku, że mają do czynienia z państwem okupacyjnym i opresyjnym to się do tego odpowiednio dostosują. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Dafi 11 sierpnia 2021 11:29
11 sierpnia 2021 12:10

A prosił pan o paragon?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @smieciu 11 sierpnia 2021 11:14
11 sierpnia 2021 12:12

Przecież wszyscy wiedzą, że przekręty były, są i będą a ich promotorem są urzędnicy skrabowi i celni. W końcu nie na darmo mafia VAT działała nieomalże pod okiem Banasia. Amber Gold to samo, gdyby nie urzędnicza krysza to i afery by nie było.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Janek-D 11 sierpnia 2021 12:09
11 sierpnia 2021 12:13

Spokojnie UE już szykuje nowy projekt - baza wszystkich aktywów każdego obywatela UE do wykonania przez rządy narodowe.

zaloguj się by móc komentować

Dafi @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 12:10
11 sierpnia 2021 12:15

Nie prosiłem i prosił nie będę.Po co marnować papier.Dbam o czystość planety :).

zaloguj się by móc komentować

Janek-D @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 12:13
11 sierpnia 2021 12:34

fantastyczna wiadomośc :) - nie ma gdzie uciekać

zaloguj się by móc komentować


smieciu @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 12:12
11 sierpnia 2021 12:45

Ale też czasy romantycznego piractwa odchodzą do przeszłości. Od teraz, na piractwo, trzeba będzie mieć licencję ;) Wydawaną przez zarządców tych systemów. Jest o co walczyć...

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Janek-D 11 sierpnia 2021 12:34
11 sierpnia 2021 12:46

Bo tak po prawdzie nie ma. Trzeba będzie działać na miejscu. Cokolwiek przez działanie rozumiemy.

zaloguj się by móc komentować

Dafi @Janek-D 11 sierpnia 2021 12:34
11 sierpnia 2021 12:56

Może do Australii? A nie ,tam jeszcze gorzej https://widziane-z-australii.neon24.pl/post/163069,milczenie-australijskich-owiec-czesc-3-ostatnia

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @smieciu 11 sierpnia 2021 12:45
11 sierpnia 2021 12:58

Dokładnie, w końcu największe przekręty są przy fakturach związanych z preferencyjnymi stawkami VAT a zwłaszcza ze stawką O% przy eksporcie, gdy wyjeżdżają papiery a towar niekoniecznie.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Dafi 11 sierpnia 2021 12:56
11 sierpnia 2021 13:03

Nowa Zelandia? albo Albania?

zaloguj się by móc komentować

Dafi @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 12:58
11 sierpnia 2021 13:06

Myślę ,że w Polsce jest tyle tęgich profesorskich głów od ekonomi,że gdyby  te głowy połączyły swoją wiedzę i geniusz to  policzyłyby ,że Vat może być 3,4, 5 czy 7% bez żadnych ale to żadnych odliczeń.Jedna stawka dla wszystkich na wszystko.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Dafi 11 sierpnia 2021 13:06
11 sierpnia 2021 13:30

Nie może być ani 3, ani 4 ani 7%. Jesteśmy w Unii to obliguje nas do tego, aby poruszać się w widełkach 15 - 25%.

Bez wątpienia jednolita stawka VAT 15% oraz obniżona na żywność 8% bez wyjątków i możliwości interpretacyjnych ze strony US dała by kopa gospodarce.  A gdyby jeszcze wprowadzono podatek ryczałtowy od przychodów, ale niski taki 1-2% to już doprawdy byłby raj, żaden urzędnik by nie musiał się zastanawiać, czy ten papier toaletowy to jest do podcierania firmowej, czy prywatnej dupy i ewentualnie w jakich proporcjach. Nawet urzędnicy zwolnieni z powodu braku roboty dali by radę jako jgd.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ewa-rembikowska
11 sierpnia 2021 14:40

Rząd PiSu rozpadnie się,nie dotrwa do końca kadencji. Zamordyzm covidowy w połączeniu z podatkowym to jest gwóźdź do trumny, do tego dochodzi potężna inflacja. 

Jak Gowin wyskakuje z tego formatu to już wiadomo , że się wszystko sypie. PiS ewidentnie się wycofuje z rządzenia. To są ich ostanie podrygi. Przejdą do swojej ulubionej pozycji czyli partii opozycyjnej.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Draniu 11 sierpnia 2021 14:40
11 sierpnia 2021 15:59

Dokladnie  tak...

...  to  sie  wali  i  sypie  juz  ze  wszystkich  stron...  po  prostu  spier****ja  z  Tytanik'a,  a  "orkiestra  sakiewiczowo-kurwizyjna"  PIERDZI  do  konca  swoje  debilizmy,...  bo  przeciez  nie  gra,  a  sa  one  coraz  bardziej  zalosne  i  zenujace...

...  PIERDY  Kaczynskiego,  Sakiewicza  "eksperta",  czy  "miesiecznicy  smolenskiej"  Czerwinskiej  -  to  GWOZDZ  DO  TRUMNY  tej  calej,  detej  -  od  samego  poczatku  -  "dobrej  zmiany"  !!!

I  na  pohybel  im  wszystkim.

zaloguj się by móc komentować

JK @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 12:09
11 sierpnia 2021 16:06

Jak świat długi i szeroki podatnik nie chce płacić podatków albo przynajmniej płacić mniejsze, więc w tym układzie słowo zaufanie nie ma prawa istnieć.

Marzy pani o stworzeniu idealnego systemu poboru podatków? Takiego nigdy nie było i nie będzie.

 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @smieciu 11 sierpnia 2021 12:45
11 sierpnia 2021 16:22

To się nawywa list kaperski.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @JK 11 sierpnia 2021 16:06
11 sierpnia 2021 16:57

A skąd pan to wie?  Czy to jedna w wielu prawd objawionych, by ludzi brać za mordę? 

Z mojego doświadczenia zawodowego wynika zupełnie co innego. 

Wie pan co to jest krzywa Gaussa? 

Dlaczego w przypadku podatków populacja miałaby się zachowywać inaczej aniżeli w innych sytuacjach?

zaloguj się by móc komentować

Peiper @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 13:30
11 sierpnia 2021 17:18

Zapewne zamiast VAT wysatrczyłby 1-2 % podatek od sprzedarzy - odpprowadzany do kasy skarbowej i bez zwrotny - oczywiście odprowadzany także od eksportu.

Ale nie po to wprowadzono VAT a prof. Modzelewski, który go wprowadzał natychmiast zostal doradcą podatkowy od spraw tegoż VAT, aby wszystko było proste, łatwe i przyjemne.

Już przy okazji zerowej stawki VAT na komputedy sprzedawane szkołom o ile pochodziły z importu wyszło jaka to przewaga konkurencyjna dla komputerów krajowych.

Niższy lub nawet zerowy VAT jest dla "swoich" a nie swoi nich się tam z tym VAT'em bawią.

zaloguj się by móc komentować

borkowski @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 16:57
11 sierpnia 2021 17:32

"A skąd pan to wie?  Czy to jedna w wielu prawd objawionych, by ludzi brać za mordę? "

Proszę pani, od wiek wieków, ludzi brano za mordę, wsadzano do więzienia/np Al Capone/, mordowano bez litości!!!

Przecież rządzący muszą z czegoś żyć i to dobrze. :)

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Peiper 11 sierpnia 2021 17:18
11 sierpnia 2021 17:35

Jesteśmy w Unii, więc VAT musi być.

Natomiast Polska ma wyjątkowo skomplikowaną ustawę VAT, w tym dużo wyjątków od wyjątków. Stąd kłopoty interpretacyjne, bo co innego podatnik, co innego urząd, co innego sąd. Tylko przypomnę trzy stawki na jeden pączek. Plus jakieś kretyńskie wymogi formalne, które powodowały choćby brak mozliwości odliczenia podatku, gdy faktura była nie podpisana, albo był jakiś drobny błąd typu literówka.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @borkowski 11 sierpnia 2021 17:32
11 sierpnia 2021 17:40

Rozumiem, że Al Capone był szanowanym obywatelem, nie wchodzącym w konflikt z prawem a o gangsterach słuchał tylko w radio.

Niech pan sobie może przypomni, ile firm zostało w Polsce skasowanych przez fiskusa, pomimo tego że właścicielom po wielu latach procesów sąd przyznawał rację, że oni prawa nie złamali. Ilu popełniło samobójstwo lub zmarło na zawał nie doczekawszy się wyroku uniewinniającego?

zaloguj się by móc komentować

borkowski @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 17:40
11 sierpnia 2021 17:49

"Gdzie drwa rąbią wióry lecą" proszę pani.

Oczywiście czytałem o bardzo wielu niesprawiedliwościach, tragediach ale w tym temacie raczej "złotego środka" nikt nie znajdzie.

Wie pani dlaczego? Proszę popatrzeć poczytać, o tych drugich, którzy nie mieli i mają litości dla pracowników. Którzy obnoszą się

swoim bogactwem, unikają dzięki swoim prawnikom płacić podatki itd.

Oddajcie Bogu co boskie, cesarzowi co cesarskie nadal aktualne. Żałować należy, że w naszych czasach ateistycznych zresztą- wynaturzone!

zaloguj się by móc komentować

borkowski @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 17:40
11 sierpnia 2021 17:52

Co do Ala Capone chodzi o to, że system podatkowy był tak skonstruowany i chyba jest w Stanach, że za unikanie/udowodnione/ podatków idzie sie

do "ciupy". Nie ma zmiłuj się!

Czy nie uważa pani, że u nas też tak powinno być? :)

zaloguj się by móc komentować

borkowski @Dafi 11 sierpnia 2021 11:29
11 sierpnia 2021 18:10

"A z drugiej strony fryzjer  z którego usług korzystam od kilku lat ani razu nie dał mi paragonu (nie tylko fryzjer ale i np. lekarz okulista i stomatolog itd)."

Powinien pan zażądać/poprosić" o takowy. Wiem wiem :)

Tylko po co o tym pisać?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @borkowski 11 sierpnia 2021 17:52
11 sierpnia 2021 18:16

 Jeżeli zaległość podatkowa jest wyższa niż 5-krotność minimalnego wynagrodzenia (w 2020 – 13 000 zł) – niezapłacenie podatku stanowi przestępstwo skarbowe, za które grozi kara grzywny do 720 stawek dziennych albo kara pozbawienia wolności lub obie te kary łącznie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 17:35
11 sierpnia 2021 18:19

I  o  to  wlasnie  chodzi,  Pani  Rembikowska,...

...  zeby  przepisy  podatkowe  byly  MEGA  "skAmplikowane"  !!!

Wtedy  PATOLOGICZNE  BIURWY  i  PRESSTYTUTKI  bedo  "zarobione"...  i  NIGDY  nie  zgino...  jak  chocby  dzis  "lajby  ratunkowe"  POpaprancom  Gowinowym  rzucil  KRET  PiS'owski  Bielan,...

...  o  pardon,  od  dzis  "republikanin"  !!!

Ich  wszystkich  DEBILI  powinno  sie  POZAMYKAC,  najpierw  w  TWORKACH  potem  w  CELA+...

...  takze  ta  PiS'owska  SWOLOCZ  spokojnie  wprowadzi  e-faktury.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @borkowski 11 sierpnia 2021 17:49
11 sierpnia 2021 18:24

Jeszcze raz, ile jest takich osób w populacji na skali od 1 do 100%? 

I czy uważa Pan, że taki na przykład tłumacz języka węgierskiego myśli 24 godziny na dobę nad tym jak zmiejszyć swój podatek, czy raczej ugania się za zleceniami a podatków płaci tyle ile wyjdzie w danym miesiącu?

Może jeszcze taka uwaga. Ci, którzy wyzyskiwali pracowników, nie płacili podatków to na ogół byli/są ludzi doskonale umocowani w strukturze lokalnej władzy, to są ci którzy z naczelnikiem us, naczelnikiem gminy, naczelnikiem posterunku policji i dyrektorem banku co tydzień biesiadują przy grillu przy sarence złapanej we wnyki.

A prawdziwe przekręty na dużą skalę to się robi tak, że w papierach wszystko jest w 100 procentach w porządku.

 

zaloguj się by móc komentować

borkowski @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 18:24
11 sierpnia 2021 18:36

"A prawdziwe przekręty na dużą skalę to się robi tak, że w papierach wszystko jest w 100 procentach w porządku."

No nareszcie, to pani napisała. I właśnie dlatego Rząd próbuje robić z tym porządek. Już mieliśmy taki Rząd, który nic nie robił i

miliardy uciekały.

Co do pracy tłumaczy, to jest mi znana bardzo dobrze. :)

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @borkowski 11 sierpnia 2021 18:36
11 sierpnia 2021 18:45

Czy pan naprawdę nie rozumie, że są to przekręty za którymi stoją ludzie powiązani z rządem?

Gdzie są pieniądze które poszły na Polskie Szwalnie, ile przekręcono na testach PCR, na szpitalach tymczasowych?

Czy ma pan dane, skąd sprowadzano testy PCR, jaka była cena zakupu, ilu było pośredników i jaką cenę końcową zapłaciło Ministerstwo Zdrowia?

Nawet wprowadzenie kolejnych tysięcy elektronicznych baz nie wyeliminuje kraników podpiętych pod budżet na dodatek lege artis, ani też szwagrów sprowadzających respiratory, czy brukujących chodniki na rynku.

zaloguj się by móc komentować

JK @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 16:57
11 sierpnia 2021 19:18

Jak się wprowadza taki system podatkowy jak VAT (główne wpływy do budżetu państwa), który na dodatek pozostawiony bez kontroli generuje patologie w postaci wyprowadzania pieniędzy za pomocą fałszywych faktur kosztowych to trzeba ten system szczegółowo kontrolować. Nie wierzę w to, że tzw. karuzele VAT-owskie mogły funkcjonować bez udziału pracowników US - świadomego i/lub wynikającego z braku mocy przerobowych (ilościowych i intelektualnych) do kontroli, szczególnie w zderzeniu z armią prawników wynajętych przez firmy zajmujące się wyłudzaniem VAT. System wyłudzeń VAT miał/ma też, tak zwaną z rosyjska, kryszę polityczną. Zresztą, sama istota VAT - przerzucenie zbierania podatków ze służb państwowych bądź innych struktur (jak to miało miejsce w historii) na wszystkich przedsiębiorców - prowadzi do takich sytuacji. Rzadko kiedy poborcy podatkowi (a przypominam, że takimi są wszyscy przedsiębiorcy) nie ustrzegli się pokusy dorabiania się na poborze podatków, że wspomnę tylko celnika Mateusza.

Co w takiej sytuacji robić? Jedno rozwiązanie: zlikwidować VAT i zastapić go mniej skomplikowanym podatkiem. To rozwiązanie oznacza wystąpienie z UE, bo w UE wszyscy posługują się VAT. Czy ten system po to został stworzony w UE by własnie można było "doić" pieniądze z budżetów państw? Nie wiem, ale na to wygląda. Rozwiązanie drugie: uszczelnienie systemu. Jak na razie PiS nie ma zamiaru występować  UE więc musi coś zrobić, by pieniądze nie wyciekały. Czy to przyniesie jakiś skutek dla budżetu? Może. Że przy okazji zwiększa zamordyzm fiskalny. No zwiększa. Proszę wziąć pod uwagę, że innego rodzaju system pobou podatków też wymagałby jakijś kontroli. Dylemat nierozwiązywalny odkąd istnieją podatki. Tzn. teoretyczne rozważnia co do "właściwego" poziomu pdaków istnieją.

Nie psioczyłbym tak na PiS, że tacy zamordyści fiskalni, bo raczej nie mają wyjścia chcąc uszczelnić system poboru podatków. Wszyscy którzy by tego chcieli musieliby tak samo działać, albo pójść na zderzenie z UE.

zaloguj się by móc komentować

borkowski @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 18:45
11 sierpnia 2021 19:59

Proszę pani, tytuł artykułu brzmi:

"Czy PiS zdąży wprowadzić Krajowy System e-Faktur?"

Chyba, że źle przeczytałem?

ps

Z miłą chcecią przeczytam pani artykuł na temat tych przekrętów. Tylko będzie musiała pani podać linki.

Z tego co mi wiadome, to człowiek posiadający wiedzę o przekrętach, powinien zgłosić to odpowiednim organom. Nie zgłoszenie

skutkuje. :)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Janek-D 11 sierpnia 2021 12:34
11 sierpnia 2021 20:26

"fantastyczna wiadomośc :) - nie ma gdzie uciekać"

Mozna skoczyc do Pape'ete - stolica Tahiti.

Lagodny klimat, plaze, cieply Pacyfik. Gdzie woda czysta i trawa zielona.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 18:45
11 sierpnia 2021 21:45

O,  Pani  Rembikowska,...

...  na  te  pytania  to  ZNA  ODPOWIEDZ  ten  LOBUZ  i  ZLODZIEJ,  profesUr  Szumowski,  takze  ten  obecny  HOCHSZTAPLER  Niedzielski  z  tymi  detymi  kraskami  i  im  podobnymi  tez  rabka  tajemnicy  moglby  uchylic...  takze  POpapraniec  Mezydlo  PIERDZACY  ostatnio  o  KARANIU  za  nieszczepienie,...

...  ale  takze  sam  BANKSTER  Morawiecki  moglby  wyjasnic  jak  to  sie  robi  w  Polsce  !!!

Oni  to  doskonale  wiedza...  trzeba  tylko  zeby  WRESZCIE  to  oslawionne  ABW  zastukalo  do  nich  o  6  rano  !!!  I  juz  jestesmy  w  domu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 11 sierpnia 2021 20:26
11 sierpnia 2021 22:00

Ciezka  sprawa...

...  z  tym  wypadem  na  "boskie"  Thaiti  !!!

Mojej  znajomej  corka  2-letni  kontrakt  na  tej  "boskiej  wyspie"  przyplacila  depresja,...  a  gross  zarobionych  pieniedzy  wpakowala  w  psychologa.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @Paris 11 sierpnia 2021 22:00
11 sierpnia 2021 23:27

Czemuz to depresja i psycholog? Co sie stalo?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 22:02
11 sierpnia 2021 23:28


"Może Tajlandia?"

Nie, tam goraco, dzikie weze i banany z kopca....

zaloguj się by móc komentować

Draniu @borkowski 11 sierpnia 2021 19:59
12 sierpnia 2021 07:22

Panie Borkowski, PiS miał dorwać tych którzy brali udział w największych aferach . I co ? Cisza .. A co z mezaliansem z  komuchami.. ?   Czemu prokuratorzy z IPN są tak nieskuteczni? ? Co z długiem publicznym ,który rośnie jak ciasto na drożdżach ? Przedsiębiorców się dusi, a rząd dodrukowuje kasę oraz zapożycza się na potęgę.. O jakich  porzadkach pisowskich Pan mówi ? Pan raczy żartować. 

Nich sam sobie Pan odpowie na pytanie . Jaka jest aktualnie realna  wartość  programu socjalnego, przy realnej inflacji, nie tej którą oficjalnie podaje rząd, bo to są dane z kosmosu. 

 

zaloguj się by móc komentować

Dafi @Draniu 12 sierpnia 2021 07:22
12 sierpnia 2021 07:58

Pozwolę sobie dorzucić .A co z aferą w "Zatoce Sztuki"?Tyle się szumu robiło wokół tych szumowin i  nic.

Najłatwiej jest podduszać podatkiem  średniaków.A co  taki szarak może?Zwinie zakładzik i ucieknie do rajów podatkowych?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Draniu 12 sierpnia 2021 07:22
12 sierpnia 2021 08:33

Sporo tu zamordystów, którzy jeszcze bardziej by przy kręcili śrubę podatkową wobec działalności gospodarczej, zupełnie nie rozumiejąc, gdzie leży problem. 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @borkowski 11 sierpnia 2021 17:32
12 sierpnia 2021 09:13

>Proszę pani, od wiek wieków, ludzi brano za mordę, wsadzano do więzienia/np Al Capone/, mordowano bez litości!!!

>Przecież rządzący muszą z czegoś żyć i to dobrze. :)

Ale Pan głupio pisze. Gdyby u nas byli jacyś zamordystyczni lokalni władcy, to by nie było tak źle. Tylko że ci niby władcy, a tak naprawdę ludzie do wynajęcia dla innych, biedni, chcący sobie dorobić na wydatki na życie dla 2 swoich pokoleń, utrzymują nas w stanie, abyśmy nie byli konkurencją dla "zachodu", za paciorki z tego dla siebie. Gdyby robili z nas niewolników jak teraz, a za to inwestowali tu(jak mówił mój wielki Dziadek)/budowali potęgę organizacji państwa niezadłużonego, to by mieli szacunek - bo wiele ryzykują, konfrontując się z dużymi siłami na świecie.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @Brzoza 12 sierpnia 2021 09:13
12 sierpnia 2021 09:33

Nie wiem czy Pan to rozumie - bycie niewolnikiem ekonomicznym dla lokalnego państwa, jest o wiele lepiej, niż dla władcy z siedzibą daleko. Dla tych drugich, jak wyjdzie im z rachuby, możemy w każdej chwil sobie umrzeć. Dla Lokalnych, to ostatnią rzecz na jaką pozwolą to masowe/ widoczne już i odbierające siły pozostałym rżnięcie jego ludzi, bo są źródłem jego siły.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 12:12
12 sierpnia 2021 10:37

Zaufanie?

Na jakim Pani żyje świecie? Do kogo?

Ja zadam Pani następne pytanie.

Kto mając narzędzie w postaci rozbudowanego systemu informatycznego nie skorzysta z niego?

Chyba samobójca albo idiota.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @ewa-rembikowska 11 sierpnia 2021 12:12
12 sierpnia 2021 10:42

"wszyscy wiedzą, że przekręty były, są i będą a ich promotorem są urzędnicy skrabowi i celni"

To się Pani popisała:

1. wszyscy wiedzą? - skąd ta wiedza? (i ten kwatyfikator "wszyscy" wiedzą , kradną i co jeszcze?) 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @szarakomorka 12 sierpnia 2021 10:37
12 sierpnia 2021 11:06

Jak rozumiem, to narzędzie powstało samo z siebie i teraz żal byłoby go nie wykorzystać. Spadło z nieba jak manna i doprawdy żaden MinFin ani szef KAS nie maczał w jego powstaniu swoich paluszków, no i nic nie kosztowało.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @ewa-rembikowska 12 sierpnia 2021 11:06
12 sierpnia 2021 11:15

Tak, bo żyjemy na zadupiu i informatyzacja omija nas szerokim łukiem. A co ma robić? budować zaufanie jak robili towszyscy od 1944 roku?

Daje Pani popis tylko nie wiem czego.

Podawanie informacji jakie Pani przedstawia rozumiem, ale wplątywanie do podatków ideologi zaufania i opresywności akurat w tym wypadku uszczelniania jest chybione.

Żadne narzędzie nie powstaje samo w siebie, ktoś je musi stworzyć. Lepiej, że robi to rząd lokalnie (jak ktoś tu napisał) w Polsce niż Kulczyk  czy ten drugi od GetBacku.

zaloguj się by móc komentować

borkowski @Brzoza 12 sierpnia 2021 09:13
12 sierpnia 2021 11:22

Pozwoli pan, że zmilczę. :(

zaloguj się by móc komentować

borkowski @Draniu 12 sierpnia 2021 07:22
12 sierpnia 2021 11:25

Niech pan nie trolluje notki i pisze na temat :

"Czy PiS zdąży wprowadzić Krajowy System e-Faktur?".

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @szarakomorka 12 sierpnia 2021 10:42
12 sierpnia 2021 11:38

Polecam kometarze  kolegi o nicku Qwerty oraz przejrzenie się jego działalności w Stowarzyszeniu Niepokonani https://www.niepokonani2012.pl/

Tak całkiem przypadkiem jakieś 3 lata   temu wyprowadzono Naczelnika III Urzędu Skarbowego w kajdankach. 

https://www.rp.pl/Sadownictwo/308179958-Blyskawiczny-proces-urzednikow-Ministerstwa-Finansow.html

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @szarakomorka 12 sierpnia 2021 11:15
12 sierpnia 2021 11:41

Rozumiem, że jest pan mentalnym niewolnikiem i dobrze jest panu z tym.

zaloguj się by móc komentować

borkowski @ewa-rembikowska 12 sierpnia 2021 11:41
12 sierpnia 2021 11:49

Przepraszam, że się wtrącam ale muszę.

Chce pani rządzić/ bogacić się/, proszę działać, iść po trupach. Proszę nie płakać i nie pokazywać oczywistych faktów! Jak już, to proszę wskazać, co powinno się zrobić, żeby było dla pani lepiej. I proszę nie kwilić, że chodzi pani o ogół!!!

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @ewa-rembikowska 12 sierpnia 2021 11:41
12 sierpnia 2021 11:57

Tak, wszyscy wiedzą.

Widzę, że oceniałem Panią o wiele lepiej niż Pani na to zasługuje. 

Na pewno nie oddam sie w niewolę Pani widzeniu rzeczywistości. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @ewa-rembikowska 12 sierpnia 2021 11:38
12 sierpnia 2021 12:01

I na co to jest dowód?  Na wszyscy?

Niech Pani nie obraża inteligencji czytelników tego bloga.

A w kontekscie tego potrzebna jest ta kontrola informatyczna i dokument informatyczny choiażby na takich urzędnikow czy nie?

Czy potrafi Pani myśleć wielotorowo?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @szarakomorka 12 sierpnia 2021 12:01
12 sierpnia 2021 12:03

Widzę, że dalszy spór nie ma sensu.

EOT.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @borkowski 12 sierpnia 2021 11:25
12 sierpnia 2021 16:03

Panie Borkowski niech Pan nie ściemniać i nie sieje w kiepskim wydaniu  demagogii.. Typu , jak wiemy jak się powinno rządzic to pokażmy.. To nie my garniemy się do rządzenia ..

Nie są potrzebne e faktury i tyle w temacie..

Kolejne koszty ktore ponosi przedsiębiorca związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.. 

A tak w ogole prowadzi Pan działalność gospodarczą.. ? Wie Pan jakim kosztami jest obciążony przedsiębiorca , ile dni w tygodniu zarabia na siebie netto, ile czasu musi poświęci na biurokrację ?   To tylko kilka pytań na początek.  

No i wisienką na torcie , jakie oprogramowanie jest potrzebne , jakiej firmy np. do jpk-ów. ? Ile kosztuje obsługa tego sytemu. 

 W tym pnstwie  rządzący traktują przedsiębiorców jak przestępców.. A sami robia totalną rozpierduche ekonomiczną.  

Babcia z która sprzedaje np pączki na ulicy ,żeby dorobić sobie do renty , też powinna wystawiać faktury Panie Borkowski, elektroniczne faktury ? 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

borkowski @Draniu 12 sierpnia 2021 16:03
12 sierpnia 2021 16:25

Ja w życiu się napracowałem i teraz odpoczywam, no nie do końca, bo kilka hobby posiadam.

Firmy mają znajomi, rodzina i wiem co jest grane w temacie, że tak się wyraże.Posiadają swoich księgowych, których zadaniem

jest prowadzenie ksiąg, informowanie o zmianach itp. Jeżeli się nie chce kombinować, to nie ma strachu i nie trzeba krzyczeć

"łapać złodzieja". Chyba zna pan powiedzenie- "na złodzieju czapka gore"? Oczywiście zdaję sobie sprawe, że nie jest lekko ale

z Boża pomocą daje się żyć.

ps

Z tą Babcią to pan pojechał. :(

zaloguj się by móc komentować

Draniu @borkowski 12 sierpnia 2021 16:25
12 sierpnia 2021 17:22

Nie,  to nie jest żart z babcią, to jest prawda. Ile musi spełnić wymogów babcia. zeby  mogła legalnie sprzedawać pączki ,  ,jak Pan sądzi ?  

Jak daleko powinien sięgać tzw.interwencjonizm państwowy?

Jak wygląda rozliczenie z księgowością  właściciela firmy ,ile kosztuje taka usługa, jakie są stawki i ile kosztują zmiany w księgowości i kto je pokrywa w ostecznym rozrachunku ? Czy tzw.spolkę jednosobową stać na taka usługę  przy aktualnych problemach ekonomicznych ? 

Polecam znakomitą książkę" Biznes w kraju dziadów " Kamila Cebulskiego , jest do nabycia w księgarni Coryllusa. 

 

zaloguj się by móc komentować

borkowski @ewa-rembikowska
12 sierpnia 2021 17:44

"Czy tzw.spolkę jednosobową stać na taka usługę  przy aktualnych problemach ekonomicznych ?"

Zapewniam pana, że stać i sporo zostaje żeby godnie żyć.

Niech pan zostawi Babcię w spokoju/zapomniał pan o sanepidzie,itp/. :(

"Jak daleko powinien sięgać tzw.interwencjonizm państwowy?"

Bóg jeden raczy wiedzieć! Ma pan jakiś pomysł?

Co do książek, to thanks. Oczy już nie takie, trzeba je szanować. :)

 

 

zaloguj się by móc komentować

borkowski @Draniu 12 sierpnia 2021 17:22
12 sierpnia 2021 17:44

"Czy tzw.spolkę jednosobową stać na taka usługę  przy aktualnych problemach ekonomicznych ?"

Zapewniam pana, że stać i sporo zostaje żeby godnie żyć.

Niech pan zostawi Babcię w spokoju/zapomniał pan o sanepidzie,itp/. :(

"Jak daleko powinien sięgać tzw.interwencjonizm państwowy?"

Bóg jeden raczy wiedzieć! Ma pan jakiś pomysł?

Co do książek, to thanks. Oczy już nie takie, trzeba je szanować. :)

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @borkowski 12 sierpnia 2021 11:49
12 sierpnia 2021 19:14

Nic  pan  nie  musi,...

...  a  szczegolnie  tak  obrzydliwie  PIERDZIEC  pod  wpisem  zacnej  Pani  Rembikowskiej...  bo  przeciez  nie  komentowac  !!!  

zaloguj się by móc komentować

borkowski @Paris 12 sierpnia 2021 19:14
12 sierpnia 2021 19:40

Osoba wybaczy ale nie mam przyjemności! :(

zaloguj się by móc komentować

Paris @borkowski 12 sierpnia 2021 19:40
12 sierpnia 2021 21:15

A  kto  by  chcial  !?!

zaloguj się by móc komentować

Draniu @borkowski 12 sierpnia 2021 17:44
13 sierpnia 2021 07:38

Przepraszam , kolejny raz Pan operuje ogólnikami .. Zadałem konkretne pytania, również nie rozumiem dlaczego Pan ignoruje babcię ktora sprzedaje pączki , bo ?  

Skoro już przestał Pan czytać, to pozwolę się zapytać, jaka książka była Pan ostanią, która Pan przeczytał ? :)

 

zaloguj się by móc komentować

Dafi @Draniu 13 sierpnia 2021 07:38
13 sierpnia 2021 08:09

Babcia sprzedając pączki czy przysłowiową pietruszkę musi uważać by nie przekroczyć 1300 zł/msc przychodu(nie dochodu).A jak jest dziarska i plecie skarpetki,serwetki etc. zamiast gapić sie w TV (chociaż moja teściowa robi to jednocześnie TV i skarpetki) i sprzeda to za 1500 to musowo kasa fiskalna (na razie nie online).Babcia o tym nie wie "Lecz dokładnie informować babci nikt nie śpieszy,
Po co babcię denerwować, niech się babcia cieszy".

zaloguj się by móc komentować

borkowski @Draniu 13 sierpnia 2021 07:38
13 sierpnia 2021 11:13

Ostatnio przeczytana, to Ks. Stagraczyński "Kazania Noworoczne", kupiona na Allegro od kol. Betacoola. :)

zaloguj się by móc komentować

borkowski @Paris 12 sierpnia 2021 21:15
13 sierpnia 2021 11:15

Niech osoba przeczyta:

"Zła energia niszczy tylko nas

Naukowcy obliczyli, że energia, która się w nas gromadzi, gdy zaczynamy negatywnie myśleć o kimś innym, potrafi wywołać w nas 80 tysięcy myśli dziennie, na temat osoby, która nas zraniła. Wyobraźmy sobie ile to zajmuje czasu. Ile złej energii wyprodukujemy i zgromadzimy w tkankach naszego ciała tylko przez złe myślenie o innych. W pewnym momencie nasz organizm tego nie wytrzyma. Jest kwestią indywidualną, jak długo możemy kumulować złą energię, ale w końcu musi nastąpić moment, gdy coś w nas pęknie. Żaden człowiek nie wytrzyma tego bez końca. Gdy miara złych emocji zostanie przekroczona, następuje wybuch, który jest porównywalny do wybuchu bomby atomowej. Podobne jest bowiem spustoszenie jakie dokonuje się w naszym organizmie albo umyśle. To wtedy rodzą się lęki, pojawia się ból, depresje, w naszym organizmie tworzy się rak i wiele innych dolegliwości. Zła energia musi znaleźć ujście, gdy nie mieści się w nas samych. Uchodząc, niszczy jednak nie innych, ale nas. Najczęściej też są to schorzenia, które nie pozwalają się leczyć lub są bardzo oporne na wszelkie kuracje. Dlatego, gdy jakaś choroba nie chce ustąpić, powinniśmy przeanalizować nasze życie pod kątem braku przebaczenia. To może być bardzo prawdopodobny powód. O tym jest właśnie Ewangelia przypominająca postać nielitościwego dłużnika, któremu podarowano 10 tysięcy talentów, a on nie potrafił podarować 100 denarów. Późniejsze słowa o wydaniu go katom, mówią o tym, że brak przebaczenia powoduje wydanie nas samych złym duchom. W naszej rzeczywistości katami są choroby, dolegliwości, niepowodzenia. To są współcześni kaci, którym jesteśmy wydawani, jeśli nie potrafimy przebaczyć.:

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @borkowski 12 sierpnia 2021 16:25
13 sierpnia 2021 11:25

A w jakim charakterze pracowałeś i się w nim  napracowałeś?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Dafi 13 sierpnia 2021 08:09
13 sierpnia 2021 11:35

@ Draniu

Po pierwsze primo:

Babcia powinna się zająć wychowaniem wnucząt!

Skarpetkami powinna obdarowywać najbliższych z okazji urodzin a nie bawić się w biznes woman.

Po drugie primo:

Argument z babcią przekraczającą o 200zł przychód ?:-) (kto to będzie w stanie sprawdzić) to jest dopiero demagogia.

Ale jeżeli babcia zamiast opiekować się wnukami dotarcza towar (skarpetki) na wszystkie bazary w województwie stanowiąc np. przykrywkę dla interesu zięcia, który wybudował jej willę w górach na Mazurach to musi się liczyć z wizytą urzędnika skarbowego.   

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @szarakomorka 13 sierpnia 2021 11:35
13 sierpnia 2021 12:11

Ta nieszczęsna babcia sprzedająca skarpetki to taki odpowiednik zgwałconej nastolatki. Służy do pokazanie, jak straszny jest PiS i jakie pasmo cierpień wywołuje.

zaloguj się by móc komentować

mooj @Grzeralts 13 sierpnia 2021 12:11
13 sierpnia 2021 12:26

Nie tylko PiS, każda władza (każdy poborca). Babcia ze skarpetkami / dziecko sprzedające własną lemoniadę / jagody zebrane etc.

Poważne problemy i argumenty są omijane, a głoszący je ubierani w kostiumy klownów, przemądrzałych profesorów, uczestników mafii. To sprowadza dysputę do "każdy podatek zły" "katastrem chcą pozbawić własności" etc z "jak zrobić, by uprzywilejowanie wybranych nie zabijało konkurencji" "jak zrównoważyć obciążenia, jak je dobrać" "czy podatek opieranie się na opodatkowaniu od konsumpcji (VAT) nie pracy da się pogodzić ze wzrostem eksportu"
 

Proponowane grupy VAtowskie , niepodniesienie pracownikom kosztów uzyskania przychodu (ersatz w postaci kwoty wolnej), składka zdrowotna jdg od dochodu - to są problemy..w ogóle istnienie jdg zatrudniających dziesiątki czy setki osób - to jest problem dlaczego ta forma. Nie nierozwiązywalne problemy, czasami trochę sztuczne, ale są.

https://www.youtube.com/watch?v=RiojdXP5pas

zaloguj się by móc komentować

Dafi @szarakomorka 13 sierpnia 2021 11:35
13 sierpnia 2021 12:47

No tak.Władza ma na wszystko oko i każdemu zorganizuje życie do grobowej deski.Babcia powinna z wnukami oglądać TV (jedynie słuszną,to jasne) wychowanie poprzez pracę(robótki ręczne,zbieranie runa leśnego,wyrób i sprzedaż serków itp.) broń Boże. "Wszystko w Państwie,nic poza Państwem,nic przeciw Państwu".

Kontrola babć?Trzeba kontrolować gdyż "Kontrola jest najwyższą formą zaufania"-jak mawiał klasyk.

zaloguj się by móc komentować

mooj @Dafi 13 sierpnia 2021 12:47
13 sierpnia 2021 13:00

Nie babć (bo są babciami), a każdego kto wytwarza i sprzedaje. Dlaczego babcia bez podatku ma robić, a wnuczka czy córka z podatkiem? Emeryturę ma z tych podatków, córka i wnuczka - nie. I dlaczego od skarpetek ma nie płacić? Koleżanka babci - pozbawiona zdolności manualnych , skarptek nie potrafiłą, poszła do księgowości - to ona za to , ze poprowadzi księgowość "za 200 zł" to ma płacić na emeryturę tej od skarpetek?

A inna koleżanka, ta której ani robótki nie szły, ani rachunki - tłumaczeniami się zajęła. Też chętnie raz na jakiś czas coś by przetłumaczyła płatnie. To ona ma płacić, a od skarpetek nie? Ma nie płacić? I wypychać wnuczkę - tłumaczkę z rynku dumpingiem?

 

 

zaloguj się by móc komentować

olo @ewa-rembikowska
13 sierpnia 2021 14:36

jesli dobrze pamietam, monitoring gdanskiego lotniska wytypowal pania posel anne fotyge do kontroli osobistej

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @mooj 13 sierpnia 2021 12:26
13 sierpnia 2021 15:07

Ano tak. Ważne, żeby ci najbardziej łojeni mieli poczucie uprzywilejowania. Prawo do bycia wykorzystanym, czy chodzi o podatki, czy o aborcję. 

zaloguj się by móc komentować

olo @ewa-rembikowska 13 sierpnia 2021 14:41
13 sierpnia 2021 16:01

pisano ,ze dla bezpieczenstwa

 

zaloguj się by móc komentować

olo @olo 13 sierpnia 2021 16:01
13 sierpnia 2021 16:20

w 2007 przeszukiwano prymasa glempa na lotnisku w szczecinie, ale wtedy chyba jeszcze nie bylo takiego monitoringu i zwolniono straznika plus przelozonego

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Grzeralts 13 sierpnia 2021 15:07
13 sierpnia 2021 16:29

PiS to juz jest zgrana karta. Wszelkie tłumaczenia tej formacji ,zakrawa na żart.. PiS okazał się kolejnym politycznym potworkiem.   

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Draniu 13 sierpnia 2021 16:29
13 sierpnia 2021 17:01

Tak. Na szczęście są liczne, lepsze alternatywy.

zaloguj się by móc komentować

natanaell @Draniu 13 sierpnia 2021 16:29
13 sierpnia 2021 17:08

Ależ z pana kawał drania! Wstydzi się pan wyciągnąć z rękawa "prawdziwą", niezgraną kartę? Nuże, pokaż pan prawdziwą twarz!

zaloguj się by móc komentować

Draniu @natanaell 13 sierpnia 2021 17:08
13 sierpnia 2021 18:19

Tu się komentuje , a nie unosi wzburzeniem emocjonalnym Szanowna natanaell.. U Kurskiego , w TVN i Polsacie grilluje się emocje. . 

A co ja mam ujawniać. Chyba wyraźnie piszę, a jak nie, to powtórzę. PiS oszukał swoich wyborców i nie jest żadną partią prawicową. Oprócz tego ,że niszczy przedsiębiorców oraz jedna z najważniejszych cech przedsiębiorczośc, to już niebawem będzie   szczepic dzieci nieznanym syfem zwanym dalej szczepionką. A generalnie lista zaniechan jest potężna. I tu żadne socjalne programy nie przykryją ich nieudolności w rządzeniu, mając w pierwszej kadencji swój senat i sejm oraz swojego prezydenta, w drugiej juz może mniej ,ale możliwości pozostały te same. 

Co do wyborów, jeżeli w USA fałszują wybory, to w takiej kolonii niemiecko-amerykanskiej czyli Polsce , tym bardziej.  

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Draniu 13 sierpnia 2021 18:19
13 sierpnia 2021 21:03

Może najpierw wykład co rozumiemy przez partię prawicową. Śmiechu warte. Wszystko jest sfałszowane.  To może być nawet program :-) !

Jakżeż ty tej Polski musisz nie lubić.

zaloguj się by móc komentować

Paris @borkowski 13 sierpnia 2021 11:15
13 sierpnia 2021 21:30

Babci  na  ucho,...

...  a  poza  tym  to  daruje  pan  sobie  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Draniu 13 sierpnia 2021 18:19
14 sierpnia 2021 00:31

Zatem wskaż jakąś sensowną alternatywę dla sposobu sprawowania rządów w tej "niemiecko-amerykanskiej kolonii".

zaloguj się by móc komentować

Draniu @stanislaw-orda 14 sierpnia 2021 00:31
14 sierpnia 2021 09:07

Jeżeli przedstawię swoją alternatywę , czy będę skuteczny , czy będę miał wpływ na rzeczywistość ?   Co zmieni moje rozpisywanie się na ten temat ? 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Draniu 14 sierpnia 2021 09:07
14 sierpnia 2021 17:11

Spróbuj, może pojawi się  jakiś sens, by podyskutować.

No bo co zmienia twoje biadolenie na  obecnie rządzących?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować